Σάλος στην Ισπανία: «Έκοψαν» το προσθετικό πόδι μοντέλου σε αφίσα για body positivity

Advertisement

Η καλοκαιρινή καμπάνια της Ισπανίας που ενθαρρύνει όλες τις γυναίκες, ανεξάρτητα από τον σωματότυπό τους να βγουν «όπως είναι» στην παραλία και δέχτηκε πλήθος θετικών σχολίων για τα μηνύματά της δέχεται πλέον επικρίσεις, καθώς όπως όλα δείχνουν, η αφίσα δεν δημιουργήθηκε με τη συναίνεση των μοντέλων.

Μάλιστα, η υπόθεση ξεσηκώνει ακόμα περισσότερες αντιδράσεις μετά την αναφορά ενός εκ των μοντέλων της αφίσας πως το προσθετικό της πόδι είχε αφαιρεθεί.

Η Sian Green-Lord εμφανίζεται στο αριστερό άκρο της διαφημιστικής αφίσας, με λευκό μαγιό με φλοράλ μοτίβα. Αν κανείς παρατηρήσει μια από τις φωτογραφίες της στον λογαριασμό της στο Instagram, θα διαπιστώσει πως έχει αλλάξει το χρώμα του μαγιό της και έχει προστεθεί ένα αριστερό πόδι στη θέση που θα έπρεπε να είναι το προσθετικό της μέλος.

Advertisement
Σάλος στην Ισπανία:
INSTAGRAM

Το μοντέλο έχασε το ένα της πόδι όταν χτυπήθηκε από ταξί στη Νέα Υόρκη το 2013, προχώρησε σε μια οργισμένη δήλωση, όπως αναφέρει ο Guardian. «Δεν ξέρω καν πώς να εξηγήσω το μέγεθος του θυμού που νιώθω αυτή τη στιγμή … κυριολεκτικά τρέμω, είμαι τόσο θυμωμένη» είπε χαρακτηριστικά.

«Είναι άλλο πράγμα η χρήση της εικόνας μου χωρίς την άδειά μου και άλλο πράγμα η επεξεργασία του σώματός μου, του σώματός μου με το προσθετικό μου πόδι… Δεν ξέρω καν τι να πω, αλλά είναι πέρα για πέρα λάθος» συνέχισε.

Τα μοντέλα χρησιμοποιήθηκαν στην αφίσα χωρίς τη συναίνεσή τους

Η καλλιτέχνης πίσω από την αφίσα της καμπάνιας, Arte Mapache, έχει ήδη ζητήσει συγγνώμη για τη χρήση της εικόνας των μοντέλων χωρίς την άδειά τους και για τη χρήση μιας γραμματοσειράς που είχε καταλάβει ότι ήταν ελεύθερη.

Advertisement

«Δεδομένης της -δικαιολογημένης- διαμάχης σχετικά με τα δικαιώματα των εικόνων στην εικονογράφηση, αποφάσισα ότι ο καλύτερος τρόπος για να επανορθώσω για τις ζημιές που μπορεί να προέκυψαν από τις πράξεις μου είναι να μοιραστώ τα χρήματα που έλαβα για το έργο και να δώσω ίσα μέρη στα άτομα της αφίσας», δήλωσε η καλλιτέχνης την Πέμπτη.

Είπε ότι δεν είχε ποτέ την πρόθεση να «κακοποιήσει» τις εικόνες των μοντέλων και ότι το μόνο που είχε επιδιώξει ήταν να δείξει πόσο μεγάλη έμπνευση είχαν αποτελέσει.

Η καλλιτέχνης δήλωσε επίσης ότι οι αναφορές ότι η παραγγελία ήταν αξίας 84.000 ευρώ ήταν ψευδείς και ότι η αμοιβή ήταν 4.490 ευρώ.

Advertisement

Την Τετάρτη, το Ινστιτούτο Γυναικών – μέρος του υπουργείου Ισότητας της Ισπανίας – ξεκίνησε μια εκστρατεία με τίτλο «Το καλοκαίρι είναι και δικό μας». Η συνοδευτική αφίσα, που σχεδιάστηκε από την Arte Mapache, δείχνει πέντε γυναίκες διαφορετικού σωματότυπου, ηλικίας και εθνικότητας. Δείχνει επίσης μια γυμνόστηθη γυναίκα που έχει υποβληθεί σε μαστεκτομή.

Σάλος στην Ισπανία:
INSTITUTO DE LAS MUJERES/TWITTER

Το ινστιτούτο δήλωσε κατά τη στιγμή της παρουσίασης: «Η καμπάνια έχει ως στόχο να απαντήσει στη χονδροφοβία, το μίσος και την αμφισβήτηση των μη-κανονικών σωμάτων – ιδίως των γυναικών, κάτι που είναι πιο διαδεδομένο το καλοκαίρι».

Αλλά η εκστρατεία αντιμετώπισε προβλήματα μέσα σε λίγες ημέρες. Το μοντέλο Nyome Nicholas-Williams δήλωσε ότι δεν είχε ιδέα ότι η εικόνα είχε χρησιμοποιηθεί μέχρι που ένας ακόλουθος του Instagram της έστειλε μια είδηση σχετικά με την αφίσα.

Advertisement

«Ήταν ωραίο να βλέπω την εικόνα αρχικά, αλλά μετά είδα ότι ήταν για μια καμπάνια και τότε ένιωσα ενοχλημένη, καθώς δεν μου είχε ζητηθεί καν να συμμετάσχω σε αυτό», δήλωσε στον Guardian.

Η Nicholas-Williams δήλωσε ότι ενώ ήταν καλό να γνωρίζει ότι είχε εμπνεύσει την καλλιτέχνη, θα εκτιμούσε αν την είχαν προσεγγίσει για τη χρήση της εικόνας της – και αν είχε πληρωθεί γι’ αυτό. Μια φωτογράφιση στην Ισπανία, πρόσθεσε, θα ήταν ακόμη καλύτερη.

Το μοντέλο εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συγγνώμη του καλλιτέχνη και την προσφορά μεριδίου της αμοιβής της, αλλά δήλωσε ότι θα ήθελε ακόμη να γίνει «μια συζήτηση σχετικά με τη σημασία της συναίνεσης και του να ζητάμε από τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τις εικόνες τους».

Πηγή

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement