Η Google σχεδιάζει να μοιράζεται τα έσοδα με εκδότες

Η Google σχεδιάζει να μοιράζεται τα έσοδα με εκδότες οι οποίοι θα αντλήσουν πλεονέκτημα από τα νέα ψηφιακά συνδρομητικά εργαλεία της εταιρείας με ένα σύστημα το οποίο έχει κοινά στοιχεία με το επιτυχημένο μοντέλο το οποίο φέρνει έσοδα από τη διαφήμιση.

Η γιγαντιαία μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί την παρακαταθήκη της- θησαυρό από τα προσωπικά στοιχεία των χρηστών σε συνδυασμό με αλγόριθμους μηχανικής μάθησης για να ταυτοποιήσει τους εν δυνάμει νέους συνδρομητές και να στοχεύσει στην ανενέωση των συνδρομών των ήδη υπαρχόντων.

Σε ανταπόδοση, όπως ανέφερε ο επικεφαλής ειδήσεων της Google, Richard Gingras, δήλωσε ότι είναι υπό εξέταση το ενδεχόμενο να γίνουν περικοπές σε τυχών πωλήσεις που έχουν προκύψει.

«Κάτι τέτοιο θα ήταν σαφώς κατώτερο από ότι θεωρούμε ότι θα έπρεπε  να ισχύει στις επιχειρηματικές σχέσεις, αλλά αδρομερώς, θεωρώ ότι (η κατανομή των εσόδων) θα είναι υπερβολικά γενναιόδωρη (για τους εκδότες)», σημείωσε ο κ. Gingras, μιλώντας στους Financial Times.

«Στο διαφημιστικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιόμαστε, το  70% των εσόδων πάει στους ισότοπους. Η κατανομή των εσόδων (για τους εκδότες) θα είναι αισθητά πιο γενναιόδωρη από αυτό».

Για τους εκδότες οι οποίοι συνεργάζονται με την Google, η κατανομή των εσόδων είναι λιγότερο σημαντική από τη διατήρηση μιας απευθείας επαφής με τον πελάτη και όπως ανέφερε ένα στέλεχος από το χώρο των media, δεν θα ήθελαν οι τεχνολογικές πλατφόρμες να γίνουν ένας ελεγκτικός μηχανισμός για τους συνδρομητές τους.

Είναι πολύ ενδιαφέρον επειδή αυτή θα ήταν η πρώτη φορά που θα γινόταν (η κατανομή των εσόδων), ανέφερε ο Nic Newman από το Ινστιτούτο του Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας.

«Αυτό το οποίο πραγματικά θέλουν οι εκδότες είναι να αποκτήσουν πρόσβαση στα περιουσιακά στοιχεία της Google, οπότε αυτό είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και για τα δύο μέρη».

Οι πιθανές συμφωνίες κατανομής εσόδων με τους εκδότες θα είναι παρόμοιες με το μοντέλο AdSense, η οποία επιτρέπει στους εκδότες του διαδικτύου να τοποθετήσουν διαφημίσεις στο site τους.

Όταν ο χρήστης κάνει κλικ πάνω σε μια διαφήμιση, ο εκδότης και η Google κατανέμουν τα έσοδα από τις διαφημίσεις σε μια αναλογία 70-30.

Η παρακαταθήκη στοιχείων εκατομμυρίων χρηστών της Google , επιτρέπει στην επιχείρηση να κάνει στοχευμένη διαφήμιση στο σχετικό κοινό.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κυριαρχήσει η Google στην ψηφιακή διαφήμιση στην οποία κατέχει το 75% των νέων δαπανών  των online διαφημίσεων μαζί με το Facebook σύμφωνα με τα venture capital funds Kleiner Perkins Caufield και Byers.

Ωστόσο, ο κ. Gingras, επέμεινε ότι η Google δεν προσπαθούσε να δημιουργήσει νέα έσοδα από την ίδια της τη δραστηριότητα και ότι οι εκδότες θα εξακολουθούσαν να «κρατούν τα ηνία» σε αυτή τη σχέση.

«Σε αντίθεση με άλλους «παίχτες» οι οποίοι δραστηριοποιούνται στο περιβάλλον, δεν προσπαθούμε να εξαγοράσουμε τον εκδότη. Αν υπάρχουν περιπτώσεις συνδρομών οι οποίες οφείλονται σε εμάς ,  δεν θέλουμε να  μας ανήκει ο πελάτης», σημείωσε αναφερόμενος στο ανταγωνιστικό Facebook, το οποίο περιέγραψε σαν έναν «περιφραγμένο κήπο».

Νωρίτερα αυτό το μήνα η Google ανακοίνωσε νέα μέτρα για να βοηθήσει τις συνδρομές που προέρχονται από τους εκδότες και να κρατήσει περισσότερους πελάτες, σημειώνοντας ότι «από μόνη της η διαφήμιση δεν μπορεί πλέον να πληρώσει για δημοσιογραφία υψηλής ποιότητας».

Οι προσπάθειες της Google να δουλέψει με νέους εκδότες, συμπεριλαμβανομένων και των  News Corp, New York Times και Financial Times προκάλεσαν την κριτική των επιχειρήσεων των media, ειδικά της πολιτικής First Click Free,  η οποία απαιτεί από τους εκδότες να παράσχουν τουλάχιστον από τρεις νέες ιστορίες την ημέρα για ελεύθερη πρόσβαση στη μηχανή αναζήτησης της Google.

Επιχειρήσεις  όπως είναι η News Corp υποστήριξαν ότι site τα οποία δεν συμμετείχαν σε αυτό, συμπεριλαμβανομένης και της Wall Street είχαν υποστεί βαριές ποινές για το γεγονός ότι δεν συμμετείχαν.

Πηγή:insider.gr

Δείτε και αυτά: