Είναι καλοκαίρι του 1984 και ο 29χρονος μηχανικός υπολογιστών Alexey Pajitnov εργάζεται μπροστά στον υπολογιστή του, στη Σοβιετική Ακαδημία Επιστημών. Ο Pajitnov είναι κολλημένος στην οθόνη.
Αν τον ρωτήσει ο προϊστάμενος του, κατά πάσα πιθανότητα θα πει πως εξετάζει κάποιο κομμάτι κώδικα.
Στην πραγματικότητα, είναι εθισμένος με αυτό που αναπτύσσει, ένα εξαιρετικά απλοϊκό video game. Ο λόγος για το περίφημο Tetris, που θα ξεκινήσει από εκεί για να κατακτήσει τον κόσμο.
Ο Pajitnov έχει αναλάβει να δοκιμάσει τις δυνατότητες ενός νέου υπολογιστικού συστήματος, του σοβιετικού Electronika 60, που αποτελεί αντίγραφο του αμερικανικού PDP-11.
Το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να εμφανίσει στην οθόνη του μόνο κείμενο, οπότε οτιδήποτε αναπτύσσει ο νεαρός προγραμματιστής πρέπει να αποτελείται από χαρακτήρες, ούτε γραφικά, ούτε τίποτα παραπάνω.