Η Mazda θα παρουσιάσει επαναστατικό βενζινοκινητήρα χωρίς μπουζί

Σύμφωνα με πληροφορίες, λίγες εβδομάδες απομένουν μέχρι ένα τεχνολογικό forum που θα λάβει χώρα μέσα στο μήνα στη Φρανκφούρτη και στο οποίο η ιαπωνική εταιρεία θα αποκαλύψει τις λεπτομέρειες σχετικά με τη νέα γενιά βενζινοκινητήρων SKYACTIV.

Πρόκειται για μια τεχνολογία που ονομάζεται Homogenous Charge Compression Ignition (HCCI) και με την οποία το μίγμα βενζίνης/αέρα θα αναφλέγεται μέσα στον κύλινδρο με τη συμπίεση και χωρίς τη βοήθεια σπινθήρα από μπουζί. Θα έχει δηλαδή την ίδια αρχή λειτουργίας με τους ντίζελ.

Αν και δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές άλλες λεπτομέρειες, είναι πολύ πιθανό η αυτανάφλεξη να γίνεται μόνο στις ψηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα, ενώ στις χαμηλές να εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούνται μπουζί.

Όπως και να έχει, φαίνεται πως η Mazda θα είναι η πρώτη εταιρεία που θα βάλει σε ευρεία παραγωγή αυτή την τεχνολογία, προλαβαίνοντας τη Mercedes-Benz, τη General Motors και τη Hyundai που επίσης δουλεύουν επάνω σε κάτι αντίστοιχο.

Η πλήρης αποκάλυψη, αναμένεται τον Οκτώβριο στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκιο, όπου θα εμφανιστεί σε πρωτότυπη μορφή και η επόμενη γενιά του Mazda3.

Θα είναι ένα πολύ σημαντικό πρωτότυπο, καθότι θα αναδείξει τόσο τη μελλοντική σχεδιαστική τάση της εταιρείας όσο και την νέα πλατφόρμα μοντέλων της.

Ωστόσο, το πρώτο μοντέλο παραγωγής που θα εφοδιαστεί με τον νέο κινητήρα θα είναι η ανανεωμένη έκδοση του σημερινού Mazda3, που θα δούμε μέσα στο 2018.

Αυτό θα είναι και το έναυσμα για την υιοθέτησή του από όλα τα υπόλοιπα μοντέλα βέβαια, από το Mazda6 και τα SUV/crossover της μέχρι και το MX-5.

Με βάση ό,τι έχει ακουστεί μέχρι σήμερα, οι κινητήρες SKYACTIV II αναμένεται να έχουν 30% μειωμένες εκπομπές ρύπων συγκρινόμενοι με τους σημερινούς, οπότε θα καλύψουν την ευρωπαϊκή προδιαγραφή για κάτω από 95g CO2/km από το 2020.

Η πολύ καθαρή καύση που θα εκμεταλλεύεται στο έπακρο κάθε σταγόνα καυσίμου θα είναι το μυστικό τους, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης που θα αγγίζει ακόμα και το 18,0:1.

Μιλώντας για ακόμα λίγο πιο μακριά, η εταιρεία αναφέρει ότι θα υπάρξει και τρίτη γενιά κινητήρων SKYACTIV περίπου το 2025, οι οποίοι θα μπορούν να καλύψουν απαιτήσεις ρύπων ακόμα και για κάτω από 65 g CO2/km.

πηγη:drive.gr

Δείτε και αυτά: