Τα αληθινά χριστουγεννιάτικα δέντρα δεν συγκινούν τους καταναλωτές

Οι millennials δηλαδή η γενιά των ανθρώπων που γεννήθηκαν μεταξύ του 1980 και 2000 έχουν την αποκτήσει τη φήμη ότι αγαπούν τα καταναλωτικά προϊόντα τα οποία είναι τοπικής παραγωγής και χειροποίητα. Τότε για ποιόν λόγο αγοράζουν τόσα πολλά πλαστικά χριστουγεννιάτικα δένδρα;

Αυτή είναι η ερώτηση η οποία βασανίζει τον Tim O’Connor, τον διευθύνοντα σύμβουλο της επιτροπής προώθησης των χριστουγεννιάτικων δένδρων στο Λίτλτον, στο Κολοράντο.

Οι καλλιεργητές δέντρων χρησιμοποιούν μια πατέντα προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες: κάνουν ανάλογες κινήσεις με εκείνες που χρησιμοποιεί το κίνημα για τα τοπικά και βιολογικά προϊόντα και τοποθετούνται στην αγορά ως κάτι ανάλογο.

Τα αληθινά δέντρα έχουν όλα τα χαρακτηριστικά τα οποία προσελκύουν το ενδιαφέρον των νεότερων, όπως αναφέρει. Αυτά συνίστανται στην αυθεντικότητα, τον οικολογικό χαρακτήρα και την υποστήριξη που προσφέρουν στις τοπικές οικονομίες.

Το έδαφος είναι ήδη στρωμένο για να αναλάβουν δράση. Ενώ σχεδόν 95 εκατομμύρια νοικοκυριά στις ΗΠΑ θα στολίσουν χριστουγεννιάτικο δέντρο αυτή την εποχή, μόνο το 19% από αυτά αναμένεται ότι θα είναι αληθινά σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε την Πέμπτη η Nielsen για λογαριασμό του Αμερικανικού Συνδέσμου Χριστουγεννιάτικων Δέντρων.

Παρά το γεγονός ότι σε μερικά σπίτια στολίζουν ταυτόχρονα αληθινά και πλαστικά δέντρα, η πλειοψηφία στολίζει τα τεχνητά, τα οποία συνήθως κατασκευάζονται από πλαστικό και προέρχονται από εργοστάσια τα οποία μερικές φορές βρίσκονται διασπαρμένα σε ολόκληρη την υφήλιο.

Ο George Richardson, συνιδιοκτήτης της Richardson Farms στο Ιλλινόις, ο οποίος είναι καλλιεργητής πέμπτης γενιάς αναφέρει ότι η τάση αυτή θα μπορούσε εύκολα να αρχίσει να αλλάζει.

Ο ίδιος φυτεύει 10.000 δενδρύλλια ετησίως και οι καταναλωτές μπορούν να διαλέξουν και να κόψουν το δικό τους δέντρο.

«Τα πραγματικά χριστουγεννιάτικα δέντρα ήταν πολύ δημοφιλή τις δεκαετίες του ’40, του ’50, του ’60, του ’70 και του ’80 και μετά τα ψεύτικα δέντρα «πήραν τα πάνω τους», σημείωσε ο Richardson. «Για κάποια στιγμή, ο κόσμος θεώρησε ότι αυτό είναι το σωστό και το έκανε. Τώρα ανακάλυψαν ότι αυτή δεν είναι η καταλληλότερη λύση και σταμάτησαν».

Οι καλύτεροι πελάτες των πραγματικών δέντρων είναι οικογένειες με παιδιά. Οι πιο μεγάλες ηλικίες, οι οποίες είναι κοντά στη συνταξιοδότηση είναι πλέον «άδειες φωλιές» ενώ οι νέοι μεταξύ 18 και 35 βρίσκονται στο ξεκίνημα της οικογενειακής ζωής.

Αυτό έχει δημιουργήσει ένα κενό για τα αληθινά δέντρα, τα οποία έχουν χάσει πελάτες οι οποίοι στράφηκαν στα ψεύτικα δέντρα.

Ωστόσο, η αγορά των αληθινών χριστουγεννιάτικων δέντρων αναφέρει ότι υπάρχει προοπτική να ξανακερδίσει έδαφος μέσα στην επόμενη δεκαετία καθώς αυξάνονται οι νέες οικογένειες.

Μόνο το 20% των millennials έχει για την ώρα ένα μικρό παιδί, αναφέρει ο  O’Connor. Αυτό αφήνει τη μερίδα του λέοντος της αγοράς στις μεγαλύτερες ηλικιακά κατηγορίες.

Ο O’Connor προσβλέπει επίσης και στους νεότερους καταναλωτές και το ενδιαφέρον τους για οικολογικά προϊόντα.

Τα πραγματικά χριστουγεννιάτικα δέντρα καλλιεργούνται σε φάρμες και δεν κόβονται από το δάσος, επισημαίνει.

Μάλιστα, καλλιεργούνται σε εδάφη τα οποία δεν είναι κατάλληλα για σοδειές υψηλής ποιότητας ενώ η διοξίνη μετατρέπεται σε οξυγόνο.

Κάθε φορά που κόβεται ένα δέντρο, φυτεύεται ένα καινούριο αλλά και εκείνα που χρησιμοποιούνται μπορούν μετά να ανακυκλωθούν. Το Όρεγκον είναι η κατ’ εξοχήν πολιτεία χριστουγεννιάτικων δέντρων.

Υψηλότερα κόστη

Ένα ακόμη εμπόδιο για την ανάκαμψη της αγοράς αληθινών χριστουγεννιάτικων δέντρων αποτελούν τα αυξανόμενα κόστη.

Ένα πραγματικό χριστουγεννιάτικο δέντρο θα κοστίζει φέτος περίπου 10% ακριβότερα από πέρυσι, όπως προβλέπει ο Doug Hundley από τον Εθνικό Σύνδεσμο Χριστουγεννιάτικων Δέντρων.

Η παραγωγή είναι περιορισμένη και η ζήτηση αναμένεται ότι θα είναι μεγάλη χάρη στην εξυγίανση της οικονομίας και τα σημάδια ότι οι καταναλωτές είναι αποφασισμένοι να το γιορτάσουν.

Πηγή:insider.gr

Δείτε και αυτά: