Η Jaguar αναβιώνει την D-type [βίντεο]

Το 6κύλινδρο ρόουντστερ έρχεται να κάνει παρέα στις συνέχειες των Jaguar Lightweight E-type και Jaguar XKSS.

Μέσα από ένα πρόγραμμα που εξέλιξε η εταιρεία το 2014 για να αποδώσει εκ νέου τις εκσυγχρονισμένες εκδόσεις των πιο εμβληματικών μοντέλων της, ανέφερε η εταιρεία σε δήλωσή της.

Το τελευταίο αυτό αυτοκίνητο, αν και κατασκευασμένο εφέτος, θα μοιάζει ακριβώς με την αρχική D-type, η οποία νίκησε στις 24 Ώρες του Le Mans τρεις φορές από το 1955 έως το 1957.

Ο Tim Hannig, επικεφαλής της Jaguar Land Rover Classic, χαρακτήρισε το αυτοκίνητο ως ένα έργο «που γίνεται μια φορά στη ζωή». Η D-type είναι πιθανό να κοστίσει περισσότερο από ένα εκατομμύριο στερλίνες (1,13 εκατ. ευρώ), και είναι ένα ιδιαίτερα σαγηνευτικό αυτοκίνητο, κρίνοντας και από τις προηγούμενες αναβιώσεις.

Μια ορίτζιναλ D-type που ανήκε κάποτε στο Bernie Ecclestone, πρώην επικεφαλής της Formula 1, διατέθηκε προς πώληση για 12 εκατομμύρια δολάρια τον περασμένο μήνα σε δημοπρασία της Gooding & Co. στην Arizona. Και ενώ αυτή δεν πουλήθηκε, ο οίκος Sotheby’s πώλησε μια D-type το 2016 για σχεδόν 22 εκατ. δολάρια.

Μην σας παραξενεύει η τιμή. Μια Jaguar D-type βρίσκεται ανάμεσα στα δέκα πιο ακριβά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν ποτέ σε δημοπρασία. Σε αντίθεση με τις τιμές αυτές, η αναβιώσασα αγωνιστική Jaguar που θα κοστίζει λιγότερο από δύο εκατομμύρια δολάρια, μοιάζει με τεφαρίκι.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η D-type είναι σπέσιαλ κομμάτι λόγω της σπανιότητας της, των αγωνιστικών νικών και του στιλ της.

Το σχήμα της επηρεάστηκε έντονα από την πλέον εξελιγμένη αεροναυτική τεχνολογία της εποχής, με μονοκόκ κόκπιτ που κατασκευάστηκε από κράματα αλουμινίου.

Τότε, οι σχεδιαστές ακολούθησαν μια πρακτική που ξεκίνησε από την αεροπορική βιομηχανία: Έβαλαν το ρεζερβουάρ στην ουρά του αυτοκινήτου.

Κάθε άποψη της «νέου» αυτοκινήτου θα ακολουθήσει αυθεντικές, ορίτζιναλ προδιαγραφές, όπως η κομψή κουκούλα, η μεγάλη περιεχόμενη γωνία των βαλβίδων, οι δαγκάνες φρένων ταχείας αλλαγής και το πτερύγιο της ουράς που δεν το μπερδεύεις με κανένα άλλο.

Το εσωτερικό θα έχει τα ίδια στρογγυλά καντράν, το λεπτό ξύλινο και μεταλλικό διάτρητο τιμόνι (δεξιοτίμονο, φυσικά) και χειροκίνητο σασμάν με τις τέσσερις ταχύτητες. Το αμάξωμα θα είναι επίσης από ελαφρύ κράμα. Τη εποχή που έκανε το αρχικό ντεμπούτο του, το αυτοκίνητο έβγαζε 250 άλογα και μπορούσε να πιάσει 269 km/h.

Οι πελάτες μπορούν ακόμη να επιλέξουν να αγοράσουν είτε μια 1955-spec shortnose είτε μια 1956-spec longnose. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν αργότερα μέσα στο 2018.

Συνολικά θα κατασκευαστούν 25 αυτοκίνητα, πολύ περισσότερα από τις έξι Lightweight E-type που κατασκευάστηκαν το 2014 και τις εννέα XKSS που έφτιαξε η Jaguar το 2017.

Εκπρόσωπος της Jaguar, που να θυμίσουμε ότι ανήκει στην ινδική Tata Motors, δήλωσε ότι η αύξηση αυτή συμπληρώνει τα 75 κομμάτια που ολοκληρώθηκαν από μια ορίτζιναλ, αρχική παραγωγή που είχε προβλεφθεί το 1955 να φθάσει τα 100.

Αλλά φυσικά αποτελεί και ένα ασφαλή τρόπο για να βγάλει κέρδος η εταιρεία, κατασκευάζοντας μοντέρνα ιστορικά αυτοκίνητα.

Η Jaguar Land Rover έχει κάνει παρόμοια δουλειά, σε μια πολύ λιγότερο δαπανηρή και σπάνια κλίμακα, με μεγάλη επιτυχία με τα προγράμματα Land Rover Classic και Range Rover Rebuild.

Το πρόγραμμα Range Rover Rebuild, για παράδειγμα, κατασκευάζει εκ νέου μικρές παρτίδες (λιγότερα από 12) της σειράς Range Rover της δεκαετίας του 1970 για να επωφεληθεί από την έκρηξη ενδιαφέροντος γι’ αυτή στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου.

Η Land Rover δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι θα κυκλοφορήσει μια περιορισμένη παρτίδα μιας έκδοσης υψηλής απόδοσης του Defender. Η επίσημη παραγωγή του Defender να θυμίσουμε ότι έληξε το 2016.

Για όσους θα ήθελαν να δουν την αναβιώσασα D-type από κοντά, και αυτή βρίσκεται πλέον στη Rétromobile 2018, στο Παρίσι.

Πηγή:drive.gr

Δείτε και αυτά: