Σε δημόσια διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς έδωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το Σχέδιο Νόμου για τον νέο τρόπο εξέτασης των υποψηφίων οδηγών. Οι φορείς καλούνται να διατυπώσουν τις προτάσεις τους εντός των επόμενων δέκα ημερών και μετά θα ακολουθήσει η ψήφιση του σχετικού Νομοσχεδίου, η οποία προβλέπεται να γίνει μέσα στον Μάιο.
Όπως προτείνεται, εξεταστές θα παραμείνουν υπάλληλοι των Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας στο πλαίσιο του κανονικού ωραρίου εργασίας των δημόσιων υπηρεσιών. Αυτό συναντά την αντίδραση του Συνδέσμου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, που είχε ζητήσει να γίνονται οι εξετάσεις από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό και όχι από δημόσιους υπαλλήλους του υπουργείου.
Φαίνεται επίσης, ότι εγκαταλείπεται το μεγαλεπήβολο σχέδιο, που προέβλεπε αρχικά την εξέταση των υποψηφίων οδηγών από απόσταση με τη βοήθεια συστήματος καμερών στο αυτοκίνητο και χωρίς να έρχεται σε επαφή ο εξεταστής με τον εξεταζόμενο, ώστε να μην υπάρχει έδαφος για παράνομες δοσοληψίες. Πιθανολογείται, ότι θα υπάρχουν κάμερες, οι οποίες θα καταγράφουν απλά τη συμπεριφορά του υποψήφιου οδηγού κατά την πρακτική εξέταση ως αποδεικτικό υλικό για τις ικανότητές του.
Παραμένει επίσης ανοιχτό το θέμα της εισαγωγής της κυκλοφοριακής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης, ένας τομέας στον οποίο χωλαίνει απελπιστικά η Ελλάδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες.