69ο φεστιβάλ Καννών: Γούντι Αλεν, ένας ανόητος ρομαντικός

Γούντι-Αλεν---Κρίστεν-Στιούαρτ---Μπλέικ-Λάιβλι

Kεφάτος αλλά την ίδια ώρα μελαγχολικός, όπως ακριβως λέει ότι είναι και η ταινία του, το «Cafe Society», ο Γούντι Αλεν υπήρξε για μια ακόμη φορά ένα πρόσωπο απολαυστικό το οποίο κατάφερε να ξεχωρίσει στο φεστιβάλ των Καννών που τόσο τον αγαπά. Οπως είπε στην συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το μεσημέρι της Τετάρτης, η κωμωδία τον ενδιαφέρει αλλά είναι και οι σκιές που κάνουν ορισμένες φορές την διαφορά. Και αυτό ακριβώς συμβαίνει με την τελευταία ταινία του, μια ρομαντική κομεντί εποχής στην οποία ο Τζέσι Αϊζενεμπεργκ υποδύεται έναν νεαρό καλλιτέχνη που προσπαθεί να πιάσει την καλή στο Χόλιγουντ της δεκαετίας του 1930.

Ερωτώμενος για το «βρώμικο» Χόλιγουντ, ο Αλεν που καθόταν δίπλα στην Κίρστεν Στιούαρτ που συμπρωταγωνιστεί στην ταινία (η πρώτη συναργασία τους), μίλησε για το Χόλιγουντ και τα «στραβά» του, τα σκάνδαλα και την δυναστεία των στούντιο στην δεκαετία του 1930. «Η εκμετάλλευση ήταν μεγάλη, αρκεί να διαβάσει κανείς ορισμένα διηγήματα του Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ με ήρωα τον Πατ Χόμπι και θα δει την απάισια πλευρά της Μέκκας του Κινηματογράφου» είπε χαρακτηριστικά ο Γ. Αλεν.

Πάντως ο σκηνοθέτης και ηθοποιός του οποίου πολλές ταινίες έχουν αρχίσει την πανευρωπαϊκή καριέρα τους από το φεστιβάλ των Καννών (το Café Society θα παιχτεί στην Ελλάδα από την ODEON), δηλώνει ρομαντικός. «Πάντα έβλεπα τον εαυτό μου ως ένα ρομαντικό, όχι όμως με το στιλ του Κλαρκ Γκέιμπλ ή του Γκάρι Κούπερ» είπε. «Είμαι μάλλον ένας ρομαντικός ανόητος» κατέληξε αφήνοντας όμως και μια μικρή υπόννοια ότι κάποιες γυναίκες της ζωής του (βλέπε Μία Φάροου για παράδειγμα) μπορεί να μην τον σκέφτονται ακριβώς έτσι…

Ομως η πιο ενδιαφέρουσα στιγμή του Γ. Αλεν στην συνέντευξη Τύπου ήταν όταν εξήγησε γιατί ποτέ δεν δέχεται ταινία του να παιχτεί εντός συναγωνισμού. «Είναι ενάντια στην λογική μου» είπε. «Καταλαβαίνω να υπάρχει συναγωνισμός στον αθλητισμό, όμως στις ταινίες όχι. Η απόφαση το ποια ταινία είναι καλύτερη από την άλλη είναι καθαρά υποκειμενική. Μπορείς αν θες να μιλήσεις για την αγαπημένη σου ταινία στο τέλος. Αλλά να κάνεις τον κριτή με έναν πλατωνικό τρόπο και να αποφασίσεις ότι η τάδε ταινία είναι καλύτερη από την δείνα είναι κάτι που δεν με αφορά.»

πηγη: tovima

Δείτε και αυτά: