F1: Ξεκινούν οι συζητήσεις για τους κινητήρες μετά το 2020

Advertisement

Από το 2014, οι κινητήρες της Formula 1 έχουν γίνει αντικείμενο πολλών συζητήσεων.

Η FIA θέλησε να δείξει το οικολογικό της πρόσωπο (στην ουσία να προσεγγίσει κατασκευαστές), γι’ αυτό και αντικατέστησε τους ατμοσφαιρικούς V8 με τους turbo V6 των 1,6 λίτρων, παρόλο που οι οπαδοί και οι οδηγοί ζητούν μεγάλους κινητήρες, όπως V10 ή ακόμα και V12.

Αυτό πολύ δύσκολα θα συμβεί, αλλά ίσως μετά από το 2020 να περιμένουμε αλλαγές.

Advertisement

Τα τωρινά power units έχουν διάρκεια ζωής τουλάχιστον μέχρι το 2020, κάτι που σημαίνει πως οι διοικούντες και οι ομάδες θα πρέπει να ξεκινήσουν τις συζητήσεις για την επόμενη δεκαετία.

Αυτό θα συμβεί αύριο, με όλες τις ομάδες να παίρνουν μέρος και θεωρητικά όλα είναι ανοιχτά, αφού δεν υπάρχει καμία απολύτως δέσμευση.

Ο επί κεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, λέει πως, για αρχή, θα εκφραστούν οι απόψεις των ομάδων, με τους Γερμανούς να έχουν διαμορφώσει γνώμη, αλλά ο Wolff προτιμά να μην μας αποκαλύψει λεπτομέρειες.

Advertisement

«Όλοι οι κατασκευαστές έχουν προσκληθεί σε αυτή τη συνάντηση από τον Jean Todt. Δεν είναι μόνο οι κατασκευαστές κινητήρων που συμμετέχουν στη Formula 1. Είναι μια συνάντηση με στόχο την αναζήτηση της άποψης των κατασκευαστών για τους αγωνιστικούς κινητήρες του μέλλοντος. Στη Mercedes, έχουμε μια άποψη. Δε θα ήθελα να πω κάτι παραπάνω τώρα. Πρέπει να μάθουμε τι έχουμε κάνει καλά με αυτούς τους κανονισμούς, αλλά και τι έχουμε κάνει λάθος. Και να επιστρέψουμε με ένα προϊόν που είναι συναρπαστικό.»

Κατά τη διάρκεια του Αυστραλιανού Grand Prix, ο Ross Brawn, άκουσε τον κόσμο και τους οδηγούς να λένε ότι θέλουν πίσω τους V10 ή τους V12, αλλά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Formula 1 για το αγωνιστικό κομμάτι, παραδέχτηκε πως αυτό είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί.

Και στο παρελθόν, όμως, ο Brawn τόνιζε την ανάγκη εύρεσης σχεδίου για τους κινητήρες, γύρω από το οποίο πρέπει να χτιστεί η Formula 1.

Advertisement

«Οι τωρινοί κινητήρες είναι ένα φανταστικό κομμάτι της μηχανολογίας, αλλά είναι πάρα πολύ ακριβοί, πολύ περίπλοκοι και βλέπουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κάποιοι από τους κατασκευαστές. Συνεπώς, τι είδους κινητήρα θέλουμε για το μέλλον; Πιστεύω πως, όταν το αποφασίσουμε αυτό, θα αρχίσουμε να δημιουργούμε ένα σχέδιο γύρω από τους κινητήρες, επειδή κάποιες από τις αρχικές ιδέες απέτυχαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής των νέων κινητήρων. Αν θέλατε ένα στάνταρ σύστημα μετάδοσης στο μέλλον, πότε θα γίνει αυτό; Θα το θέλατε όταν θα είχαμε και τους νέους κινητήρες. Υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να συνδέσουμε μαζί για τα μελλοντικά σχέδια.»

Ακόμα και ο Πρόεδρος της FIA, Jean Todt, παραδέχεται ότι τα μονοθέσια είναι υπερβολικά περίπλοκα, αλλά η άποψή του για τους μεγάλους ατμοσφαιρικούς κινητήρες δεν έχει αλλάξει, καθώς πιστεύει ακράδαντα πως η Formula 1 πρέπει να ακολουθεί σε ένα μεγάλο ποσοστό τις εξελίξεις στα αυτοκίνητο παραγωγής, παρόλο που ο κόσμος έχει αντίθετη άποψη.

«Αν με βάλετε μέσα σ’ ένα μονοθέσιο της Formula 1, πιστεύω ότι τα μονοθέσια είναι πολύ περίπλοκα, ίσως και με υπερβολικά υψηλή τεχνολογία, κάτι που δεν απαραίτητο για το άθλημα. Είναι πολύ ευαίσθητο σημείο, επειδή από τη μία πλευρά, οι κινητήρες εξελίσσονται και θα ήταν δύσκολο να πούμε ότι το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα δεν ακολουθεί αυτή την εξέλιξη. Δεν σκέφτομαι ότι πρέπει να έχουμε αυτόνομα αυτοκίνητα στη Formula 1, αλλά αυτό είναι που βλέπουν οι κατασκευαστές, με τα ηλεκτρονικά και τους κινητήρες να είναι πολύ διαφορετικά. Επομένως, θα πρέπει να δούμε πώς μπορούμε να το μεταφράσουμε αυτό στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, φυσικά και στη Formula 1.»

πηγη:autoblog.gr

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement