Τρεις τρόποι να μειώσετε την έκθεση σε καρκινογόνες ουσίες από τη διατροφή

Υπάρχουν 3 πράγματα που πρέπει να έχετε υπ’ όψιν σας στη διατροφή σας, αν θέλετε να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στο μέλλον, όσο αυτό είναι δυνατόν.

Η εμφάνιση καρκίνου είναι σίγουρα αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, με τα γονίδια, το περιβάλλον, το lifestyle και τη διατροφή να παίζουν σημαντικό ρόλο.

Μαζί, λοιπόν, με την πρόληψη, τη φυσική δρασηριότητα, την αποφυγή άγχους και καπνίσματος, η διατροφή σας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Ξεκινήστε από τα παρακάτω 3:

Προτιμήστε βιολογικά προϊόντα

Τα βιολογικά προϊόντα περιέχουν χαμηλότερα ποσοστά φυτοφαρμάκων και πρέπει να γνωρίζετε πως κάποια είδη φυτοφαρμάκων όπως το DDT, μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο στον ανθρώπινο οργανισμό.

Φροντίστε, λοιπόν, τουλάχιστον τα φρούτα με λεπτή και απορροφητική φλούδα να είναι βιολογικά και καλά πλυμένα πριν τα καταναλώσετε. Τα φρούτα και λαχανικά με πιο χοντρή φλούδα είναι περισσότερο προστατευμένα απέναντι στα χημικά.

Προσέξτε τα δυνατά συντηρητικά

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα του εμπορίου, όπως επίσης τα προϊόντα μακιγιάζ και τα καλλυντικά, περιέχουν συντητηρικά που είναι ικανά να προκαλέσουν καρκίνο.

Διαβάζετε τις ετικέτες των προϊόντων που χρησιμοποιείτε και αποφεύγετε όσα περιέχουν στοιχεία που χαρακτηρίζονται επίσης καρκινογόνα, βάζοντας στόχο να καταναλώνετε όσο το δυνατό λιγότερο επεξεργασμένες τροφές.

Αποφύγετε το καρβουνιασμένο κρέας

Το κρέας που έχει καεί σε κάποια σημεία από τη σχάρα του μπάρμπεκιου, όσο κι αν σας φαίνεται γευστικό, είναι συγχρόνως και το πιο επικίνδυνο. Αποφύγετέ το, καθώς δημιουργεί ετεροκυκλικές αμίνες, οπότε αν δεν προλάβετε να βγάλετε κάτι από τη φωτιά και «αρπάξει», τουλάχιστον μην το φάτε ή προσθέστε του πολύ λεμόνι, αφού η βιταμίνη C βοηθά στην αδρανοποίησή τους.

[πηγή]