Χάστε βάρος με την αποτελεσματική στρατηγική που διαρκεί μόλις 15 λεπτά την ημέρα

Μελέτες έχουν δείξει ότι μία από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές απώλειας βάρους είναι η διατροφική αυτο-παρακολούθηση.

Αυτή η μέθοδος απαιτεί από ένα άτομο να καταγράψει όλα τα τρόφιμα και τα ποτά που καταναλώνει καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, επισημαίνοντας τα μεγέθη των μερίδων και τις μεθόδους παρασκευής.

Οι άνθρωποι που προσπαθούν να χάσουν βάρος αποθαρρύνονται συχνά με αυτή τη μέθοδο, πιστεύοντας ότι είναι υπερβολικά χρονοβόρα.

Ωστόσο, αποδεικνύεται ότι η παλιομοδίτικη καταμέτρηση των θερμίδων δεν είναι μόνο εξαιρετικά αποτελεσματική για την απώλεια βάρους, αλλά παίρνει και πολύ λιγότερο χρόνο από ό, τι θα περίμενε κανείς.

Μπορεί αυτή η 15λεπτη καθημερινή συνήθεια να σας βοηθήσει πραγματικά να χάσετε βάρος;

Η πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι, μετά από έξι μήνες παρακολούθησης της διατροφής ως μέρος ενός προγράμματος απώλειας βάρους, οι συμμετέχοντες που όντως αδυνάτισαν ξόδευαν κάτι λιγότερο από 15 λεπτά την ημέρα, κατά μέσο όρο, καταγράφοντας λεπτομέρειες της διατροφής τους.

Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Obesity, είναι η πρώτη που ποσοτικοποιεί ακριβώς πόσο χρόνο χρειάζεται αυτή η διατροφική αυτο-παρακολούθηση για τους ανθρώπους που χάνουν με επιτυχία βάρος, ανέφεραν οι ερευνητές.

«Οι άνθρωποι το μισούν, νομίζουν ότι είναι επίπονο και φοβερό, αλλά το ερώτημα που είχαμε ήταν: Πόσο χρόνο πραγματικά παίρνει η αυτο-παρακολούθηση της διατροφής;» λέει η επικεφαλής συγγραφέας Jean Harvey, πρόεδρος του Τμήματος Διατροφής και Επιστημών των Τροφίμων στο Πανεπιστήμιο του Vermont.

«Η απάντηση είναι όχι πολύ.» Οι ερευνητές δήλωσαν ότι ελπίζουν ότι τα αποτελέσματα θα κινητοποιήσουν περισσότερους ανθρώπους να δοκιμάσουν τη διατροφική αυτο-παρακολούθηση.

«Είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό και δεν είναι τόσο δύσκολο όσο σκέφτονται οι άνθρωποι», δήλωσε η Harvey, η οποία επίσης σημείωσε ότι διάφορες ηλεκτρονικές εφαρμογές (apps) για την παρακολούθηση της πρόσληψης τροφής είναι ευρέως διαθέσιμες.

H μελέτη ανέλυσε δεδομένα από 142 άτομα που ήταν υπέρβαρα ή παχύσαρκα και συμμετείχαν σε ένα online πρόγραμμα απώλειας βάρους.

Το πρόγραμμα προϋπέθετε εβδομαδιαία συνάντηση για 24 εβδομάδες σε online ομαδικές συνεδρίες κατά τις οποίες συζητούσαν στρατηγικές απώλειας βάρους – όπως ο καθορισμός στόχων και αυτοελέγχου – και ενθάρρυνε την άσκηση και τη διατροφή με μειωμένες θερμίδες.

Οι συμμετέχοντες έπρεπε να συνδεθούν επίσης σε συγκεκριμένο ιστότοπο για να καταγράψουν την καθημερινή πρόσληψη τροφής. Ο ιστότοπος παρακολουθούσε επίσης πόσο καιρό αφιέρωναν στην εκτέλεση αυτού του έργου και πόσο συχνά συνδέονταν με την ιστοσελίδα.

Στον πρώτο μήνα της μελέτης, οι συμμετέχοντες δαπάνησαν 23,2 λεπτά την ημέρα, κατά μέσο όρο, παρακολουθώντας την πρόσληψη τροφής. Μέχρι το τέλος της μελέτης, είχαν μειώσει τον χρόνο αυτό σε μόλις 14,6 λεπτά την ημέρα, κατά μέσο όρο.

Είναι ενδιαφέρον ότι όσοι έχασαν το μεγαλύτερο βάρος δεν περνούσαν περισσότερο χρόνο παρακολουθώντας τη διατροφή τους σε σύγκριση με όσους έχασαν λιγότερα κιλά. Όμως, αυτοί που τα κατάφεραν καλύτερα, είχαν πιο συχνές και σταθερές συνδέσεις στον ιστότοπο παρακολούθησης.

Επιπλέον, όσοι έχασαν τουλάχιστον το 10% του σωματικού τους βάρους κατέγραψαν την πρόσληψη τροφής τους περισσότερο από 20 ημέρες το μήνα, σε σύγκριση με μόνο 11 ημέρες το μήνα για όσους έχασαν λιγότερο από το 10% του σωματικού τους βάρους.

«Φαίνεται ότι η πράξη της αυτο-παρακολούθησης είναι η ίδια που κάνει τη διαφορά – δεν είναι ο χρόνος που δαπανάται ή οι λεπτομέρειες που περιλαμβάνονται,» υπογράμμισε η Harvey.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτή η απώλεια κιλών θα μπορούσε να οφείλεται σε δύο παράγοντες: την αποτελεσματικότητα των συμμετεχόντων στην καταγραφή της διατροφής τους και την ικανότητα του online προγράμματος να προβλέπει τα λόγια και τις φράσεις που χρησιμοποιούνταν τακτικά.

Παρόμοιες μελέτες έχουν δείξει ότι είναι η συχνότητα με την οποία τα άτομα καταγράφουν δεδομένα που οδηγούν σε καλύτερο αποτέλεσμα. Η έρευνα της Harvey επιβεβαίωσε αυτή τη θεωρία. Η σύνδεση τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα ήταν πιθανό να οδηγήσει σε μεγαλύτερη απώλεια βάρους.

Ωστόσο, «αυτοί που αυτοέλεγχονταν τρεις ή περισσότερες φορές καθημερινά και ήταν συνεπείς μέρα με τη μέρα» ήταν εκείνοι που ήταν οι πιο επιτυχημένοι, δήλωσε η Harvey.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι επειδή η αυτο-παρακολούθηση έγινε ηλεκτρονικά, τα συμπεράσματά τους ισχύουν για τον ηλεκτρονικό αυτοέλεγχο και όχι απαραίτητα για μια παρακολούθηση με μολύβι και χαρτί.

Επιπλέον, η μελέτη περιλάμβανε άτομα που συμμετείχαν σε πρόγραμμα απώλειας βάρους ως μέρος μιας κλινικής δοκιμής, οπότε τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι αναγκαστικά τα ίδια για άτομα που δεν βρίσκονται σε πρόγραμμα απώλειας βάρους.

Πηγή:itrofi.gr-Φωτεινή Πουρνάρα

Δείτε και αυτά: