Μαγνήσιο: το πολύτιμο μέταλλο που δεν είναι ποτέ αρκετό

πρασινα λαχανικα-758

Ο ανθρώπινος οργανισμός λειτουργεί σαν μία καλοκουρδισμένη μηχανή. Κρατά τις λειτουργίες του σε απόλυτη ισορροπία και δεν κάνει ποτέ λάθη ενώ αποτελείται από δεκάδες μικρά ή μεγαλύτερα «γρανάζια», το οποία συνεισφέρουν με τον δικό τους τρόπο στη διατήρηση αυτού του πολύ καλά σχεδιασμένου συστήματος.

Μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται τόσο στοιχεία τα οποία βρίσκονται φυσιολογικά στον οργανισμό όσο και στοιχεία τα οποία πρέπει εμείς να του παρέχουμε μέσω της διατροφής.

Όταν ένα από αυτά τα επιμέρους «εξαρτήματα» αρχίσει να δυσλειτουργεί ή να βρίσκεται σε έλλειμμα, τότε ο ανθρώπινος οργανισμός, σαν σύνολο, ξεκινά να αντιμετωπίζει προβλήματα, τα οποία χαρακτηρίζονται ως ασθένειες.

Ένα από τα σημαντικότερα «γρανάζια» της μαγικής μηχανής του ανθρώπινου οργανισμού είναι το μαγνήσιο (Mg).

Το μαγνήσιο είναι ένα πολύ σπουδαίο ιχνοστοιχείο, το οποίο εμπλέκεται σε πολλαπλές ενέργειες του σώματός μας, χαρίζοντας υγεία και ευεξία.

Πιο συγκεκριμένα, συναντάται σε περισσότερες από 300 βιοχημικές λειτουργίες, με  συνολικά 3.751 θέσεις δέσμευσής του μέσα στον ανθρώπινο οργανισμό!

Το γεγονός αυτό αποτελεί την απόδειξη της σπουδαιότητάς του αλλά και της  απαίτησης για μεγάλες ποσότητες αυτού.

Μάλιστα, η συντριπτική πλειοψηφία του 80% του πληθυσμού μπορεί να έχει ανεπάρκεια μαγνησίου, χωρίς να το γνωρίζει καν, ειδικά αν καταναλώνει τροφές φτωχές σε αυτό το πολύτιμο μέταλλο.

Ας γνωρίσουμε το μαγνήσιο

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το μαγνήσιο είναι πολύτιμο για τον ανθρώπινο οργανισμό επειδή λαμβάνει μέρος σε πολλαπλές διεργασίες, σημαντικές για τη συνολική υγεία, ευεξία και σωστή λειτουργία όλων των κυττάρων και ιστών.

Μερικές από τις ενέργειες στις οποίες εμπλέκεται συνοψίζονται παρακάτω:

•Σύνθεση πρωτεϊνών

•Νευρική λειτουργία

•Έλεγχος του σακχάρου στο αίμα

•Απελευθέρωση νευροδιαβιβαστών

•Ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης

•Μεταβολισμός της ενέργειας

•Παραγωγή του αντιοξειδωτικού γλουταθειόνης

Αντίθετα, η έλλειψη σε μαγνήσιο είναι πολύ επικίνδυνη για τη συνολική μας υγεία, καθώς μπορεί να βάλει τον οργανισμό μας σε περιπέτειες, αντιμετωπίζοντας δύσκολες, για τη σωστή λειτουργία του, καταστάσεις.

Έτσι, η ανεπάρκεια μαγνησίου, η οποία σχετίζεται άμεσα με τη διατροφή, μπορεί να επιφέρει:

•Ορμονική ανισορροπία και προεμμηνοριακό σύνδρομο

•Ινομυαλγία

•Έμφραγμα

•Διαβήτη τύπου ΙΙ

•Οστεοπόρωση

•Δυσκοιλιότητα

•Ένταση ή ημικρανίες

•Άγχος και κατάθλιψη

•Χρόνια κόπωση

Καταλαβαίνουμε λοιπόν, πόσο σημαντικό είναι να καταναλώνουμε επί καθημερινής βάσης τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, καθώς μόνο έτσι θα είμαστε σε θέση να ενισχύσουμε και να προφυλάξουμε τον οργανισμό μας.

Δυστυχώς, η ανεπάρκεια μαγνησίου, είναι μία μάλλον σιωπηλή κατάσταση, μιας και δεν μπορεί να διαγνωστεί εμφανώς από μία απλή εξέταση αίματος.

Αυτό συμβαίνει επειδή, μόνο το 1% του συνολικού μαγνησίου βρίσκεται στο αίμα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του είναι αποθηκευμένο στα οστά.

Έτσι, είναι δεδομένο πως η διατροφή αποτελεί τον μεγαλύτερό μας σύμμαχο στην πρόσληψη όσο το δυνατόν περισσότερου μαγνησίου, προκειμένου να καλυφθούν όλες οι ανάγκες του σώματός μας σε αυτό.

Οι τροφές οι οποίες συντελούν την μεγαλύτερη και καλύτερη πηγή μαγνησίου, δεν είναι άλλες από τα πράσινα, φυλλώδη λαχανικά.

Η ιδιότητά τους αυτή, έγκειται στο μόριο της  χλωροφύλλης που διαθέτουν, η οποία είναι υπεύθυνη και για το πράσινο χρώμα τους.

Το μόριο της  χλωροφύλλης αποτελεί το «αίμα» των φυτών και είναι αντίστοιχο με την ανθρώπινη αιμοσφαίρινη.

Από χημικής σκοπιάς, τα δύο μόρια είναι δομικά ίδια με μοναδική διαφορά το συνδεμένο μέταλλο: έτσι η αιμοσφαίρινη φέρει το σίδηρο ενώ η χλωροφύλλη το μαγνήσιο.

Πώς μπορούμε λοιπόν να ενισχύσουμε τις ποσότητες μαγνησίου που λαμβάνουμε καθημερινά;

•Καταναλώνοντας περισσότερες από τρεις μερίδες λαχανικών την ημέρα

•Μειώνοντας την πρόσληψη αλκοόλ

•Μειώνοντας την πρόσληψη ζάχαρης

Ακόμη, όσοι λαμβάνουν συμπληρώματα ασβεστίου, πρέπει να θυμούνται πως για να δράσει το ασβέστιο χρειάζεται απαραίτητα το μαγνήσιο ως συμπαράγοντα.

Έτσι, υπάρχουν εκατομμύρια ανθρώπων που παίρνουν συμπληρώματα ασβεστίου χωρίς μαγνήσιο και έχουν μηδενική βελτίωση!

Συνοψίζοντας, μπορούμε να πούμε πως το μαγνήσιο είναι ένα από τα σπουδαιότερα ιχνοστοιχεία με τα οποία πρέπει να τροφοδοτούμε τον οργανισμό μας καθημερινά, προκειμένου να διατηρεί την καλή του υγεία.

Μην αμελείτε λοιπόν τη σωστή διατροφή, η οποία είναι η μόνη που μπορεί να σας εξασφαλίσει τις απαιτούμενες ποσότητες του μετάλλου αυτού.

πηγη:flowmagazine.gr

Δείτε και αυτά: