Έρχονται αλλαγές στα πρόστιμα του ΚΟΚ

ελληνικη-αστυνομια-τροχαια-758

Αποκαλυπτικά είναι τα δεδομένα που αναφέρονται από τη Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής αναφορικά με τα πρόστιμα του ΚΟΚ που βεβαιώνονται από την Τροχαία και τα προβλήματα που παρατηρούνται.

Συγκεκριμένα, στη σχετική έκθεση, μεταξύ άλλων αναφέρεται πως, σε ορισμένες περιπτώσεις, η Τροχαία προχωρεί στη βεβαίωση άλλων παραβάσεων από αυτές που στην πραγματικότητα διαπράττονται, εξαιτίας των υψηλών προστίμων που αυτές επισείουν!

Σύμφωνα μάλιστα με τον πρόεδρο της Επιτροπής, κ. Γιώργο Ουρσουνίδη «… οι τροχονόμοι αντιλαμβάνονται ότι οι πολίτες αδυνατούν να ανταποκριθούν στα χρηματικά πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και καταλογίζουν παραβάσεις ηπιότερου χρηματικού κόστους από αυτές που αρχικά διαπιστώνουν».

Αυτός είναι και από τους βασικότερους λόγους για τους οποίους, η αρμόδια Επιτροπή, σε εισήγηση της πάνω στην οποία αναμένεται να στηριχθούν και πολλές από τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών, προτείνει τόσο τη μείωση των προστίμων του ΚΟΚ κατά 50% για τις παραβάσεις που δεν σχετίζοντια με την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, όσο και την κατάργηση της έκπτωσης κατά 50% σε όσους σπεύδουν να καταβάλλουν τα πρόστιμα εντός 10 ημερών από τη βεβαίωση τους.

Ταυτόχρονα, προτείνεται η θέσπιση συμπληρωματικών –εναλλακτικών- ποινών για τους «δράστες τροχαίων εγκλημάτων ή τους κατά υποτροπή, παραβάτες με εργασία σε κέντρα τραύματος, αποκατάστασης αναπήρων και σε ιατροδικαστικά εργαστήρια».

Τι θα ισχύει και για το «Point System»

Με βάση τις δηλώσεις του κ. Ουρσουνίδη, η πρόταση για μείωση των χρηματικών προστίμων, δεν θα συμπαρασύρει (προς τα κάτω) και τη μείωση των ποινών στο point system.

Προϋπόθεση για τη μείωση, σύμφωνα με την εισήγηση της Επιτροπής, είναι η εντατικοποίηση των ελέγχων κυρίως στις πολύ σοβαρές παραβάσεις που αφορούν στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων με νεκρούς και σοβαρούς τραυματισμούς, όπως η παραβίαση των ορίων ταχύτητας και του κόκκινου σηματοδότη, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών κ.ο.κ.

Για τις εν λόγω παραβάσεις προτείνεται στέρηση της άδειας οδήγησης για έξι μήνες, επιβολή προστίμου χωρίς έκπτωση, αναγκαστική συμμετοχή σε κοινωνικές υπηρεσίες και επανάκτηση της άδειας οδήγησης ύστερα από εξετάσεις.

Για τους υπότροπους, προτείνεται η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για τρία έτη και επανάκτηση της ύστερα από ειδικές εξετάσεις ενώ, αν ο παραβάτης εντοπιστεί για τρίτη φορά, να αφαιρείται η άδεια οριστικά και αμετάκλητα.

Αναφορικά τέλος με την χρήση της ζώνης ασφαλείας και του κράνους, η Επιτροπή προτείνει την τήρηση των προβλεπόμενων προστίμων, χωρίς έκπτωση.

Στα μέτρα πρόληψης ωστόσο, η Επιτροπή προτείνει την άμεση μείωση του επιβαλλόμενου φόρου στα κράνη και τις ειδικές στολές των μοτοσικλετιστών.

πηγη:autotriti.gr