Πέντε μυστικά για να απογειώσετε την επιχείρησή σας στο Facebook

Ζωτικής σημασίας για την επιχειρηματικότητα αποδεικνύονται τα τελευταία χρόνια τα κοινωνικά δίκτυα.

Όταν, δε, ο λόγος γυρνά γύρω από τον κολοσσό των κοινωνικών δικτύων, Facebook, τα οφέλη παρουσιάζονται σίγουρα πολλαπλασιαστικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο το 2014 υπήρχαν 60 εκατ. μικρές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούσαν το Facebook για να κρατήσουν επαφή με τους πελάτες τους και να προωθήσουν επιτυχώς τις επιχειρήσεις τους.

Σύμφωνα με το Social Times, τα αποτελέσματα έρευνας τεσσάρων ετών έδειξαν ότι οι Facebook fans της σελίδας μιας μεγάλης αλυσίδας καταστημάτων αγοράζουν, κατά μέσο όρο, 125 περισσότερα είδη από τους πελάτες του καταστήματος που δεν έχουν κάνει Like στη σελίδα.

Σύμφωνα πάλι με έρευνα της Syncapse η μέση αξία ενός απλού ακολούθου του Facebook αποτιμάται στα 174 δολάρια.

Παρόλο που αυτό το νούμερο διαφέρει από επιχείρηση σε επιχείρηση κι από κλάδο σε κλάδο, δεν υπάρχει αμφιβολία πως το να αιχμαλωτίσετε την προσοχή των ακολούθων σας στη σελίδα σας αποτελεί πλέον «κίνηση ματ» για την επιτυχημένη πορεία της επιχείρησής σας.

Την επίδραση του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου στην επιχειρηματικότητα, ακόμα και στην περίπτωση της χώρας μας προσυπογράφει και η διοργάνωση του πρώτου Boost your business συνεδρίου στην Αθήνα από την Facebook σε συνεργασία με το ΕΒΕΑ.

Παρόλο όμως που η χρησιμότητα της επαγγελματικής σελίδας δύσκολα τεκμαίρεται, το σωστό στήσιμό μιας επαγγελματικής σελίδας και η σωστή από εκεί κι έπειτα λειτουργία της, έχει τα μυστικά της.

Σύμφωνα με την κα Μελίνα Πολίτη, Social Media expert του ομίλου Liquid, τα Social Media είναι «ένας αποτελεσματικός τρόπος να επικοινωνήσουμε με το κοινό μας και να περάσουμε με συντομία και αποτελεσματικότητα το μήνυμα για το brand μας. Ωστόσο το κεντρικό σημείο επικοινωνίας , όπως διευκρινίζει, παραμένει το website μας, γι’ αυτό και οι πελάτες πρέπει πάντα να έχουν εύκολη πρόσβαση ή να γνωρίζουν πως να το βρουν σε όποιο social network και αν συναντούν το brand μας».

Για μια καλή αρχή, η κ. Πολίτη τονίζει πως «προτού αποκτήσει το brand μας φωνή στα social media, πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε να επιτύχουμε με την παρουσία μας εκεί: επισκεψιμότητα στο website μας, απόκτηση νέων πελατών ή λανσάρισμα προϊόντων». Για τη συνέχεια μας διαβεβαιώνει ότι αρκεί να ακολουθήσουμε τα παρακάτω βήματα και θα έχουμε μια επιτυχημένη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

Καθημερινή επικοινωνία με το κοινό μας αλλά μακροπρόθεσμο προγραμματισμό περιεχομένου και ενεργειών

Πρέπει να επικοινωνούμε με τους ακολούθους μας, αν όχι σε καθημερινή βάση, τακτικά. Το βασικότερο όμως είναι να έχουμε ένα μακροπρόθεσμο προγραμματισμό των συνολικών ενεργειών μάρκετινγκ ώστε να κάνουμε πρόβλεψη του περιεχομένου μας και στα social media. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζουμε και ποικιλία και συνέχεια στο περιεχόμενο μας.

Συνεπεία στην εικόνα του brand αλλά ταυτόχρονα προσαρμοσμένο περιεχόμενο για κάθε μέσο.

Όπως εξηγεί η κ. Πολίτη, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπει στην κάθε επιχείρηση να προβάλλει την εικόνα, τα προϊόντα και τα μηνύματα της σε μια ποικιλία από διαφορετικές πλατφόρμες. Σε κάθε πλατφόρμα οι χρήστες έχουν διαφορετική ψυχολογία ως προς τι είδους περιεχόμενο να αναμένουν, συνεπώς χρειάζεται να τροποποιούμε το περιεχόμενο βάσει του μέσου αλλά διατηρώντας τον πυρήνα της ταυτότητάς του άθικτο.

Έμφαση στα εικαστικά

Σε μια εποχή που τα κοινά μας βομβαρδίζονται από πληροφορίες, πρέπει να γνωρίζουμε πως ο μέγιστος χρόνος που μπορούμε να έχουμε την προσοχή ενός χρήστη είναι περίπου 8 δευτερόλεπτα. Αυτός ακριβώς είναι και ο χρόνος που έχουμε στη διάθεσή μας για να περάσουμε το μήνυμα μας  και να προκαλέσουμε εντύπωση. Κι όταν λέμε εντύπωση πρέπει να γνωρίζουμε πως τον κύριο λόγο έχουν τα εικαστικά και η απήχηση αυτών στα μάτια του κοινού..

Διάθεση για δοκιμή κι αποτυχία (Trial & error)

Η μαγεία των social media έγκειται στο γεγονός πως δεν υπάρχει μυστική συνταγή επιτυχίας. Τα χαρακτηριστικά και οι λειτουργίες των κοινωνικών δικτύων ανανεώνονται συνεχώς. Κάποια φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα για εμας, άλλα όχι, επομένως είναι πολύ σημαντικό να κάνουμε συνέχεια δοκιμές στις ώρες ανάρτησης, στο περιεχόμενο μας, στα εικαστικά μας, στο είδος και το κοινό της διαφήμισης που θα τρέξουμε.

(Έστω και )ένα μικρό budget

Όσο αποδοτικές και ποιοτικές κι αν είναι οι ενέργειες μας σε αυτά τα κανάλια επικοινωνίας, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Ένα μικρό budget για την προώθηση του περιεχομένου μας ανάλογα με το στόχο που έχουμε θέσει, σίγουρα θα βοηθήσει στο να απογειωθούν τα αποτελέσματα μας στα κοινά που μας ενδιαφέρουν.

Άλλωστε το καινοτόμο χαρακτηριστικό που παρουσίασε εν τη γενέσει του το Facebook στο τομέα που ακούει στο όνομα marketing είναι η προώθηση μιας επιχείρησής με χαμηλό budget, εν συγκρίσει με τις μέχρι πρότινος γνωστές διαφημιστικές καταχωρήσεις και προβολές.

Για το τέλος επισημαίνει την σημασία τόσο της χρήσης όσο και της ερμηνείας των Analytics και του Monitoring. «Είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιούμε είτε τα analytics και το monitoring του κάθε μέσου κοινωνικής δικτύωσης είτε κάποια πιο προηγμένη τρίτη λύση για monitoring. Η προστιθέμενη αξία βρίσκεται στη βελτιστοποίηση των ενεργειών μας από την ερμηνεία των δεδομένων που λαμβάνουμε, το οποίο μας οδηγεί σε συνεχείς προσαρμογές των ενεργειών μας», κάνοντας συνεχείς προσαρμογές στις ενέργειές μας» καταλήγει και εύχεται καλή επιτυχία και καλές πωλήσεις.

πηγη:insider.gr/Νίκη Παπάζογλου

Δείτε και αυτά: