Κυνηγώντας τους πλαστογράφους πανάκριβων κρασιών

μπουκαλι-κρασι-758

Πριν από λίγα χρόνια, ένα ρεπορτάζ στη γαλλική εφημερίδα Sud Ouest προειδοποιούσε ότι υπάρχει πιθανότητα το 20% των κρασιών που κυκλοφορούν να είναι «μαϊμούδες».

Το ποσοστό θεωρήθηκε τότε υπερβολικό από τους ειδικούς, αλλά η ανησυχία υπάρχει.

Στην Κίνα, μάλιστα, το πρόβλημα είναι υπαρκτό και μεγαλώνει μαζί με την αγορά κρασιού στη χώρα, που μέχρι το 2019 θα έχει φτάσει τα 69,3 δισ. δολάρια – μια αύξηση 81% μέσα σε τέσσερα χρόνια.

Το 2016, οι ιταλικές αρχές κατάσχεσαν 9.000 μπουκάλια ψεύτικης σαμπάνιας Moët Chandon – ήταν φθηνός αφρώδης οίνος – που βρέθηκαν κρυμμένα σε μια αποθήκη στην Πάντοβα.

Στην αγορά θα έπιαναν 375.000 δολάρια. Βρέθηκαν επίσης 40.000 πλαστές ετικέτες Moët, αξίας σχεδόν 2 εκατ. δολαρίων.

Δύο χρόνια πριν είχαν κατασχέσει 30.000 μπουκάλια πλαστών Brunello και Chianti Classico σε επιδρομή τους στην Κεντρική Ιταλία.

Αλλά οι πιο αξιοσημείωτες υποθέσεις πλαστού κρασιού έχουν να κάνουν με πολύ ιδιαίτερα και πανάκριβα μπουκάλια.

Το 2014 ο Rudy Kurniawan καταδικάστηκε σε κάθειρξη 10 ετών για πώληση σε συλλέκτες ψεύτικων κρασιών αξίας άνω των 20 εκατ. δολαρίων.

Ο Kurniawan έπινε σπάνια και ακριβά κρασιά σε εστιατόρια και ζητούσε τα μπουκάλια για ενθύμιο.

Στη συνέχεια πλαστογραφούσε τις ετικέτες και πωλούσε κοινό κρασί σε εξωφρενικές τιμές.

Η ιστορία του καταγράφηκε στο ντοκιμαντέρ «Sour Grapes» (Ξινά Σταφύλια) που είναι διαθέσιμο στο Netflix, ενώ φέτος θα προβληθεί στο USA Network η σειρά «Connoisseur», με κεντρικό ήρωα έναν απατεώνα εμπνευσμένο από τον Kurniawan.

Τα οινοποιεία, πάντως, λαμβάνουν μέτρα για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

Στις δημοσιογραφικές δοκιμές vintage κρασιών Romanée-Conti για παράδειγμα, ένας υπάλληλος θα σημαδεύει τις ετικέτες των ανοιγμένων μπουκαλιών ώστε να μην μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν.

Στην Αυστραλία, κάποιοι κορυφαίοι παραγωγοί όπως η Penfolds, σπάνε τα μπουκάλια αμέσως μετά τη δοκιμή.

Το Château Palmer, διάσημο οινοποιείο του Μπορντό, εφαρμόζει δύο τρόπους καταπολέμησης της πλαστογράφησης.

Ο πρώτος είναι η ανάγλυφη αναγραφή του ονόματός του στον πάτο του μπουκαλιού.

Ο δεύτερος, που εφαρμόζουν και άλλα κορυφαίοι οινοπαραγωγοί όπως οι Lafite-Rothschild και Ornellaia στην Ιταλία, είναι η χρησιμοποίηση του αποκαλούμενου Bubble Tag.

Πρόκειται για ένα αυτοκόλλητο που τοποθετείται τόσο στο κάλυμμα του φελλού όσο και στο γυαλί του μπουκαλιού, με ένα μοναδικό, τυχαίο συνδυασμό φυσσαλίδων, αλφαριθμητικό κωδικό και QR code. Έτσι κάθε μπουκάλι είναι μοναδικό.

Επίσης, όλο και περισσότεροι συλλέκτες καταφεύγουν σε ιστοσελίδες όπως η WineFraud.com για να ενημερώνονται σχετικά με την αναγνώριση και αποφυγή «μαϊμούδων».

πηγη:insider.gr

Δείτε και αυτά: