Πώς οι Γάλλοι οινοποιοί έκαναν μόδα την σαμπάνια με πάγο

Advertisement

Η βιομηχανία της σαμπάνιας εξελίσσεται διαρκώς: Επιχειρηματίες ανοίγουν μπαρ και εστιατόρια που επικεντρώνονται μόνο σε αυτή, και αν κάποιος χρειάζεται επειγόντως ένα μπουκάλι υπάρχουν υπηρεσίες που παραδίδουν σαμπάνια στο σπίτι (ή στο γραφείο) μέσα σε 20 λεπτά.

Οι καινοτομίες, όμως, δεν σταματούν και οι οίκοι σαμπάνιας βγάζουν πρωτοποριακά προϊόντα όπως η Moët Ice Imperial.

Η Ice Imperial παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το 2011 υποσχόμενη ότι θα προσέφερε μια «μοναδική και δροσιστική γεύση» η οποία πρέπει να σερβιριστεί με έναν ασυνήθιστο τρόπο: Σε ένα μεγάλο ποτήρι κρασιού μαζί με πάγο.

Advertisement

Οι ειδικοί της Σαμπάνιας αντιμετώπισαν αρχικά με περιφρόνηση αυτή την «αιρετική» ιδέα. Μερικά χρόνια μετά η νέα σαμπάνια αποτελεί μια κατηγορία από μόνη της.

Η Moët Ice Imperial είχε τόσο μεγάλη επιτυχία που το 2016 βγήκε και η πρώτη της παραλλαγή, σε ροζέ χρώμα, ενώ και άλλες μάρκες σαμπάνιας ακολούθησαν.

Η Pommery ισχυρίζεται ότι οι πότε της νέας σαμπάνιας της που σερβίρεται με πάγο, Royal Blue Sky, γρήγορα θα «υπνωτιστούν από αυτό το κρασί».

Advertisement

Η Veuve Clicquot, η οποία όπως και η Moët ανήκει στον οίκο LVMH, πήγε ακόμη πιο μακριά λέγοντας ότι η δική της σαμπάνια μπορεί να σερβιριστεί με πάγο, σε κοκτέιλ ή απλά με λίγο ανανά, ή αγγούρι ή ακόμη και με λίγο τσάι.

Την συγκεκριμένη μόδα δεν την ακολουθούν μόνοι οι οίκοι σαμπάνιας αλλά και τα γαλλικά οινοποιία που βγάζουν σαμπανιζέ κρασί. Γιατί όμως γίνεται αυτή η στροφή; Κυρίως λόγω παράδοσης, γεύσης και διαφορετικών τάσεων που λειτούργησαν ευνοϊκά για αυτό το προϊόν.

Όσο και αν θέλουν οι διαφημιστές και όσοι προωθούν τη σαμπάνια με πάγο να την παρουσιάσουν ως ένα νέο προϊόν, η αλήθεια είναι ότι αποτελεί συνήθεια ετών, ειδικά στη νότια Γαλλία.

Advertisement

«Στο Σαιν Τροπέ, ο κόσμος πίνει έτσι την σαμπάνια του από το 1960. Είναι ένας πιο φρέσκος τρόπος να πίνεις σαμπάνια, η οποία ως γνωστόν μπορεί κάποιος να την απολαύσει οπουδήποτε, οποτεδήποτε», αναφέρει η  Καρολίν Μπρουν, ειδικός σαμπάνιας.

Η Moët ήταν πάντως η πρώτη μάρκα που έβγαλε ειδική σαμπάνια η οποία συνοδεύεται με πάγο. Τα ζάχαρα στο ποτό και το φαγητό είναι λιγότερο έντονα, όταν αυτά σερβίρονται σε πιο κρύες θερμοκρασίες, οπότε θεωρούνται λιγότερο γλυκά.

Οπότε αυτός είναι ένας τρόπος να προωθηθούν σοδειές σαμπάνιας που είναι πιο γλυκές και γενικότερα δεν προτιμούνται από τους παραδοσιακούς ακολούθους του ποτού.

Advertisement

Η αλήθεια είναι πως οι οίκοι σαμπάνιας πολύ θα ήθελαν να επαναλάβουν την τεράστια επιτυχία που γνώρισε τα τελευταία χρόνια το ροζέ κρασί, το οποίο μέσα σε μια δεκαετία βρέθηκε λόγω έξυπνου μάρκετινγκ σε κάθε σπίτι πλουσίου.

Σήμερα η αγορά ροζέ κρασιού υπολογίζεται στα 389 εκατ. δολάρια. Το ροζέ κρασί έχει γίνει συνώνυμο με την υψηλή ζωή, έχοντας ακόμα και το δικό του hashtag (#roseallday) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι δημιουργοί της παγωμένης σαμπάνιας ελπίζουν ότι αυτή η νέα τάση θα γίνει μόδα αντίστοιχη με το ροζέ κρασί. Εξάλλου η παγωμένη σαμπάνια είναι πιο ακριβή. Η Moët Ice Imperial κοστίζει περίπου 10 δολάρια περισσότερο από την κανονική.

insider.gr

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement