Προσοχή: Διαδικτυακή απάτη με «δωροεπιταγές» του Σκλαβενίτη – Πώς να προστατευτείτε

Προσπάθεια εξαπάτησης των καταναλωτών με ψεύτικους διαγωνισμούς και δωροεπιταγές σημειώθηκε τις τελευταίες μέρες μέσω διαδικτύου.

Οι απατεώνες εκμεταλλευόμενοι ονόματα μεγάλων εταιριών προσπαθούν να παραπλανήσουν τους χρήστες και να τους γράψουν σε υπηρεσίες κινητών τηλεφώνων υψηλής χρέωσης.

Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» στην οποία καταγγέλλει παράνομη χρήση του ονόματός της και προειδοποιεί τους πελάτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

0000_7

Συμβουλές από την ΕΛ.ΑΣ

Με αφορμή αυτό το περιστατικό, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, παρακαλεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην περίπτωση που διαπιστώσουν τέτοιου είδους μηνύματα στο διαδίκτυο, για την αποφυγή πιθανής οικονομικής εξαπάτησης τους.

Επισημαίνει ότι αυτά τα μηνύματα έχουν ως σκοπό να πείσουν, με απατηλό τρόπο («ψάρεμα»), τους ανυποψίαστους χρήστες του διαδικτύου, να αποστείλουν προσωπικά τους δεδομένα προκειμένου αυτά να χρησιμοποιηθούν για κακόβουλους σκοπούς.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συστήνει και προτρέπει τους χρήστες του διαδικτύου ότι:

• Δεν πρέπει να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα και να συμμετέχουν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς, μέσω των οποίων μπορεί να ζητούνται ακόμη και προσωπικά τους δεδομένα.

• Να μην αποστέλλουν σε υποτιθέμενες διαδικτυακές έρευνες προσωπικά τους στοιχεία και οικονοµικά δεδοµένα.

• Η συμμετοχή σε διαγωνισμούς εταιρειών με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των «όρων συμμετοχής», οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο.

Επιπλέον:

• Να μην καταχωρείτε τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου σας σε διαδικτυακό τόπο εάν προηγουμένως δεν έχετε διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις, με τους οποίους παρέχεται η υπηρεσία που σας ενδιαφέρει, καθώς και το σχετικό κόστος. Επισημαίνεται ότι διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις, ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.

• Διαβάζετε προσεκτικά όλους τους όρους της διαφημιστικής καταχώρησης και ελέγχετε εάν αφορά συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κ.λπ.

• Η χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Υ.Π.Π.) συνεπάγεται ιδιαίτερα αυξημένο κόστος κλήσεων και μηνυμάτων SMS (χρέωση είτε ανά κλήση, είτε ανά λεπτό, είτε ανά εισερχόμενο / εξερχόμενο μήνυμα).

Πηγή:topontiki.gr

Δείτε και αυτά: