Επίσημο: Αυτή είναι η νέα Toyota Supra – Ο θρύλος επέστρεψε [εικόνες + βίντεο]

Advertisement

Πέρασαν ακριβώς πέντε χρόνια, από τη στιγμή που η Toyota παρουσίασε στην έκθεση του Detroit το FT-1 concept, και μετά από αμέτρητες φήμες και διαρροές, η ιαπωνική εταιρία μας παρουσιάζει με κάθε επισημότητα της πέμπτη γενιά της Supra.

Παράλληλα, η Supra αποτελεί το πρώτο παγκόσμιο μοντέλο GR που θα παραχθεί κάτω από την “ομπρέλα” της Toyota Gazoo Racing.

Ο επικεφαλής μηχανικός της ιαπωνικής εταιρίας, Tetsuya Tada, αναφέρει ότι αξιοποιώντας την κληρονομιά των προηγούμενων γενεών Supra και του πρώτου σπορ αυτοκινήτου της, το 2000GT, προσχώρησε στην κλασσική διάταξη ενός sport αυτοκινήτου, με έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα τοποθετημένο στον εμπρός άξονα, ο οποίος που κινεί τους πίσω τροχούς.

Advertisement

Κινητήρας

Μιλώντας για τον τελευταίο, αυτός είναι ένας 3,0-λιτρος twin-scroll turbo κινητήρας, απόδοσης 340 ίππων και 500 Nm ροπής, που συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

O κινητήρας διαθέτει άμεσο ψεκασμό καυσίμου υψηλής ακρίβειας και συνεχώς μεταβαλλόμενο σύστημα ελέγχου βαλβίδων, που εξασφαλίζει μια ομαλή και δυνατή επιτάχυνση, με πλούσια ροπής από πολύ χαμηλές στροφές και σε όλο το φάσμα.

Advertisement

Σύμφωνα με την εταιρία, το κιβώτιο κάνει εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές τόσο προς τα πάνω όσο και προς τα κάτω, έχοντας κοντή κλιμάκωση για τις μικρές σχέσεις.

Φυσικά, υπάρχουν paddles στο τιμόνι, όπου μπορείς να πάρεις τον έλεγχο των αλλαγών, με το κιβώτιο να διαθέτει δύο προγράμματα οδήγησης, το Normal και το Sport, ώστε να ικανοποιεί τις προτιμήσεις σου, και τις συνθήκες κίνησης.

Ακόμα, διαθέτει λειτουργία Launch Control, που βοηθάει το αυτοκίνητο να επιταχύνει για το 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα. Έχει τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα και ζυγίζει 1.540 κιλά.

Advertisement

Ο ήχος και η απόκριση του κινητήρα, η ταχύτητα των αλλαγών, η απόσβεση των αμορτισέρ, το σύστημα διεύθυνσης και η λειτουργία του ενεργού διαφορική ρυθμίζονται κατάλληλα όταν επιλέξεις τη λειτουργία Sport.

Πλαίσιο

Η Supra διαθέτει πολύ υψηλή δομική ακαμψία (μεγαλύτερη ακόμη και από το Lexus LFA), κέντρο βάρους χαμηλότερο από το GT86 (το οποίο διαθέτει boxer κινητήρα) και ιδανική κατανομή βάρους 50:50 (μπροστά/πίσω).

Advertisement

Τα στοιχεία αυτά ήταν θεμελιώδους σημασίας για την επίτευξη των στόχων της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, αλλά απαιτούσαν τολμηρές αποφάσεις μηχανικής.

Για παράδειγμα, η επιθυμητή ισορροπία βάρους επετεύχθη με τη μετακίνηση του κινητήρα όσο το δυνατόν περισσότερο προς τα πίσω, γεγονός που εισήγαγε νέες προκλήσεις για παραγωγή του αυτοκινήτου.

Η μεγάλη ακαμψία του αμαξώματος επέτρεψε πιο ακριβείς και λεπτομερείς επεμβάσεις στη γεωμετρία της ανάρτησης και στη ρύθμιση των αμορτισέρ. Η ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα MacPherson με ελατήρια διπλού άξονα εμπρός και σύστημα πέντε συνδέσμων στο πίσω μέρος.

Advertisement

Τα σημεία στήριξης του μπροστά πλαισίου της ανάρτησης και του βραχίονα ελέγχου έχουν γίνει εξαιρετικά άκαμπτα για να παράγουν ακριβή χειρισμό στις στροφές, ενώ η χρήση αλουμινίου στους βραχίονες ελέγχου και στα ρουλεμάν μειώνει το μη αναρτώμενο βάρος του αυτοκινήτου, δίνοντας εξαιρετική ευελιξία και αποτελεσματικότητα.

Η Supra πατάει σε 19άρες ζάντες αλουμινίου, που είναι “ντυμένες” με Michelin Pilot Super Sport ελαστικά διαστάσεων 255/35 εμπρός και 275/35 πίσω. Στον εμπρός άξονα υπάρχουν τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo με δίσκους 348 mm. Το σύστημα διεύθυνση να διαθέτει δύο λειτουργίες, το Comfort και το Sport.

Ενεργό διαφορικό

Advertisement

Όλες οι εκδόσεις της Toyota GR Supra που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη θα είναι διαθέσιμες με ενεργό διαφορικό, το οποίο προσφέρει τις “υπηρεσίες” του τόσο όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει, όσο και όταν επιβραδύνει. Μπορεί να ρυθμιστεί από μηδέν σε πλήρες, 100% κλείδωμα για πιο άμεση απόκριση.

Μια ειδική μονάδα ελέγχου παρακολουθεί μια ευρεία γκάμα παραμέτρων, συμπεριλαμβανομένου του τιμονιού, του πεντάλ του γκαζιού και του φρένου, των στροφών του κινητήρα και του ρυθμού περιστροφής στον κάθετο άξονα (yaw rate) ώστε να γίνεται η καταλληλότερη χρήση του διαφορικού.

Το σύστημα ευστάθειας διαθέτει ειδική επιλογή “track”, όπου η επέμβαση του συστήματος είναι μειωμένη, ώστε να μπορείς να χαρείς τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Advertisement

Εμφάνιση

Σύμφωνα με την εταιρία, με την πρώτη ματιά είναι σαφές ότι βλέπεις στη Supra τη μεγάλη κληρονομιά της Toyota, με την επιρροή του 2000GT να είναι ιδιαίτερα εμφανής στο μακρύ καπό, στο συμπαγές σώμα και στην double-bubble οροφή.

H ιδιαίτερη εμφάνιση της Supra τέταρτης γενιάς εντοπίζεται στη νέα, ιδίως στα μυώδη πίσω φτερά και στο τόξο της ενσωματωμένης πίσω αεροτομής.

Advertisement

Ο Nobuo Nakamura είναι ο επικεφαλής σχεδιαστής της Supra και έδωσε στην ομάδα του μια απλή σύντομη παρουσίαση γύρω από την έννοια του “Condensed Extreme”, αποφεύγοντας τυχόν συναισθηματικές λέξεις, έτσι ώστε οι σχεδιαστές του να είναι ελεύθεροι να εκφράσουν το όραμά τους για ένα αγνό sport αυτοκίνητο σε ένα πραγματικά πρωτότυπο design.

To “Condensed Extreme” αναφέρεται άμεσα στο packaging του οχήματος, που περιλαμβάνει τρία κύρια στοιχεία: ένα κοντό μεταξόνιο, του μεγάλους τροχούς και τη φαρδιά στάση. Ο Nakamura οραματίστηκε ένα αυτοκίνητο που είναι αδιαμφισβήτητα μοντέρνο σχεδιαστικά, αλλά προκαλεί το ρομαντισμό του κλασικού σπορ αυτοκινήτου.

Advertisement

Το μεταξόνιο της Toyota GR Supra είναι πιο κοντό από το GT86, έχοντας μήκος 2.469 mm, ενώ ταυτόχρονα πατάει σε μεγαλύτερες ζάντες (19 ιντσών, ένα 17 του GT86). Το μήκος της φτάνει τα 4.381 mm.

H double-bubble οροφή δεν είναι απλώς ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα εμπνευσμένο από την ιστορία της εταιρίας, αλλά είναι αποτελεσματικό στη μείωση της οπισθέλκουσας, χωρίς να θυσιάζεται το ύψος για τα κεφάλια των δύο επιβατών στην καμπίνα.

Advertisement

Η σχεδίαση του εμπρός μέρους είναι εμπνευσμένη από την Supra τέταρτης γενιάς, αλλά έχει ακόμα πιο εκφραστική εμφάνιση που τονίζεται από την κεντρική μάσκα.

Αυτή πλαισιώνεται από μεγάλες εισόδους αέρα, που είναι απαραίτητες για την ψύξη του κινητήρα. Τα διακριτικά φωτιστικά σώματα διαθέτουν έξι LED στοιχεία, που ενσωματώνουν τα φλας και τα φώτα ημέρας.

Παρατηρώντας το προφίλ, το χαμηλό καπό δημιουργεί μια δυναμική γραμμή που ρέει και συνεχίζεται προς τα πίσω, με την πίσω άκρη του καπό κινητήρα και την αεροτομή στο πίσω μέρος να είναι σχεδόν στο ίδιο ύψος.

Το κάτω μέρος του οχήματος έχει μια μικρή κλίση προς τα εμπρός, ενώ η καμπίνα έχει ισχυρή κλίση προς τα πίσω, με τις μαύρες μπροστινές κολώνες να δίνει έμφαση στην καμπίνα.

Τέλος, στο πίσω μέρος, εκτός από την ενσωματωμένη αεροτομή, παρατηρείς το τραπεζοειδές σχήμα στον πίσω προφυλακτήρα, που δημιουργεί μια αίσθηση κίνησης. Τα πίσω φώτα είναι επίσης LED.

H Toyota Supra είναι διαθέσιμη σε οχτώ χρώματα, ανάμεσά τους το κόκκινο, το κίτρινο και το μπλε blue shades. Ένα νέο ματ γκρι (Matt Storm Grey) είναι διαθέσιμο για την πρώτη ειδική έκδοση του μοντέλου.

Εσωτερικό

Και ενώ η εξωτερική εμφάνιση είναι αρκετά εντυπωσιακή, περνώντας στη καμπίνα η επιρροή της BMW είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, καθώς το τιμόνι, οι διακόπτες του κλιματισμού, η οθόνη στην κεντρική κονσόλα και ο λεβιές των ταχυτήτων προέρχονται αυτούσιοι από μοντέλα της γερμανικής εταιρίας.

Ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι λιτός και σύμφωνα με την εταιρία βοηθά τον οδηγό να επικεντρωθεί αποκλειστικά στην οδήγηση, όντας εμπνευσμένος από την διάταξη των μονοθεσίων.

Πίσω από το τιμόνι με την παχιά στεφάνη, υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη να έχει διαγώνιο 8,8 ίνστες. Το ταχύμετρο έχει 3D εμφάνιση, ενώ υπάρχει ένδειξη για αλλαγή των ταχυτήτων, η οποία είναι τοποθετημένη στο κέντρο, με την ταχύτητα και τον χάρτη του συστήματος πλοήγησης να βρίσκονται στο δεξί μέρος της οθόνης.

Η ασύμμετρη κεντρική κονσόλα, χαρίζει περισσότερο χώρο για τα πόδια του συνεπιβάτη, με την οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης να έχει και αυτή διαγώνιο 8,8 ίντσες.

Εξέλιξη

Η Toyota Gazoo Racing συνέβαλε στην εκπόνηση των επιδόσεων του νέου sport μοντέλου της εταιρίας, δουλεύοντας εκτενώς στο Nürburgring Nordschleife και στους γύρω δρόμους στη Γερμανία, προκειμένου η Supra να έχει τον πιο ευκίνητο, σταθερό και ικανοποιητικό χειρισμό.

Περαιτέρω εκτενείς δοκιμές διεξήχθησαν σε δρόμους σε όλο τον κόσμο. Για να είναι σίγουρος ότι το αυτοκίνητο ικανοποιεί την υπόσχεσή του, ο ίδιος ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, έκανε δοκιμές στο Nürburgring, έχοντας παράλληλα τον ρόλο του “master driver”, έτσι ώστε να δώσει το τελικό πράσινο φως.

Παραγωγή

Η νέα Toyota GR Supra θα παράγεται στο εργοστάσιο της Magna Steyr στην πόλη Graz της Αυστρίας. Οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν προς τα τέλη του φετινού καλοκαιριού, με την τιμή της να είναι ίδια με αυτή της BMW Z4.

Η Toyota θα κατασκευάσει και θα παραδώσει μόλις 900 Supra για την ευρωπαϊκή αγορά κατά το πρώτο έτος της κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.

Η νέα Supra θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, Active και Premium, με την δεύτερη να εφοδιάζεται επιπλέον με δερμάτινες επενδύσεις, ηχοσύστημα της JBL με 12 ηχεία, με head-up display και με σύστημα ασύρματης φόρτισης smarphones.

Η Toyota μάλιστα παρουσιάζει και μια ειδική έκδοση με την ονομασία Supra A90 Edition, η παραγωγή της οποίας θα περιοριστεί σε μόλις 90 αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη.

[πηγή]

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement