F1 GP Ιαπωνίας: Νικητής ο Hamilton – Αγκαλιάζει τον τίτλο

Αγώνας

Μια ανάσα πριν από την κατάκτηση του τέταρτου παγκοσμίου πρωταθλήματος βρίσκεται πλέον ο Lewis Hamilton.

Ο Βρετανός κατέκτησε την όγδοη φετινή και την 61η νίκη της καριέρας του πριν από λίγο στη Suzuka, αλλά το καλύτερο γι’ αυτόν είναι πως ο Sebastian Vettel βγήκε εκτός αγώνα από τους πρώτους γύρους.

Έτσι, η μεταξύ τους διαφορά είναι 59 βαθμούς, με τέσσερις αγώνες να απομένουν για τη λήξη του πρωταθλήματος.

Στη δεύτερη θέση ο Max Verstappen, που αποτέλεσε απειλή για τον Hamilton, ειδικά στο τέλος του αγώνα.

Ο Daniel Ricciardo ολοκληρώνει το βάθρο. Ο Valtteri Bottas ήταν τέταρτος, μπροστά από τους Kimi Raikkonen, Esteban Ocon, Sergio Perez, Kevin Magnussen, Romain Grosjean και τον Felipe Massa που συμπληρώνει τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Ας δούμε τι έγινε στους 53 γύρους του Ιαπωνικού Grand Prix:

Ο καιρός ήταν πολύ καλός, με τον ήλιο να ανεβάζει τις θερμοκρασίες στους 26°C στον αέρα και τους 43°C στο οδόστρωμα. Οι δέκα πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν οι: Hamilton, Vettel, Ricciardo, Verstappen, Ocon, Bottas, Perez, Massa, Vandoorne και Raikkonen. Εκτός από τους Bottas και Raikkonen, που φορούσαν τα μαλακά, οι υπόλοιποι οχτώ από τους δέκα πρώτους είχαν τα πολύ μαλακά στα μονοθέσιά τους. Επίσης, με τα μαλακά ξεκινούσαν οι Hulkenberg, Ericsson, Wehrlein, Palmer και Sainz. Όλοι οι άλλοι είχαν την πολύ μαλακή γόμα.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Hamilton έμεινε με σχετική άνεση μπροστά και ο Vettel δεν απειλήθηκε από τις Red Bull. Ο Ricciardo δέχτηκε το προσπέρασμα από τον Ocon, ωστόσο το σημαντικότερο ήταν ότι ο Verstappen προσπέρασε τον Vettel στην φουρκέτα, ρίχνοντας τον Γερμανό στην τρίτη θέση. Το κακό για τον Vettel δεν είχε σταματήσει εκεί: η έλλειψη δύναμης ήταν φανερή, με αποτέλεσμα να πέσει στην έκτη θέση, καθώς τον προσπέρασαν εύκολα οι Ocon, Ricciardo και Bottas.

Η έξοδος του Sainz προκάλεσε την είσοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στην πίστα. Πίσω από τη Mercedes του Bernd Maylander, η κατάταξη ήταν η εξής: Hamilton, Verstappen, Ocon, Ricciardo, Bottas, Vettel, Perez, Massa, Hulkenberg, Magnussen, Stroll, Grosjean, Gasly, Raikkonen, Palmer, Ericsson, Alonso και Vandoorne. Οι μηχανικοί της Ferrari έκαναν ό,τι μπορούσαν, προκειμένου να λύσουν το πρόβλημα με τον κινητήρα του Vettel.

Είχαμε ξανά αγώνα στον τρίτο γύρο, με τον Hamilton να έχει σαφές πλεονέκτημα έναντι του Verstappen, χωρίς να απειλείται από τον Ολλανδό. Ο 062 του Vettel εξακολουθούσε να μην αποδίδει καλά, έτσι ο πιλότος της Ferrari έχανε συνεχώς θέσεις. Μπροστά, ο Hamilton κατάφερε να κερδίσει σχεδόν 9 δέκατα στον πρώτο γρήγορο γύρο, δείχνοντας από το ξεκίνημα ότι ο Βρετανός έχει μόνο τη νίκη στο μυαλό του, προκειμένου να εκτοξεύσει τη διαφορά.

Το χειρότερο δυνατό σενάριο επιβεβαιώθηκε για τον Vettel: ο 30χρονος άκουσε στην ενδοεπικοινωνία πως έπρεπε να επιστρέψει στα pits για να εγκαταλείψει τον αγώνα. Ο ρυθμός των δύο πρώτων ήταν με διαφορά καλύτερος από αυτόν των υπολοίπων, όσο ο Ricciardo προσπαθούσε να πλησιάσει και να επιτεθεί στον Ocon, αλλά ο Γάλλος ανέβαζε το παιχνίδι του. Ο Hamilton έγραφε συνεχώς το ταχύτερο πέρασμα στο πρώτο κομμάτι, αλλά ο Verstappen ήταν εξίσου γρήγορος με τον Βρετανό.

Στον έβδομο γύρο, οι 10 πρώτοι οδηγοί ήταν: Hamilton, Verstappen, Ocon, Ricciardo, Bottas, Perez, Massa, Hulkenberg, Raikkonen και Magnussen. Ο Hamilton κέρδισε τέσσερα δέκατα από τον Verstappen, ανοίγοντας τη διαφορά στα 1,8 δευτερόλεπτα, ενώ στον όγδοο γύρο βρήκε άλλο μισό δευτερόλεπτο έναντι του Verstappen, γράφοντας σε κάθε γύρο τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο sector της πίστας.

Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας στον ένατο γύρο, ύστερα από έξοδο του Ericsson στη δεύτερη Degner. Πριν από αυτό, ο Raikkonen κατάφερε να προσπεράσει τον Hulkenberg στο τελευταίο chicane, ανεβαίνοντας στην όγδοη θέση και πλέον είχε τον Massa μπροστά του. Η πράσινη σημαία δεν άργησε να εμφανιστεί, έτσι είχαμε αγώνα στον δέκατο γύρο. Η διαφορά των Hamilton και Verstappen είχε ανέβει στα 2,8 δευτερόλεπτα, όσο ο Ricciardo προσπερνούσε επιτέλους τον Ocon για την τρίτη θέση.

Ο Bottas δεν άργησε να κάνει το ίδιο, ανεβαίνοντας έτσι στην τέταρτη θέση, έχοντας τη μαλακή γόμα, όταν οι οδηγοί μπροστά του φορούσαν τα πολύ μαλακά και βρισκόταν σε διαφορετική στρατηγική. Ο Hamilton ανέβαζε διαρκώς τη διαφορά του από τις Red Bull, φτάνοντάς τη στα τρία δευτερόλεπτα, όταν ο Ricciardo ήταν έξι δευτερόλεπτα μακριά από τον team-mate του. Ο Bottas ήταν περίπου ένα δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Hamilton και μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Ricciardo σε κάθε γύρο.

Στην αρχή του 14ου γύρου, ο Raikkonen προσπέρασε τον Massa, φτάνοντας πλέον στην έβδομη θέση. Ο Bottas έβρισκε συνεχώς απόδοση στα ελαστικά του και το αποτέλεσμα ήταν να γράφει προσωπικά ταχύτερα περάσματα, όμως και πάλι ήταν λίγο πιο αργός από τον Ricciardo. Ο ταχύτερος οδηγός της πίστας δεν ήταν άλλος από τον Hamilton, ο οποίος ανέβασε τη διαφορά σε πάνω από τέσσερα δευτερόλεπτα στον 15ο γύρο, όντας πλέον ικανός να απαντήσει σε οποιαδήποτε κίνηση της Red Bull για undercut.

Η δράση ήταν αρκετά περιορισμένη και η μοναδική πραγματική μάχη ήταν αυτή των Massa και Hulkenberg. Ο Γερμανός ήταν σημαντικά ταχύτερος από τον Βραζιλιάνο, ανοίγοντας πλέον την πίσω πτέρυγα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Ωστόσο, είχε φτάσει η ώρα για το πρώτο pit stop του Massa. Ο οδηγός της Williams έβαλε τα μαλακά ελαστικά κι επέστρεψε στην 14η θέση, πίσω από τον Alonso και μπροστά από τον Stroll.

Πανομοιότυπο γυρολόγιο από τους τρεις πρώτους λίγο πριν τον 20ο γύρο. Ο Hamilton κέρδιζε λίγο σε κάθε γύρο, πλησιάζοντας τα πέντε δευτερόλεπτα διαφοράς. Ο Raikkonen είχε φτάσει τον Perez και δε δυσκολεύτηκε να προσπεράσει τον Μεξικανό στην αρχή του 21ου γύρου, για να του πάρει την έκτη θέση. Ο Hamilton άκουγε ότι η στρατηγική τους παρέμενε στο σχέδιο Α, κάτι πολύ φυσιολογικό, καθώς η διαφορά είχε ανοίξει στα πέντε δευτερόλεπτα και δεν υπήρχε λόγος για κάποιο ρίσκο ή κάποια αλλαγή.

Στον 22ο γύρο, ήρθε η αλλαγή για τον Verstappen. Ο Ολλανδός έβαλε φυσικά τη μαλακή γόμα και βγήκε πίσω από τον Bottas και μπροστά από τον Raikkonen, πράγμα ίσως καθοριστικό. Αλλαγή και για τον Perez, επιλέγοντας επίσης τα μαλακά, για να επιστρέψει στην δωδέκατη θέση, πίσω από τον Alonso και μπροστά από τον Massa. Η απάντηση από τη Mercedes ήταν άμεση, βάζοντας τον Hamilton στον αμέσως επόμενο γύρο. Ο Βρετανός έβαλε τα μαλακά και βγήκε φυσικά μπροστά από τον Verstappen, ο οποίος μείωσε τη διαφορά στα 1,8 δευτερόλεπτα.

Ο Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, αλλά ο Hamilton απάντησε με ταχύτερο προσωπικό, όντας μόλις 3 χιλιοστά ταχύτερος από τον Verstappen στον 24ο γύρο, έχοντας έτσι παρόμοιο ρυθμό με τον 20χρονο. Ο Ricciardo ακολούθησε, έβαλε την πολύ μαλακή γόμα και βγήκε στην πέμπτη θέση, πίσω από τον Raikkonen, ο οποίος βέβαια δεν είχε αλλάξει ελαστικά από το ξεκίνημα του αγώνα. Ο Bottas ανέβαζε, επίσης, τον ρυθμό του, γράφοντας προσωπικά ταχύτερα περάσματα.

Ο Hamilton είχε φτάσει τον Bottas και η λογική έλεγε πως ο Φινλανδός δε θα αποτελέσει εμπόδιο για τον team-mate του. Στον 27ο γύρο, ο Verstappen κέρδισε οχτώ δέκατα από τον Hamilton και πλέον ήταν ικανός να ανοίγει το DRS. Ο Bottas έκανε στην άκρη και άφησε τον Hamilton να περάσει, κάτι που φυσικά δεν έκανε με τον Verstappen. Αντίθετα, ο Φινλανδός μπήκε ανάμεσα στους δύο οδηγούς, καθυστερώντας χαρακτηριστικά τον Verstappen. Μέσα σε όλα αυτά, ο Raikkonen είχε μπει για τα πολύ μαλακά και βγήκε στην έκτη θέση, μπροστά από τις Force India.

Ο Hamilton είχε σημαντικά ταχύτερο ρυθμό από τον Verstappen, ο οποίος αναγκαστικά ακολουθούσε τον Bottas, έχοντας χαμηλότερη τελική ταχύτητα, καθώς η RB13 του είχε set-up με περισσότερη κάθετη δύναμη συγκριτικά με τον Ricciardo. Ο Bottas μπήκε για αλλαγή στον 30ο γύρο, τοποθετώντας τα πολύ μαλακά στην W08. Ο Φινλανδός επέστρεψε τέταρτος, πίσω από τον Bottas, όσο μπροστά ο Hamilton είχε ανοίξει τη διαφορά στα τρία δευτερόλεπτα.

Μόλις ο Verstappen είχε ανοιχτό δρόμο μπροστά του, πάτησε γκάζι και κέρδισε πάνω από τέσσερα δέκατα στον πρώτο του «ελεύθερο» γύρο, όσο εμείς ακούγαμε τον Hamilton να λέει ότι δυσκολεύεται με τα πίσω ελαστικά. Ο Bottas έγινε αμέσως ο ταχύτερος οδηγός, απέχοντας 10 δευτερόλεπτα από τον Ricciardo, ο οποίος ήταν επίσης πολύ γρήγορος. Εν αντιθέσει με τον Hamilton, ο Verstappen έλεγε πως τα ελαστικά του είναι σε καλή κατάσταση.

Στον 33ο γύρο, ο Raikkonen απαλλάχτηκε από το εμπόδιο του Hulkenberg, που δεν είχε αλλάξει ελαστικά. Ο Hamilton ήταν ελαφρώς πιο αργός από τον Verstappen, με τη διαφορά τους να διαμορφώνεται στα 2,5 δευτερόλεπτα, με 19 γύρους να μένουν για το τέλος. Τρενάκι από τους Massa, Magnussen, Grosjean και Gasly, στις θέσεις 10, 11, 12 και 13. Οι μεταξύ τους αποστάσεις ήταν κάτω από το δευτερόλεπτο, η πίσω πτέρυγα άνοιγε, όχι βέβαια στην περίπτωση του Massa.

Προσωπικό ταχύτερο πέρασμα του Hamilton στον 37ο γύρο, όμως ο Βρετανός δεν αύξησε τη διαφορά του, καθώς ο Verstappen ήταν 23 χιλιοστά πιο γρήγορος. Ίδιο σκηνικό και στον επόμενο γύρο, όταν ο οδηγός της Mercedes έκανε νέο καλύτερο προσωπικό, όμως ο Verstappen βρήκε 164 χιλιοστά, μειώνοντας τη διαφορά στα 2,2 δευτερόλεπτα. Στον 40ο γύρο, και οι δύο κατέβηκαν το 1:34, με τον Hamilton να είναι 43 χιλιοστά ταχύτερος, κάτι που δείχνει πόσο κοντά σε ταχύτητα ήταν οι δύο οδηγοί.

Πιο πίσω, ο Hulkenberg είχε φτάσει τον Grosjean και ήταν σε πλεονεκτική θέση, μιας και φορούσε φρέσκια πολύ μαλακή γόμα, διεκδικώντας την είσοδό του στην δεκάδα. Ο Γερμανός, όμως, ήταν άτυχος, αφού η πίσω πτέρυγα δεν έλεγε να κλείσει μετά από την ενεργοποίηση του DRS. Έτσι, ο οδηγός της Renault επέστρεψε στα pits, εγκαταλείποντας τον αγώνα. Εν τω μεταξύ, οι Haas βρέθηκαν μπροστά από τον Massa, και μάλιστα εν μέσω επαφής με τον Magnussen.

Μπροστά, ο Hamilton ήταν 2,7 δευτερόλεπτα μακριά στον 43ο γύρο και το καλό για τον Βρετανό ήταν πως ο Verstappen έδειχνε να χάνει λίγο χρόνο. Η διαφορά ανέβηκε στα τρία δευτερόλεπτα, τη στιγμή που ο Bottas είχε πλησιάσει τον Ricciardo στα 3,5 δευτερόλεπτα και ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Αυστραλό. Έμεναν οχτώ γύροι για το τέλος και ο Verstappen έγινε ξανά ταχύτερος από τον Hamilton, μειώνοντας τη διαφορά στα 2,4 δευτερόλεπτα.

Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας στον 47ο γύρο, λόγω εξόδου του Stroll. Ο ρυθμός των οδηγών οριοθετήθηκε, όμως ίσως αυτή να ήταν η ευκαιρία του Verstappen για να κερδίσει λίγο χρόνο και να ρίξει ξανά τη διαφορά κάτω από τα δύο δευτερόλεπτα, ώστε να απειλήσει τον Hamilton. Αυτό δε συνέβη και η απόστασή τους ήταν 3,9 δευτερόλεπτα όταν οι οδηγοί ήταν ξανά ελεύθεροι να τρέξουν, στον 50ο γύρο.

Τέσσερις γύροι έμεναν για το τέλος και ο Verstappen κέρδισε δύο δευτερόλεπτα μέσα σε μόλις έναν γύρο, ρίχνοντας τη διαφορά κάτω από τα δύο δευτερόλεπτα! Ο Hamilton ανέφερε έντονες δονήσεις από τα ελαστικά, εξηγώντας έτσι γιατί χάνει τόσο χρόνο. Ο Βρετανός έκανε ό,τι μπορούσε για να κρατήσει τη νίκη στο τέλος, όντας μάλιστα αναγκασμένος να ρίξει γύρο στον Alonso. Ο Ισπανός μπήκε ανάμεσά τους, δίνοντας μερικές ανάσες στον πρώην team-mate του.

Είχαμε μπει στον τελευταίο γύρο και η υπόθεση νίκη είχε κριθεί, αφού ο Hamilton κρατήθηκε μπροστά από τον Verstappen. Ο Βρετανός είδε τελικά πρώτος την καρώ σημαία, με τους Verstappen και Ricciardo να συμπληρώνουν το βάθρο. Ο Bottas ολοκλήρωσε τον αγώνα στην τέταρτη θέση, μπροστά από τον Raikkonen. Ακολούθησαν οι Ocon, Perez, Magnussen, Grosjean και ο Massa που παίρνει τον τελευταίο βαθμό.

Το επόμενο Grand Prix θα πραγματοποιηθεί στις 20-22 Οκτωβρίου, στο Austin του Τέξας.

Αποτελέσματα

2017-F1-Japanese-GP-Results

autoblog.gr

Δείτε και αυτά: