Hangover: 5+1 τρόποι να το αντιμετωπίσετε

Το βουητό στο κεφάλι, η κούραση και η ελαφριά αδιαθεσία που νιώθετε σίγουρα θα επιδεινωθούν, αν η διατροφή σας στερείται βασικών θρεπτικών συστατικών. Ακολουθήστε τους 5+1 τρόπους που σας προτείνουμε και θα νιώσετε καλύτερα.

Με τον όρο Hangover εννοούμε το άθροισμα των ανεπιθύμητων φυσιολογικών συνεπειών μετά από υπερκατανάλωση αλκοολούχων ποτών.

Οι πιο συχνές παρενέργειες περιλαμβάνουν τον πονοκέφαλο, τη ναυτία, την υπνηλία, τη δυσφορία και τη δίψα. Τα συμπτώματα μπορούν να κρατήσουν από λίγες ώρες μέχρι και 3 μέρες.

Τι να κάνετε πριν και κατά τη διάρκεια της εξόδου σας

Βασικός κανόνας πριν βγείτε είναι να μην ξεκινήσετε με άδειο στομάχι, καθώς το φαγητό βοηθά την απορρόφηση του αλκοόλ να γίνεται πιο αργά.

Δοκιμάστε να καταναλώσετε τουλάχιστον ένα ελαφρύ γεύμα π.χ. ένα σάντουιτς, σαλάτα με τυρί ή κοτόπουλο και ψωμί ή ακόμα ένα ποτήρι γάλα. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι να ενυδατωθείτε σωστά πριν βγείτε, οπόταν φροντίστε να καταναλώσετε αρκετό νερό ή άλλα μη αλκοολούχα ροφήματα π.χ. χυμούς, σόδα τα οποία μπορείτε να καταναλώσετε και ενδιάμεσα από τα ποτά σας.

Tην επόμενη μέρα…

• Πιείτε άφθονα υγρά: για να αποφύγετε την αφυδάτωση πιείτε όσο περισσότερο νερό μπορείτε καθ’όλη τη διάρκεια της μέρες ή φρέσκους χυμούς φρούτων ή λαχανικών μέχρι να αισθανθείτε ότι τα συμπτώματα υποχωρούν. Τα φρούτα και οι χυμοί εκτός του ότι θα συμβάλουν στην ενυδάτωση σας, παρέχουν ενέργεια και επάρκεια θρεπτικών συστατικών. Ιδιαίτερα ευεργετικός είναι ο χυμός ντομάτας ή πορτοκαλιού. Επιπλέον, θα μπορούσατε να καταναλώσετε κάποιο ισοτονικό αθλητικό ποτό που περιέχει ηλεκτρολύτες.

• Αποφύγετε τον καφέ: ο καφές έχει διουρητικές ιδιότητες και μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση στο ήδη ταλαιπωρημένο στομάχι σας.

• Προτιμήστε τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες: Οι τροφές αυτές δίνουν ενέργεια και μπορούν να συμβάλουν στην εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα. Καταναλώστε φρυγανιές με μέλι για πρωινό, σούπα με λεπτοκομμένα λαχανικά, πατάτες και κοτόπουλο ή ακόμα μια μακαρονάδα με σάλτσα από φρέσκιες ντομάτες μπορούν να αποτελέσουν ιδανικές επιλογές για τα κυρίως γεύματα σας.

• Θρεπτικά συστατικά που μπορούν να βοηθήσουν: βιταμίνη C (π.χ. φράουλες, πορτοκάλια, λεμόνι), μαγνήσιο, βιταμίνη Β6, ψευδάργυρος, σελήνιο.

• Σε περίπτωση ναυτίας δοκιμάστε τζίντζερ!

Αποφύγετε τρόφιμα που δυσκολεύουν την πέψη: αποφύγετε τα πολλά καρυκεύματα, τα λιπαρά τρόφιμα, τις φυτικές ίνες π.χ. ολικής άλεσης προϊόντα, γιατί μπορεί να επιδεινώσουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση.

• Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ για τουλάχιστον 48 ώρες ώστε οι ιστοί του σώματος να προλάβουν να αποκατασταθούν.

Tip!
Καλό θα είναι να πίνετε ένα ποτό την ώρα, αφού τόσος περίπου είναι ο χρόνος που χρειάζεται το συκώτι για να διασπάσει το αλκοόλ!

πηγη:mustonline.gr