Επανέρχονται οι αυξήσεις στην κινητή τηλεφωνία – Τι αλλάζει

Πιο ακριβές θα είναι οι χρεώσεις στην κινητή τηλεφωνία και συγκεκριμένα στο δίκτυο της Vodafone και της Cosmote αφού επανέρχονται στο «τραπέζι» εκ νέου οι αυξήσεις στα τιμολόγια της κινητής.

Να υπενθυμίσουμε ότι οι αυξήσεις είχαν ανακοινωθεί ήδη από το προηγούμενο έτος με εφαρμογή σε αυτό ωστόσο είχα αποσυρθεί κατόπιν παρέμβασης του τότε προέδρου της ΕΕΤΤ, Δημήτρη Τσαμάκη αφού δεν συμβάδιζαν με τον νέο Γενικό Κανονισμό της ΕΕΤΤ.

Σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό απαγορεύεται να πραγματοποιηθεί αύξηση του παγίου ή μείωση οποιασδήποτε υπηρεσίας του πακέτου υπηρεσιών (όπως λεπτά χρόνου ομιλίας, αριθμός SMS/MMS και όγκος δεδομένων) το οποίο περιλαμβάνεται στο πάγιο εντός του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, για τις περιπτώσεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου κι ανεξαρτήτως του αν υπάρχει επιδότηση συσκευής ή έκπτωση παγίου.

Αυτή τη φορά ωστόσο οι νέα τιμολογιακή πολιτική ευθυγραμμίζεται με το Νέο Γενικό Κανονισμό της ΕΕΤΤ στον οποίο παρέπεμπε και η παρέμβαση του κ. Τσαμάκη, και δεν θα εφαρμογστούν για συμβόλαια που είναι σε ισχύ. Σύμφωνα με τις σύννομες πλέον ανακοινώσεις των εταιρειών οι ανατιμήσεις θα εφαρμοστούν μέσα στους επόμενους μήνες

Ειδικά στην περίπτωση της Vodafone, οι ααντιμήσεις τις οποίας θα εφαρμοστούν από 27 Μαρτίου 2018, η αύξηση τιμών περιλαμβάνει και τη χρέωση των υπηρεσιών (SMS, κλήσεων, δεδομένα) στις περιπτώσεις που έχει καταναλωθεί το πακέτο που περιλαμβάνεται στο εκάστοτε πρόγραμμα του συνδρομητή αλλά και την αύξηση στην τιμή του παγίου είτε για τους νέους συνδρομητές είτε για εκείνους που έχει λήξει το συμβόλαιο τους.

Συγκεκριμένα αυξάνεται η χρέωση ανά MMS  από €0,49/ MMS σε €0,59 για τα συμβόλαια κινητής ενώ για τα καρτοκινητά η χρέωση μεταβάλλεται από 0,4836 ευρώ/MMS σε 0,59 ευρώ/MMS.

Αυξημένη κατά 40% θα είναι και η χρέωση για αποστολή μηνυμάτων σε εθνικά δίκτυα από 0,1714 ευρώ / SMS σε 0,25 ευρώ/ SMS καθώς και σε κινητά ξένων δικτύων από 0,2520 ευρώ/ SMS σε 0,35 ευρώ / SMS.

Επιπλέον για όλους τους συνδρομητές αυξάνονται κατά 0,10 ευρώ οι κλήσεις στον τηλεφωνητή, σε 0,50 από 0,40 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα ενώ αυξημένες κατά σχεδόν 20% θα είναι και οι βασικές χρεώσεις κλήσεων φωνής κατά τη διάρκεια περιαγωγής σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αλλαγές αφορούν συνδρομητές συμβολαίου, καρτοκινητής & καρτοπρογράμματος που δεν έχουν επιλέξει ένα από τα οικονομικά πακέτα περιαγωγής (Vodafone Πας Παντού, Daily Travel Pack και Vodafone Passport).

Τέλος από τον Μάρτιο αυξάνεται από 1 έως 2 ευρώ και οι ονομαστικές τιμές ορισμένων εμπορικά και μη εμπορικά διαθέσιμων προγραμμάτων αλλά και πρόσθετων πακέτων για Mobile Internet, Ομιλία & SMS που διατίθενται είτε με την μορφή αυτόματης μηνιαίας ανανέωσης είτε εφάπαξ για συνδρομητές συμβολαίου ιδιώτες & επαγγελματίες.

Μεγαλύτερη θα είναι η αύξηση που θα δουν οι επιχειρήσεις. Στην εν λόγω περίπτωση οι αυξήσεις ξεκινούν από 1,79 και φτάνουν τα 6,30 ευρώ ανά μήνα. Τέλος, κατά 1,5 ευρώ τον μήνα αυξάνεται κάθε πακέτο ευρυζωνικής σύνδεσης μέσω κινητού.

Εν αντιθέσει στην περίπτωση της Cosmote, η αύξηση περιορίζεται στις τιμές των υπηρεσιών και δεν περιλαμβάνει και τιμές μηνιαίων παγίων. Αυξημένα και στην περίπτωση της Cosmote θα είναι τα SMS και η κλήση στον τηλεφωνητή.

Η Cosmote, επίσης, αυξάνει τη χρέωση της ομιλίας ανά μονάδα χρόνου (+10%) και των δεδομένων ανά ΜΒ (+28%) για τις υπηρεσίες που προσφέρονται εκτός παγίου. Τέλος, η χρέωση του μηνιαίου πακέτου Cosmote Mobile Basic αυξάνεται από 2,8 σε 4,9 ευρώ τον μήνα.

Και οι δύο εταιρείες σε κάποιες κατηγορίες αυξήσεων προτείνουν την αγορά νέων πακέτων, ώστε να μειωθεί η επιβάρυνση για το συνδρομητή. Οι αυξήσεις για τη Vodafone ξεκινούν στις 27 Μαρτίου, ενώ για την Cosmote την 1η Απρίλιου.

Να υπενθυμίσουμε ότι η αναστολή των αυξήσεων και η επαναφορά τους, δεν ίσχυσε ούτε και ισχύει για την περίπτωση της Wind αφού η εφαρμογή τους ξεκίνησε ήδη από το προηγούμενο έτος όπου δεν ήταν σε ισχύ ο νέος κανονισμός της ΕΕΤΤ.

Ωστόσο και οι δύο εταιρείες αναφέρουν ότι οι συγκεκριμένες ανακοινώσεις δεν σημαίνουν απαραιτήτως και αυξήσεις αφού σε αρκετές περιπτώσεις οι καταναλωτές γίνονται δέκτες χαμηλότερων του τιμοκαταλόγου προσφορών.

Παράλληλα διευκρινίζουν ότι η νέα τιμολογιακή πολιτική κρίνεται απαραίτητη διότι οι εταιρείες εισέρχονται σε νέα φάση επενδύσεων δικτύων 4ης και 5ης γενιάς, που απαιτούν σημαντικά κεφάλαια.

Πηγή:reader.gr

Δείτε και αυτά: