Ο 36χρονος που έγινε πλούσιος με ένα app για… γιουσουρούμ

Advertisement

Ο Γιουσούκε Μιτσουμότο είχε ένα προαίσθημα: τι θα γινόταν αν πλήρωνες τον κόσμο άμεσα για τα χρησιμοποιημένα αγαθά του στο Ίντερνετ, χωρίς εγγύηση ότι θα τηρηθεί η συμφωνία και θα γίνει η παράδοση;

Ο 36χρονος επιχειρηματίας κυκλοφόρησε μια εφαρμογή για smartphones τον περασμένο Ιούνιο για να δοκιμάσει την ιδέα του.

Δούλεψε καλύτερα απ’ ό,τι περίμενε: μετά από 16 ώρες βρέθηκε να χρωστάει 3,6 δισ. γιεν (32 εκατ. δολάρια) και έκλεισε την υπηρεσία.

Advertisement

Μία μέρα μετά άρχισαν να καταφθάνουν τεράστιες ποσότητες ρούχων και ηλεκτρονικών γκάτζετ, τα οποία οι υπάλληλοι της start-up του προσπαθούσαν να χωρέσουν στα μικρά γραφεία της στο Τόκιο.

Λιγότεροι από ένας στους δέκα πωλητές δεν έστειλαν την παραγγελία. Αυτό ήταν αρκετό στον Μιτσουμότο, που τον περασμένο Αύγουστο επαναλανσάρισε την υπηρεσία, βαφτίζοντάς την Cash, ως έναν νέο τρόπο συγκέντρωσης στοκ για ένα online παζάρι.

Έβαλε ανώτατο ημερήσιο όρο αγορών τα 10 εκατ. γιεν και τις περιόρισε σε smartphones, τσάντες πολυτελείας, ρολόγια, ρούχα και άλλα συγκεκριμένα αντικείμενα.

Advertisement

Οι πελάτες στέλνουν φωτογραφία του αντικειμένου και τους γίνεται μία μη διαπραγματεύσιμη προσφορά. Στη συνέχεια η Cash βγάζει χρήματα από την επαναπώληση των αντικειμένων.

«Ήταν ένα κοινωνικό πείραμα», λέει στο Bloomberg ο Μιτσουμότο, που ασχολείται με το ηλεκτρονικό εμπόριο από το 1996. «Ήμουν πεπεισμένος ότι οι συνεπείς πωλητές θα ήταν περισσότεροι από τους μη συνεπείς, αλλά δεν ήξερα κατά πόσο. Αυτό μπορείς να το διαπιστώσεις μόνο με δοκιμή».

Advertisement

Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αγαθών στην Ιαπωνία είναι μια αγορά αξίας 1,6 τρισ. γιεν (14,16 δισ. δολαρίων).

Η εταιρεία Bookoff διαθέτει εκατοντάδες καταστήματα που πουλάνε και αγοράζουν τα πάντα, από χρησιμοποιημένα βιβλία μέχρι ηλεκτρονικά και βιντεοπαιχνίδια.

Η Yahoo Japan λειτουργεί τη μεγαλύτερη ιστοσελίδα δημοπρασιών στη χώρα. Η Mercari έγινε η πρώτη start-up στην Ιαπωνία που η αξία της ξεπέρασε το 1 δισ. δολάρια, χάρη σε ένα app που διευκόλυνε τις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων αγαθών ανάμεσα στους χρήστες του.

Advertisement

Αυτό που ανακάλυψε ο Μιτσουμότο ήταν ένας τρόπος να ξεφορτωθεί τις τελευταίες αναστολές του κοινού και να φέρει στο φως αντικείμενα που πήγαιναν χαμένα στις ντουλάπες του.

Έπιασε όλους αυτούς που ήθελαν να ξεφορτωθούν πράγματα, αλλά δεν είχαν το χρόνο ή την υπομονή να βγάλουν ωραίες φωτογραφίες, να γράψουν λεπτομερείς περιγραφές και να ασχολούνται με τους ενδιαφερόμενους αγοραστές.

Ήταν επομένως θέμα χρόνου να αρχίσουν οι προσφορές εξαγοράς, και τον περασμένο Οκτώβριο βρήκε στο inbox του Facebook ένα μήνυμα από τον Κέισι Καμεγιάμα. Πρόκειται για έναν από τους πλουσιότερους ανθρώπους στη χώρα, ιδρυτή της τεχνολογικής και μιντιακής αυτοκρατορίας DMM.

Advertisement

Ο Μιτσουμότο δέχθηκε να πουλήσει την Cash στη DMM για 7 δισ. γιεν (62 εκατ. δολάρια) και να συνεχίσει να τη διευθύνει. Πρόκειται για ποσό ρεκόρ για μια start-up με έξι υπαλλήλους και λιγότερο από ένα χρόνο λειτουργίας.

Πηγή:insider.gr

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement