Ο «μεγάλος αδελφός» της αστυνομίας που ελέγχει τις πινακίδες των αυτοκινήτων [βίντεο]

Τα περιπολικά της Ελληνικής Αστυνομίας εισέρχονται αργά αλλά σταθερά στον 21ο αιώνα!

Ήδη αρκετά από αυτά διαθέτουν σύστημα που ελέγχει αν ένα αυτοκίνητο είναι κλεμμένο, ενώ από εδώ και πέρα θα ελέγχει αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ σύντομα αναμένονται και άλλες δυνατότητες ελέγχου, όπως για παράδειγμα αν το όχημα  είναι ασφαλισμένο ή έχει περάσει ΚΤΕΟ.

Το «Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης Πινακίδων Απασχολούντων Οχημάτων», που εγκατέστησε σε 50 περίπου από τα νέα περιπολικά, που απέκτησε η Ελληνική Αστυνομία, είναι ένας «σαρωτής», του οποίου βασικός στόχος είναι ο εντοπισμός κλεμμένων οχημάτων, καθώς  και αυτών που έχουν χρησιμοποιηθεί σε εγκληματικές ενέργειες.

Επιπλέον, το σύστημα δίνει τη δυνατότητα στα μέλη του πληρώματος, να διαπιστώσουν αν εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις για τον ιδιοκτήτη του οχήματος, αν έχει δηλωθεί κλοπή ή υπάρχει άλλη παράβαση για το όχημα, αν ο ιδιοκτήτης έχει οικονομικές οφειλές προς στο δημόσιο, μεταξύ των οποίων και αν έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς και πολλές άλλες πληροφορίες.

Πολύ σύντομα θα εντοπίζονται με το σύστημα αυτό και τα ανασφάλιστα οχήματα, αφού ολοκληρώνεται η διασταύρωση στοιχείων των συναρμόδιων υπουργείων με τον κεντρικό υπολογιστή της ΕΛ.ΑΣ. Με αυτόν είναι συνδεδεμένοι και οι φορητοί υπολογιστές του συστήματος αυτόματης αναγνώρισης πινακίδων.

Είναι χαρακτηριστικό πως το σύστημα έχει τη δυνατότητα έως και για 15.000 αναγνώσεις την ώρα, ενώ διαβάζει ακόμα και τις πινακίδες οχημάτων που κινούνται με ταχύτητες άνω των 170 χιλιομέτρων την ώρα!

Οι Αρχές έχουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν όχι μόνο ένα όχημα που απασχολεί την ώρα της περιπολίας, αλλά και να ανατρέξουν εκ των υστέρων με βάση την πινακίδα του. Με τη βοήθεια του λογισμικού, οι υπηρεσίες μπορούν να ξέρουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ή μηχανή σε ποιο σημείο «συναντήθηκε» με το περιπολικό, ποια ώρα, πόσες φορές κ.λπ.

Έτσι καθημερινά, σαρώνουν χιλιάδες, μπορεί και εκατοντάδες χιλιάδες πινακίδες, προκειμένου να διαπιστώσουν αν συντρέχει λόγος για περαιτέρω έρευνα στα οχήματα.

Oι κάμερες βρίσκονται ενσωματωμένες συνήθως στον φάρο των περιπολικών που κυκλοφορούν στους δρόμους. Σε πιο καινούρια περιπολικά η κάμερα μπορεί να τοποθετηθεί και πίσω από τον κεντρικό καθρέφτη. Τα οχήματα διασυνδέονται με τα Κέντρα Επιχειρήσεων στις αντίστοιχες πόλεις που λειτουργούν.

«Το περιπολικό πραγματοποιεί τις συνήθεις περιπολίες στους δρόμους της Αθήνας, όπως έχει οριστεί από το κέντρο της Άμεσης Δράσης. Αυτόματα καταγράφονται τα δεδομένα των πινακίδων που συναντάμε, ενώ όταν ένα όχημα απασχολεί για κάποιο λόγο, η οθόνη μέσα στο περιπολικό κοκκινίζει και ακούγεται μια σειρήνα προειδοποίησης. Τότε εμείς σταματάμε το αυτοκίνητο και ο έλεγχος αρχίζει», εξηγεί ο αρχιφύλακας Λάμπρος Κιτσάκης, που οδηγεί ένα από αυτά τα εξελιγμένα περιπολικά, με συνοδηγό τον αστυφύλακα Κωνσταντίνο Αντώνο. Το σύστημα APNR παρουσιάζει τις θέσεις των οχημάτων σε πραγματικό χρόνο και στα κέντρα επιχειρήσεων.

Από την οθόνη TFT, που βρίσκεται μέσα στο όχημα, οι αστυνομικοί μπορούν όχι μόνο να ενημερωθούν για τα «κόκκινα» οχήματα, αλλά και να αναζητήσουν τα στοιχεία «ύποπτου» αυτοκινήτου που ενδεχομένως πέσει στην αντίληψή τους.

Το APNR χρησιμοποιεί τεχνολογίες οπτικής αναγνώρισης πινακίδων (OCR), διαχείρισης στόλου οχημάτων (AVL), καθώς και τεχνολογίες γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών (GIS) για την ψηφιακή απεικόνιση των οχημάτων σε διαδραστικό χάρτη. Τα περιπολικά συνδέονται με το Κέντρο Επιχειρήσεων μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας (3G), ενώ το σύστημα κάνει χρήση τόσο ενσύρματων όσο και ασύρματων επικοινωνιών.

ΠΗΓΗ: Policenet.gr

Για να δείτε πως λειτουργεί ο σαρωτής που έχει εγκατασταθεί στα περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ., δείτε το βίντεο που έχει αναρτήσει στο Youtube η κυπριακή αστυνομία. Είναι ακριβώς το ίδιο.

Δείτε και αυτά: