Επωνυμία και τίμημα «χάλασαν» τη συμφωνία Γερμανού – Media Markt

Η τιμή –με την οικονομική σημασία της λέξης– και το όνομα φαίνεται ότι ήταν οι βασικές αιτίες που οι συζητήσεις ανάμεσα στη γερμανική αλυσίδα Media Markt και στον όμιλο Olympia (του επιχειρηματία Π. Γερμανού) δεν κατέληξαν τελικά σε συμφωνία.

Τούτο, βεβαίως, δεν σημαίνει, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, ότι αποκλείεται το ενδεχόμενο οι δύο πλευρές να καθήσουν ξανά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, πολλώ δε μάλλον που η μεν Media Markt αναζητεί τρόπο απεμπλοκής –έστω και μερικής– από την ελληνική αγορά, ο δε όμιλος Olympia φέρεται να θέλει να επενδύσει στην αγορά λιανικής των «λευκών συσκευών», ειδικά μάλιστα, καθώς αυτό το βήμα ετοιμάζεται να κάνει η αλυσίδα Πλαίσιο.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Καθημερινής, όμιλος Olympia και Media Markt ξεκίνησαν συζητήσεις με αντικείμενο την εκχώρηση μέρους των δραστηριοτήτων της δεύτερης στον πρώτο.

Η Media Markt επεδίωκε –και συνεχίζει να το επιδιώκει– να διατηρήσει ποσοστό, έστω και μικρό, στην ελληνική αγορά και ταυτόχρονα τα καταστήματα που διαθέτει σήμερα να διατηρήσουν το σήμα της γερμανικής αλυσίδας.

Το ζήτημα της επωνυμίας φέρεται να ήταν ένα από τα βασικά σημεία διαφωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές, καθώς ο όμιλος Olympia υποστήριζε, κατά πληροφορίες, ότι το σήμα Public, με το οποίο ήδη δραστηριοποιείται στη λιανική πώληση προϊόντων τεχνολογίας, είναι πολύ πιο ισχυρό από το σήμα Media Markt, το οποίο στην Ελλάδα δεν ακολουθεί ιδιαιτέρως επιτυχημένη πορεία.

Πηγές με γνώση του εν λόγω κλάδου αναφέρουν ότι εξετάστηκε και το ενδεχόμενο ενός σήματος που θα παρέπεμπε και στις δύο εταιρείες, σενάριο, ωστόσο, που φαίνεται ότι απορρίφθηκε.

Διαφορά ανάμεσα στις δύο πλευρές φέρεται να υπήρξε και ως προς το τίμημα, με τον γερμανικό όμιλο να φέρεται να ζητεί περισσότερα χρήματα από όσα είναι διατεθειμένος να επενδύσει ο όμιλος Olympia.

Το τίμημα, βεβαίως, σχετίζεται κατ’ αρχάς με το ποσοστό που επιθυμεί να εκχωρήσει η Media Markt, το ποιος θα έχει το μάνατζμεντ στο νέο σχήμα, την τύχη των ακινήτων. Καθοριστικό ρόλο, βεβαίως, στην όποια συμφωνία έχει και η οικονομική θέση της γερμανικής αλυσίδας στην Ελλάδα.

Στην οικονομική χρήση 2016-2017 η εταιρεία μπορεί να εμφάνισε κέρδη ύψους 2,86 εκατ. ευρώ, όμως οι συσσωρευμένες ζημίες στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 ανέρχονταν σε 135,07 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι ανάλογο μοντέλο έχει ήδη εφαρμόσει η Media Markt στη Ρωσία. Μόλις στις 31 Αυγούστου ανακοινώθηκε η ολοκλήρωση της συμφωνίας ανάμεσα στον γερμανικό όμιλο και στη ρωσική εταιρεία M.video, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη λιανεμπορική αλυσίδα τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στη Ρωσία.

Οι δραστηριότητες της Media Markt στη Ρωσία μεταβιβάστηκαν αρχικά στον όμιλο Safmar, που αποτελεί τον κύριο μέτοχο της M.video και στη συνέχεια στην Μ.video. Στην τελευταία η Media Markt απέκτησε ποσοστό 15% και θα διατηρήσει το σήμα της για δύο χρόνια.

Το πώς παρουσιάστηκε η αποεπένδυση από τη ρωσική αγορά από την CECONOMY (τον μητρικό όμιλο της Media Markt) έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

«Η CECONOMY με αυτό τον τρόπο απαλλάσσεται από τις λειτουργικές ζημίες της Media Markt στη Ρωσία. Την ίδια ώρα, μέσω της στρατηγικής συμμετοχής στην M.video, η εταιρεία εξασφαλίζει διαρκή συμμετοχή σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ευρώπη και συνεπώς προωθεί τη συγκέντρωση του κλάδου […]. Με μερίδιο 15%, η CECONOMY είναι τώρα ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στην M.Video μετά τον όμιλο Safmar», τονίζεται στην ανακοίνωση της CECONOMY.

Το παράδειγμα της Ρωσίας προβάλλουν τα ίδια τα στελέχη της διοίκησης της Media Markt στην Ελλάδα για να τονίσουν ότι η γερμανική αλυσίδα δεν φεύγει ποτέ εντελώς από μια αγορά.

Η ανακοίνωση που εξέδωσε την Τετάρτη η Media Markt Saturn Retail Group για να σχολιάσει τη σχετική φημολογία στην Ελλάδα ήταν η εξής:

«Η Ελλάδα είναι σημαντική αγορά για τη Media Markt. Η Media Markt σίγουρα θα παραμείνει στη χώρα. Δεν υπάρχει σχέδιο αποχώρησης από την ελληνική αγορά». Οι ομοιότητες δεν είναι συμπτωματικές.

[πηγή]

Δείτε και αυτά: