Μερικά πράγματα για τον Τζορτζ Μάικλ που έφυγε σαν σήμερα από τη ζωή

Σαν σήμερα, οι απανταχού φανς του Τζορτζ Μάικλ υπέστησαν σοκ από την ξαφνική είδηση του θανάτου του.

Δεν είναι μόνο ότι δεν είδαν το τέλος να έρχεται. Είναι η ημερομηνία. Ο απόλυτος σταρ των Χριστουγέννων «γεννήθηκε» και πέθανε την ίδια μέρα.

Το «Careless Whisper» προηγήθηκε του «Last Christmas», αλλά ποιο τραγούδι έρχεται πρώτο στο μυαλό όταν ακούς για αυτόν;

Η ουσία είναι μία πάντως, πέρυσι, ανήμερα των Χριστουγέννων, ο Γεώργιος Κυριάκος Παναγιώτου βρέθηκε νεκρός από φυσικά αίτια, έπασχε από μυοκαρδιοπάθεια και μυοκαρδίτιδα, καθώς και από ηπατική στεάτωση (λιπώδες ήπαρ), στο σπίτι του στο Oxfordshire.

Πέρα από το πλούσιο μουσικό του βιογραφικό, παραμένει μια προσωπικότητα που δε σταμάτησε στιγμή να παρουσιάζει ενδιαφέρον. Ειδικά όσον αφορά σε εκείνα τα προσωπικά στοιχεία που δεν ήταν ευρέως γνωστά και που σιγά σιγά έρχονται στο φως της δημοσιότητας από εκείνους που συναναστρέφονταν μαζί του.

Τα προαισθήματα για τη ζωή του

Κι όμως, ήξερε βαθιά μέσα του και το ότι θα γινόταν διάσημος, αλλά και το ότι θα πέθαινε νέος. «Από πολύ μικρή ηλικία, πίστευα ότι θα γίνω σταρ. Θυμάμαι να είμαι σε ένα λεωφορείο, όταν ήμουν παιδί, περίπου 8 ή 9 ετών. Είχα πχ μια κακή μέρα στο σχολείο και θυμάμαι να σκέφτομαι ότι όλα θα πάνε καλά όταν μεγαλώσω γιατί στο μέλλον δε θα ήμουν όπως όλοι οι άλλοι», είχε πει σε συνέντευξή του το 1986. Αργότερα, μετά τον θάνατό του, οικείοι του είχαν διευκρινίσει ότι επαναλάμβανε κάθε τόσο κατά τη διάρκεια της ζωής του, εμμονικά μάλιστα, ότι θα «έφευγε» νωρίς.

Ήταν ντόμπρος, λέει ο Έλτον Τζον

Τα λόγια του Έλτον Τζον για εκείνον είναι εξαιρετικά κατατοπιστικά:

«Ήταν πάντα εξαιρετικά διασκεδαστικό να είσαι με τον Τζορτζ. Ποτέ δε φοβόταν να πει τις σκέψεις του. Όπως κι εγώ, πολλές φορές έμπαινε σε μπελάδες λέγοντας αυτό που πραγματικά σκεφτόταν. Ήταν ευθύς, κάτι που σήμαινε ότι πάντα ήξερες την άποψή του για σένα, από ότι κάποιος άλλος που μπροστά σου θα ήταν καλός και μετά απαίσιος πίσω από την πλάτη σου».

Το πρώτο Carpool Karaoke

Ο Τζέιμς Κόρντεν αποκάλυψε ότι το 2011 έκλεισε ένα τηλεφωνικό ραντεβού με τον Τζορτζ Μάικλ μέσω του μάνατζέρ του, καθώς βρίσκονταν στην Αυστραλία. Το ραντεβού ήταν για τις 03:45 το πρωί και είχε βάλει ξυπνητήρι στις 03:30. Μίλησαν για λίγο, ο Κόρντεν του είπε την ιδέα του και εκείνος ενθουσιάστηκε, ενώ του υποσχέθηκε ότι επιστρέφοντας πίσω στη Βρετανία μετά από λίγες εβδομάδες, θα όριζαν ημερομηνία για το πρώτο γύρισμα του Carpool Karaoke που παρεμπιπτόντως μέχρι σήμερα γνωρίζει τεράστια επιτυχία. Την ημέρα βέβαια που είχε προγραμματιστεί το γύρισμα, λίγες ώρες νωρίτερα, ο Μάικλ το ακύρωσε μέσω μηνύματος. Με τα πολά και μετά από την επιμονή του Κόρντεν, ο οποίος μεταξύ άλλων του έστειλε ένα συγκλονιστικό μήνυμα που έγραφε «Η σιωπή σου κουφαίνει το εγώ μου», έκανε τον Μάικλ να του τηλεφωνήσει μέσα σε δύο λεπτά και εν τέλει να δεχτεί να το γυρίσουν. Ο ίδιος ο Κόρντεν εκ των υστέρων παραδέχτηκε ότι χωρίς τον Μάικλ στο πρώτο επεισόδιο, δε θα μπορούσε να φτάσει ποτέ η εκπομπή σε τόσο υψηλό επίπεδο καλεσμένων, Είχε δώσει το ok εκείνος και οι υπόλοιποι ακολούθησαν τα βήματά του. Όπως η Μαράια Κάρεϊ στο επόμενο.

Η ιδιαίτερη εμφάνιση στους Ολυμπιακούς αγώνες του Λονδίνου

Η τελευταία του εμφάνιση στην τηλεόραση ήταν κατά τη διάρκεια της τελετής λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου το 2012. Τραγούδησε το «Freedom» και το ολοκαίνουργιο τραγούδι του «White Light», Παρά την έντονη κριτική που δέχτηκε για το ότι δεν τραγούδησε το «Careless Whisper», υπήρχε πολύ συγκεκριμένος λόγος πίσω από αυτήν του την απόφαση και δεν τον ένοιαζε καθόλου τι θα λεγόταν.

Ήθελε να μοιραστεί με τον κόσμο κάτι πολύ πιο προσωπικό, την εμπειρία του να πλησιάζεις τον θάνατο, όπως την έζησε εκείνος τον Νοέμβριο του 2011, όταν αρρώστησε με βαριά πνευμονία στη Βιέννη. Οι στίχοι μιλούν για έναν άντρα που βρίσκεται στο σταυροδρόμι της ζωής και του θανάτου, αναπνέοντας ακόμη, ενώ ο θεός αποφασίζει αν πρόκειται για την τελευταία του ημέρα.

Το «Careless Whisper» και η… ανεξήγητη επιτυχία

Παραδόξως οι στίχοι του δεν είναι αυτοβιογραφικοί. Ο Τζορτζ Μάικλ τους έγραψε μέσα σε ένα λεωφορείο όταν ακόμα ήταν έφηβος, γεγονός που αποκάλυψε σε συνέντευξή του και μάλιστα προσπάθησε να αποστασιοποιηθεί από το «περιεχόμενο» του τραγουδιού.

Το «Careless Whisper» στο μεταξύ, πούλησε πάνω από έξι εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως και «χτύπησε» κορυφή στα charts 25 χωρών, χωρίς ο ίδιος να μπορεί να καταλάβει τον λόγο για τον οποίο γνώριζε τόση μεγάλη επιτυχία.

Σε συνέντευξή του στο Big Issue το 2009, δήλωσε σχετικά: «Ακόμα είμαι μπερδεμένος γιατί έκανε τόση εντύπωση στον κόσμο. Είναι επειδή τόσοι πολλοί απάτησαν τους συντρόφους τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ταυτίζονται; Δεν έχω ιδέα, αλλά είναι ειρωνικό το γεγονός ότι αυτό το τραγούδι -που κατά κάποιο τρόπο με έχει προσδιορίσει- θα έπρεπε να είχε γραφτεί στο ξεκίνημα της καριέρας μου, όταν ήμουν τόσο νέος.»

Η ιστορία πίσω από το «A Different Corner»

Το επίσημο σόλο ντεμπούτο του Τζορτζ Μάικλ στις Η.Π.Α. έγινε παράλληλα με την κυκλοφορία του κύκνειου άσματος των Wham με το LP «Music From the Edge of Heaven» το 1986. Η καρακτηριστική «μπότα» του «Stand by me» του Ben E. King στο «A Different Corner» ήταν η απόλυτη ειρωνεία για το μέχρι πρότινος καλλιτεχνικό του έτερον ήμισυ, αφού πια δε θα ήταν πλάι του, αλλά υπήρχε και μία μικρή παρεξήγηση στο νόημα των στίχων. Το επαναλαμβανόμενο «I’m so scared» που ακούγεται γράφτηκε από τον Μάικλ ως απόρροια του άγχους και της ανησυχίας που διακατεχόταν για την επικείμενη σόλο προσπάθειά του και όχι ως ερωτικό ξέσπασμα.

Ο όρος «sex symbol» και η διαμάχη με τη δισκογραφική του

Στο πλαίσιο της πιο ώριμης εικόνας που ήθελε να προωθήσει, αλλά και με τις εφηβικές του ανασφάλειες, ο όρος σύμβολο του σεξ θεωρήθηκε από τον Μάικλ υπεύθυνος για το ξεθώριασμα της επιτυχίας του «Faith» μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Πίστευε ότι ως sex symbol ο κόσμος εστίαζε εκεί και δεν σεβόταν τη μουσική του όσο της άξιζε. Έτσι, το 1990, πριν κυκλοφορήσει το «Listen Without Prejudice Vol.1» έκανε στροφή 180 μοιρών και σχεδίαζε να τα αλλάξει όλα με μια απόφαση: Όχι άλλες συνεντεύξεις και περιοδείες, δε θα εμφανιζόταν ο ίδιος στα βίντεο κλιπ του, εξ ου και προέκυψε και το «Freedom» με τα πέντε σούπερ μοντέλα. Μάλιστα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του τότε μάνατζέρ του Ρομπ Καχέιν, κατέστρεψε στην κυριολεξία μια κιθάρα, ένα jukebox και το δερμάτινο μπουφάν του που αποτέλεσαν στοιχεία κλειδιά στο βίντεο του «Faith».

Ο Καχέιν, εννοείται πως δε συμφωνούσε με την απόφασή του αυτή, με τη δισκογραφική του εταιρεία στην Αμερική να μη θέλει ούτε καν να το ακούσει. Ο Ντον Λένερ, ο τότε πρόεδρος της δισκογραφικής εξήγησε αργότερα: «[…] Πίστευα ότι υπήρχε πολύ πιο κομψός τρόπος να ησυχάσει τη φρενίτιδα που τον έκανε να αισθάνεται άβολα. Γιατί να ανακοινώσεις ότι δε θα σαμποτάρεις το άλμπουμ αντί να παραμείνεις σιωπηλός και να αφήσεις τη μουσική να μιλήσει μόνη της;».

Παρεμπιπτόντως, η δικαστική διαμάχη που ακολούθησε και που του κόστισε περίπου 30 εκατομμύρια λίρες και τον κράτησε μακρι΄από ηχογραφήσεις και περιοδείες για τρία χρόνια, λέγεται ότι ξεκίνησε επειδή ο Τζορτζ Μάικλ άκουσε κατά λάθος μία διαφωνία των Λένερ και Καχέιν, με τον πρώτο να φέρεται πως είπε τη φράση «Αυτός ο π… πελάτης σου». Άσχετα αν ο Λένερ διέψευσε μετά.

Η περιόδος ωριμότητας και η δήθεν ανάρρωση

Σε αντίθεση με τους τότε υπέρλαμπρους επίσης συναδέλφους του, όπως ο Μάικλ Τζάκσον, η Μαντόνα και ο Πρινς, από ένα σημείο και μετά σταμάτησε να προσπαθεί να κάνει σαρωτικές επιτυχίες. Κυκλοφόρησε μόλις δύο άλμπουμ στις τελευταίες δύο δεκαετίες της ζωής του. Η μουσική του ήταν ψυχρή, σκεπτική και σπάνια «εορταστική», ενώ την τελευταία δεκαετία απασχολούσε τα πρωτοσέλιδα των ΜΜΕ κυρίως για προσωπικές υποθέσεις: την πνευμονία του 2011 που κόντεψε να του στοιχίσει τη ζωή, συλλήψεις για ναρκωτικά, το τροχαίο κατά το οποίο οδηγούσε υπό την επήρεια…

Στις αρχές του Δεκεμβρίου του 2016, ο πρώην μάνατζερ Καχέιν βρισκόταν στο Λονδίνο και ένας κοινός του φίλος τον ενθάρρυνε να πλησιάσει τον Μάικλ που μόλις είχε ξεμπερδέψει από ένα 18μηνο πρόγραμμα αποτοξίνωσης στην Ελβετία. Μίλησαν και προγραμμάτισαν να πάνε για φαγητό τον Ιανουάριο. Ο δε Καχέιν άκουσε μερικά από τα νέα του τραγούδια, τα χαρακτήρισε εντελώς «ποπ», λέγοντας πως θα μπορούσαν να συμπεριλαμβάνονταν στο παλιό καλό «Faith».

«Δεν ήταν μελαγχολικά. Για αυτό πίστευα πως όλα πήγαιναν καλά με τον Τζορτζ», εξομολογήθηκε αργότερα.

Πηγή:reader.gr

Δείτε και αυτά: