Πρεμιέρα με «χαμηλές πτήσεις» έκαναν οι θερινές εκπτώσεις στη Θεσσαλονίκη

Advertisement

Μόνο για … βόλτα επισκέπτονται τα εμπορικά καταστήματα οι καταναλωτές από χθες, “πρεμιέρα” των θερινών εκπτώσεων-Συγκρατημένοι και με περιορισμένες προσδοκίες οι επιχειρηματίες λόγω της ακρίβειας και των αλυσιδωτών ανατιμήσεων – Για μπαράζ λουκέτων σε επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης στο GRTimes.

Με αρκετά υποτονική κίνηση στην αγορά έκαναν χθες ποδαρικό οι θερινές εκπτώσεις, παρά τις ελκυστικές προσφορές που αγγίζουν και τη μείωση 70%, καθώς το κύμα ακρίβειας που «γονατίζει» τους πολίτες, δεν άφησε περιθώρια για κατανάλωση σε άλλα είδη πέρα των βασικών.

Στο ρεπορτάζ του GRTimes στην αγορά της Θεσσαλονίκης (σ.σ. εμπορικά καταστήματα στο κέντρο της πόλης) ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων κάνουν λόγο για «απελπιστική κατάσταση», με την πλειοψηφία του κόσμου να κατεβαίνει μόνο για βόλτα στα μαγαζιά και να μην προβαίνει σε αγορές.

Advertisement

Ενδεικτικά ιδιοκτήτης καταστήματος με είδη ένδυσης αναφέρει στο GRTimes ότι «δεν ελπίζουμε ότι θα βελτιωθεί η κατάσταση με τις εκπτώσεις, από χθες δεν είδαμε διαφορά. Αυτή την εποχή αδειάζει σιγά σιγά η πόλη λόγω διακοπών και δεν έχουμε άνοδο στους τζίρους μας, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ακρίβεια. Όταν μια οικογένεια διαθέτει παραπάνω από το μισό εισόδημα σε «δισβάσταχτους» λογαριασμούς, φόρους και είδη πρώτης ανάγκης, δεν της περισσεύει για αγορές ‘’πολυτελείας’’».

Επιπλέον άλλος ιδιοκτήτης καταστήματος με παιδικά ρούχα επισημαίνει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των πελατών αυτή την εποχή είναι τουρίστες.

Advertisement

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης μιλώντας στο GRTimes αναφέρει ότι «ένεκα της κρίσης που επέφερε (σ.σ. στην αγορά) η πανδημία, της μεγάλης ακρίβειας και της ενεργειακής αβεβαιότητας, στόχος του εμπορικού κλάδου είναι το ξεστοκάρισμα όσο το δυνατόν συντομότερα των  αποθεμάτων, καθώς και ένα «φρένο» στην πτώση των τζίρων. Από χθες που ξεκίνησε η περίοδος των θερινών εκπτώσεων παρατηρήσαμε ότι ο κόσμος κατέβηκε στην αγορά μόνο για βόλτα και όχι για να ψωνίσει. Είναι λογικό αν αναλογιστούμε την ακρίβεια που πλήττει σχεδόν όλα τα αγαθά.

Advertisement

Ωστόσο ο κ. Φιλιππίδης αφήνοντας ένα «παράθυρο» αισιοδοξίας διευκρινίζει ότι «οι εκπτώσεις είναι πολύ μεγάλες, ξεκινούν από 50% και φτάνουν έως τα 70%. Τα προϊόντα πωλούνται σε πολύ χαμηλές τιμές. Γι’ αυτό ελπίζουμε σε μία «ανάσα» από την επόμενη εβδομάδα».

Μπαράζ λουκέτων στην «καρδιά» της αγοράς

Αποτρεπτικό παράγοντα ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Φιλιππίδη αποτελούν τα απανωτά λουκέτα σε εμπορικά καταστήματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Όπως επισημαίνει «υπάρχουν δεκάδες λουκέτα, για τα οποία δεν προλαβαίνουμε καν να βγάλουμε επίσημα στοιχεία, καθώς αλλάζουν κάθε μέρα τα δεδομένα. Οι ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις και κλείνουν.

Advertisement

Βλέπουμε λουκέτα στην «καρδιά» της αγοράς της Θεσσαλονίκης, στην Μητροπόλεως, στην Τσιμισκή και στην Προξένου Κορομηλά. Όσο για τη Βενιζέλου και την Ι. Δραγούμη η κατάσταση είναι απελπιστική».

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Υπενθυμίζεται ότι η νομοθεσία (άρθρο 15 του νόμου 4177/2013) αναφέρει πως τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν την πρώτη Κυριακή, κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων.

Advertisement

Οι καταναλωτές κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής σημεία:

* Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.

* Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.

Advertisement

* Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).

* Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.

* καταστήματα εστίασης-λιανεμπόριο-ψυχαγωγία

* Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

Advertisement

* Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

* Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.

* Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

Advertisement

* Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

* Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.

* Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.

Πηγή

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement