ΣΜΑΖΕ: Τα προβλήματα των μικροζυθοποιών – Τί γίνεται με τη βύνη και τί με τις φιάλες

Advertisement

Ένας πρωτοφανής συνδυασμός δυσμενών εξελίξεων έχει αυξήσει κατακόρυφα τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ανεξάρτητοι μικροζυθοποιοί σε όλο τον κόσμο και ειδικότερα στη χώρα μας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σύνδεσμου Μικρών Ανεξάρτητων Ζυθοποιών Ελλάδος, ο οποίος εκπροσωπεί σήμερα 32 Μικρά Ανεξάρτητα Ζυθοποιεία.

Όπως αναφέρει στο GRTimes ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Χρήστος Δημτσούδης στις συζητήσεις που έχουν γίνει με τα μέλη μας «έχουν αναφερθεί κατά καιρούς και το θέμα της βύνης και αυτό της εμφιάλωσης, όπως και άλλα σημαντικά ζητήματα».

Αναφερόμενος αρχικά στο ζήτημα της έλλειψης βύνης, ο κ. Δημτσούδης, υπογράμμισε ότι «ο κλάδος της μικροζυθοποιίας στηρίζεται στην απρόσκοπτη πρόσβαση που έχουμε στη βασική μας πρώτη ύλη, που δεν είναι άλλη από τη βύνη κριθαριού. Πολλοί συνάδελφοι προμηθεύονται εδώ και αρκετά χρόνια τη βύνη από την κάθετη μονάδα βυνοποίησης της Ζυθοποιίας Μακεδονίας – Θράκης (ΖΜΘ).

Advertisement

Αυτή τη στιγμή λόγω του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας που πρώτη εφάρμοσε η ΖΜΘ στην Ελλάδα το 2006, οι μικροζυθοποιοί της Ελλάδας και των γειτονικών χωρών συνεχίζουν να προμηθεύονται κανονικά, χωρίς ελλείψεις και ουσιώδεις αυξήσεις, τη «Βύνη Θράκης». Με τη νέα σοδειά κριθαριού του 2022 θα υπάρξει σημαντική, και αναπόφευκτη υπό τις συνθήκες, αύξηση των τιμών της βύνης. Ωστόσο, οι Έλληνες μικροζυθοποιοί δεν χρειάζεται να ανησυχούν για την αδιάκοπη τροφοδοσία τους με Βύνες Θράκης».

Επιπλέον υπογραμμίζει πως «η ΖΜΘ προχωρά κανονικά το πρόγραμμα επέκτασης της υπερσύγχρονης μονάδας βυνοποίησης που διαθέτει με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό, ώστε να μπορεί να παράγει στην Κομοτηνή, όλους ανεξαιρέτως τους τύπους βύνης για τις ανάγκες των μικροζυθοποιών».

Advertisement

Ο πόλεμος στην Ουκρανία και το πρόβλημα με τις φιάλες

Ένα σημαντικό ζήτημα για τις ετικέτες μπύρας στη χώρα μας, είναι το πρόβλημα της εμφιάλωσης, το οποίο έχει διογκωθεί το τελευταίο διάστημα λόγω της εμπόλεμης σύρραξης στην Ουκρανία, χώρα που αποτελεί βασικό προμηθευτή φιαλών στη χώρα μας, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

«Είναι αλήθεια ότι λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η προμήθεια γυάλινων φιαλών έχει διαταραχθεί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς η χώρα αυτή είναι εκ των βασικών προμηθευτών της ελληνικής αγοράς.

Βάσει της ενημέρωσης που λαμβάνουμε από διάφορες πηγές, το φαινόμενο των ελλείψεων κρίνεται παροδικό. Η κατάσταση ήδη βελτιώνεται μέσω προμηθειών από τρίτες χώρες και αναμένεται να διευθετηθεί οριστικά μετά το τέλος του πολέμου. Ωστόσο το κόστος των φιαλών αναμένεται να παραμείνει υψηλό όσο παραμένει υψηλό το κόστος της ενέργειας και των μεταφορών» σημειώνει ο πρόεδρος του ΣΜΑΖΕ.

Advertisement

Και προσθέτει ότι «αρκετοί συνάδελφοι, έχουν αρχίσει να εξετάζουν σοβαρά τη λύση των επαναχρησιμοποιούμενων – επιστρεφόμενων φιαλών».

 

Το craftwashing που αποκτά πλέον ανησυχητικές διαστάσεις

Ειδική αναφορά στο πρόβλημα του craftwashing το οποίο αντιμετωπίζουν πλέον όλοι οι μικροζυθοποιοί της Ευρώπης,  έκανε ο Χρήστος Δημτσούδης.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στο GRTimes «στα γενικότερα προβλήματα εντάσσονται και οι υψηλότερες τιμές στις οποίες καλούνται να πωλούν τα προϊόντας τους οι μικροζυθοποιοί, γεγονός που αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη των πωλήσεων. Ο κλάδος θα δυσκολευτεί αρκετά να περάσει τη συνολική αύξηση του κόστους στους καταναλωτές υπό τις διαμορφούμενες συνθήκες, οπότε θα πρέπει να αναζητήσουμε νέες συνέργειες για τη συγκράτηση των εξόδων μας, όπου αυτό είναι δυνατόν.

Advertisement

Αυτή τη στιγμή υπάρχει περιορισμένη πρόσβαση στα κανάλια διανομής, που οφείλεται ως ένα βαθμό στο πολύ μικρό μέγεθος αρκετών επιχειρήσεων του κλάδου, αλλά κυρίως στις συνεχιζόμενες πρακτικές αποκλεισμού που αντιμετωπίζουμε στην κρύα αγορά, λόγω των “άτυπων” συμφωνιών αποκλειστικότητας που συνάπτουν οι μεγάλες πολυεθνικές με τα τελικά σημεία.

Επιπλέον, αυξάνεται ο άνισος ανταγωνισμός από τα «ελληνικά» σήματα των μεγάλων πολυεθνικών, τα οποία παρουσιάζονται παραπλανητικά ως τοπικοί ζύθοι μικρής παραγωγής στους καταναλωτές, αλλά πωλούνται σε πολύ χαμηλότερες τιμές από τα προϊόντα των μελών μας. Το πρόβλημα αυτό αποκτά πλέον ανησυχητικές διαστάσεις στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, όπου είναι γνωστό ως craftwashing».

Πηγή

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement