Οι ελληνικές σειρές που έσπασαν τα ρεκόρ τηλεθέασης

Οι-Απαράδεκτοι

Κάποτε μέναμε μέσα για να δούμε τι θα γίνει επιτέλους με την Μάρμω και τον Κίτσο. Ύστερα, κλείναμε πόρτες και παράθυρα για να δούμε ανενόχλητοι τον κυρ-Γιώργη του Λούνα Παρκ, και πολλά χρόνια αργότερα, με την έλευση της ιδιωτικής τηλεόρασης, τους ήρωες του ίδιου δημιουργού που ζούσαν σε ένα Ρετιρέ.

Πιο μετά, ήρθε η Ερατώ και το ρεκόρ τηλεθέασής της. Ήρθαν οι Δυο Ξένοι και ένας… σέξι παπάς από τα Γιάννενα. Και οι ήρωες του Παρά Πέντε, που κάθε Δευτέρα παρακολουθούσαν πάνω από 2,5 εκατομμύρια Έλληνες.

Από το 1970 μέχρι σήμερα, πέρασαν εκατοντάδες σειρές από τους πολύπαθους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Αλλά αυτές που ακολουθούν είναι εκείνες που κέρδισαν περισσότερο από όλες την προτίμηση του κοινού, είτε κάνοντας τηλεθεάσεις ρεκόρ, είστε σταθερά υψηλά νούμερα, ερχόμενες πρώτες στο σύνολο της σεζόν που προβλήθηκαν.

Οι πρώτοι πρωταθλητές

Από το 1970, οπότε και προβλήθηκε το πρώτο σίριαλ της ελληνικής τηλεόρασης, μέχρι την έλευση των ιδιωτικών καναλιών το 1989, οι μετρήσεις της τηλεθέασης ήταν πιο απλές: Υπήρχαν μόνο δύο κρατικά κανάλια, η ΥΕΝΕΔ και το ΕΙΡΤ, αργότερα ΕΤ2 και ΕΤ1 αντίστοιχα, με αποτέλεσμα τα σήμερα δυσθεώρητα 60% της κατακερματισμένης πίτας να είναι εύκολη υπόθεση. Σύμφωνα, όμως με τις μετρήσεις της εποχής, υπήρχαν κάποιες σειρές που ξεχώρισαν, οι δρόμοι άδειαζαν τις ώρες προβολής των επεισοδίων τους, και οι τηλεθεατές «έσπαζαν» το τηλεφωνικό κέντρο με αντιδράσεις – θετικές ή αρνητικές, βλέπετε δεν υπήρχαν social media εκείνες τις δεκαετίες. Ιδού ποιες θρυλικές σειρές κατάφερναν να συγκεντρώνουν σχεδόν σε κάθε επεισόδιό τους πάνω από 65%.

Ο Άγνωστος Πόλεμος (1971)

Ο Νίκος Φώσκολος, πολύ πριν τις σαπουνόπερες της ιδιωτικής τηλεόρασης, έμαθε τα μυστικά της μεγάλης απήχησης με τον Άγνωστο Πόλεμο του 1971, που διήρκεσε τρεις χρονιές και σύστησε πολλούς νέους σταρ στους Έλληνες, μέσα από τις κατασκοπικές ιστορίες που σκηνοθέτησε – στο ντεμπούτο του εδώ – ο Κώστας Κουτσομύτης.

Το Λούνα Παρκ (1974)

Ο Γιάννης Δαλιανίδης περνά από τον κινηματογράφο στην τηλεόραση, και το κάνει με απόλυτη επιτυχία το 1974, με μια από τις πιο δημοφιλείς αλλά και μαρκοβιότερες σειρές της δημόσιας τηλεόρασης. Το Λούνα Παρκ «σίγασε» μετά από 7 χρόνια, το 1981 και αντικαταστάθηκε με μια αλληλουχία παρόμοιων σειρών του ίδιου δημιουργού στη συνέχεια. Αλλά ο κυρ-Γιώργης του Λούνα Παρκ (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος), οι καθημερινοί ήρωες τριγύρω του, και η πρωτότυπη δομή της σειράς (παρεμβαλλόταν κομμάτια show με τραγούδι και διαγωνισμούς) κέρδισε το κοινό, σημειώνοντας εύκολα τηλεθεάσεις άνω του 60%.

Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται (1975)

Το 1975 κάνει πρεμιέρα μια σειρά βασισμένη στο έργο του Νίκου Καζαντζάκη, η οποία εντυπωσιάζει το κοινό με την ποιότητά της. Μάλιστα είχε τόση επιτυχία, ώστε οι ηθοποιοί δυσκολεύτηκαν να αποτινάξουν από πάνω τους τα ονόματα των ρόλων. Όπως και να ‘χει, η ιστορία των προσφύγων που καταφθάνουν σε ένα ελληνικό χωριό, και η πλειοψηφία των κατοίκων τους πετροβολά, είναι κάτι παραπάνω από επίκαιρη.

Οι Πάνθεοι (1977)

Η Κάτια Δανδουλάκη γίνεται σταρ μέσα από τον ρόλο της Μάρμως, σε αυτή την διασκευή του λογοτεχνικού έργου του Τάσου Αθανασιάδη που ακολουθούσε τις περιπέτειες της οικογένειας των Πανθέων με φόντο τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η σειρά σκηνοθετήθηκε από τον Βασίλη Γεωργιάδη και προβλήθηκε από το 1977 ως το 1979.

Οι Ιερόσυλοι (1983)

Όχι απλώς έκανε πάνω από 65%, αλλά είχε σπάσει το φράγμα του 80% κατά την προβολή του τελευταίου του επεισοδίου. Πρόκειται για σειρά του μακρινού 1983, με σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή τον Θάνο Λειβαδίτη στο ρόλο ενός δημοσιογράφου που ξεσκεπάζει μια σπείρα αρχαιοκάπηλων.

Οι πρωταθλητές της «νέας εποχής»

Το Mega αναδεικνύεται μέχρι τα μέσα των ‘00s σε αδιαφιλονίκητο «μεγάλο παίκτη» της μυθοπλασίας, δημιουργώντας μια δυνατή παράδοση στην prime time κωμωδία, και παρουσιάζοντας μια σειρά δημιουργών που άφησαν Ιστορία στο είδος. Από την άλλη, ο ΑΝΤ1 «πρώτευσε» μέχρι την ίδια περίπου εποχή στις καθημερινές σειρές με μπροστάρη τον Νίκο Φώσκολο, αλλά και στις δραματικές, με αιχμή του δόρατος τον Μανούσο Μανουσάκη. Οι σειρές των άλλων καναλιών δεν είχαν την ανάλογη επιτυχία μέχρι την τελευταία δεκαετία, κατά την οποία και ο Alpha δείχνει τα «δόντια» του στον τομέα των σειρών. Δείτε λοιπόν ποιες σειρές αυτών των δυόμιση δεκαετιών έκαναν κέρδισαν την αγάπη του κοινού, σύμφωνα με την AGB.

Οι Απαράδεκτοι / Οι Τρεις Χάριτες (1990)

Η αγαπημένη τετράδα που εμπνεύστηκε η Δήμητρα Παπαδοπούλου, οι Απαράδεκτοι, ήταν από τις πρώτες μεγάλες επιτυχίες της ιδιωτικής τηλεόρασης, που στην εποχή των δύο ιδιωτικών καναλιών ξεπέρασε το 73% σε τηλεθέαση. Οι Τρεις Χάριτες, την ίδια περίπου εποχή, έφταναν επίσης το 65% και μας σύστηναν ένα νέο είδος χιούμορ, αυτό των Ρέππα-Παπαθανασίου.

Το Ρετιρέ (1990)

Δημοφιλέστερο πρόγραμμα με βάση τους μέσους όρους όλων των επεισοδίων του τις δύο σεζόν 1990-92, το Ρετιρέ του Γιάννη Δαλιανίδη πέρασε στη σφαίρα του καλτ, όχι μόνο με τα 60άρια που «χτυπούσε», αλλά και με τις καθιερωμένες καλοκαιρινές επαναλήψεις του.

Αναστασία (1993)

Η πρώτη μεγάλη επιτυχία της Μιρέλλας Παπαοικονόμου δημιούργησε «σχολή» και αποτέλεσε τη δραματική σειρά με την δεύτερη μεγαλύτερη τηλεθέαση, μετά τους Ψίθυρους Καρδιάς. Όπως υποθέτουμε πως θα θυμάστε, η σειρά πραγματευόταν τον έρωτα μιας κοπέλας ταυτόχρονα με τον πατέρα και τον γιο – και όσο το δίλημμά της εντεινόταν, τόσο τα μηχανάκια της AGB τρελαίνονταν.

Χάι Ροκ (1993) / Λαβ Σόρρυ (1995)

Απλά και λιτά, τα ‘90s χαρακτηρίστηκαν από τις κωμωδίες καταστάσεων της Ελένης Μαβίλη, με κορυφαίες το Χάι Ροκ, η συγκατοίκηση των Φιλιππίδη-Χαλκιά που ήταν η δημοφιλέστερη σειρά της ελληνικής τηλεόρασης το 1993 και 1994, και το Λαβ Σόρρυ, την αμέσως επόμενη σεζόν, με τον θρυλικό έρωτα του Σάκη του υδραυλικού με την συντηρητική γιατρό Λίλη. Και οι δύο σειρές, σύμφωνα με την επετειακή σειρά The Twenty για τα είκοσι χρόνια του Mega, βρίσκονται στην εικοσάδα των ρεκόρ για το κανάλι, με τηλεθέασεις που έφτασαν το 57,5% και το 50,9% αντίστοιχα.

Δυο Ξένοι (1997)

Η πρώτη συνεργασία του Αλέξανδρου Ρήγα με τον Δημήτρη Αποστόλου, που άφησε εποχή στην ελληνική τηλεόραση, μας σύστησε αγαπημένες περσόνες όπως αυτές της Ντένης Μαρκορά, του Κωνσταντίνου Μαρκορά και της Μαρίνας Κουντουράτου και στο απόγειο της δημοφιλίας της έφτασε το 47,7% σε τηλεθέαση στην καλύτερη εβδομάδα του.

Ψίθυροι καρδιάς (1997)

Η σειρά του Μανούσου Μανουσάκη με την τσιγγάνα και τον «μπαλαμό» είναι αυτή που κρατά το ρεκόρ τηλεθέασης για το Mega, με το τεράστιο 66,1%.

Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή (1997)

Ο Ακάλυπτος και ο Τίγρης, δημιουργήματα του διδύμου Αντώνης Τέμπος και Λευτέρης Καπώνης, έγιναν οι ήρωες κάθε μεσήλικα στα τέλη των ‘90s και στέφθηκαν πρωταθλητές τηλεθέασης από το 1997 ως το 2000 – μάλιστα, ο Ακάλυπτος απέκτησε πριν λίγα χρόνια και δική του κινηματογραφική ταινία, ενώ ετοιμάζεται και η επιστροφή της σειράς στην τηλεόραση, 16 χρόνια μετά το τέλος της.

Κωνσταντίνου και Ελένης (1998) / Το Καφέ της Χαράς (2003)

Χάρης Ρώμας και Άννα Χατζησοφιά εξελίσσονται σε δυνατά χαρτιά της κωμωδίας στον ΑΝΤ1. Μετά τους Μεν και Δεν, η συγκατοίκηση του συντηρητικού Κωνσταντίνου και της αναρχικής Ελένης «χτυπά» στα ίσια τους «Δυο Ξένους» απέναντι, και έρχεται πρώτη σε τηλεθέαση ακόμα και στις επαναλήψεις της μεσημεριανής ζώνης τα τελευταία 15 χρόνια. Λίγα χρόνια αργότερα, έρχεται και το «Καφέ της Χαράς», με τρομερά νούμερα κάθε εβδομάδα που αντιστοιχούσαν σταθερά σε πάνω από 2 εκατομμύρια τηλεθεατές, οι οποίοι παρακολουθούσαν τις περιπέτειες του οπισθοδρομικού δημάρχου του Κολοκοτρωνιτσίου. Χρειάστηκε να ξεκινήσει το Παρά Πέντε για να καμφθεί η παντοκρατορία του τις Δευτέρες.

Μη μου λες αντίο (2004) / Άγγιγμα Ψυχής (1998) / Η αγάπη ήρθε από μακριά (2002)

Είναι οι τρεις ίσως δημοφιλέστερες δραματικές σειρές του ΑΝΤ1, όλες με την υπογραφή του Μανούσου Μανουσάκη, και με απαγορευμένους, «αταίριαστους» έρωτες στο επίκεντρό τους: Μία χριστιανή με έναν μουσουλμάνο, μία σέξι κοπέλα με έναν ιερωμένο, μία θεσσαλή σύζυγος… μεγαλοτσιφλικά με έναν αλβανό εργάτη κ.ο.κ ήταν η πρώτη ύλη των ερωτικών δραμάτων που από το 1999 ως τα τέλη των ‘00s κράτησαν παρέα σε μεγάλη μερίδα του κοινού.

Στο Παρά Πέντε (2005)

Η πιο δημοφιλής, σύμφωνα με τις τηλεθεάσεις, κωμωδία του Mega είναι η μεγαλύτερη επιτυχία του Γιώργου Καπουτζίδη. Στο τελευταίο επεισόδιό της έφτασε το 66%.

Πενήντα Πενήντα (2005)

Η οικογενειακή κωμωδία με τους Μπουλά, Φιλιππίδη και Χαϊκάλη, απ’ ό,τι φαίνεται δεν κέρδισε μόνο τους πενηντάρηδες, αλλά κατάφερε να κάνει νούμερα… εκεί κοντά στον αριθμό του τίτλου της. Και αγαπήθηκε τόσο, που επέστρεψε αρκετές σεζόν αργότερα στους δέκτες με νέα επεισόδια.

Λάκης ο Γλυκούλης (2009)

Σε μια εποχή που ήδη η παραγωγή ελληνικών σειρών είχε αρχίσει να φθίνει, ο Πέτρος Φιλιππίδης υποδύεται τον Λάκη τον Γλυκούλη που θέλει σε μεγάλη ηλικία να δώσει Πανελλήνιες, και οι τηλεθεατές του δίνουν σκονάκια σταθερά άνω του 45%, χρίζοντάς την δημοφιλέστερη σειρά της σεζόν.

πηγη: in2life