Mάχη για την επικράτηση στον κλάδο των σουπερμάρκετ – Έρχονται εξαγορές και συγχωνεύσεις

Leader της αγοράς το 2018 ο Σκλαβενίτης, υπό πίεση τα μεγέθη της ΑΒ Βασιλόπουλος

Advertisement

Μάχη για την επικράτηση του ισχυρότερου στην αγορά δίνουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ, με στόχο την κατάκτηση μεγαλύτερου τζίρου της αγοράς, η οποία λόγω κρίσης έχει υποστεί σημαντική καθίζηση.

Η ενεργοποίηση του δικτύου των καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος από το Σκλαβενίτη, όπως ήταν αναμενόμενο αύξησε τον ανταγωνισμό και οι συνέπειες, αναμένεται σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, θα φανούν μέσα στο 2019.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Nielsen που αφορά στην καταναλωτική εμπιστοσύνη, τo 2019 θα είναι χρονιά με ζυμώσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές για τον κλάδο του λιανεμπορίου.

Advertisement

Στο στόχαστρο αναμένεται να βρεθούν μικρότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ, οι οποίες μη αντέχοντας τον ανταγωνισμό, θα οδηγηθούν στην «αγκαλιά» των μεγαλύτερων παικτών της αγοράς.

Leader της αγοράς το 2018 ο Σκλαβενίτης

Σημαντική αύξηση κατέγραψαν οι πωλήσεις της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης για το 2018, σκαρφαλώνοντας στα 2,4 δισ. ευρώ και επιβεβαιώνοντας πως ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση στον κλάδο του λιανεμπορίου επιβεβαίωσε και το 2018 ο όμιλος Σκλαβενίτη.

Ειδικότερα, με βάση τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, οι πωλήσεις του ομίλου Σκλαβενίτη αναμένεται να διαμορφωθούν στα 2,4 δισ. ευρώ, στο δωδεκάμηνο του 2018, έναντι 2,05 δισ. ευρώ που ήταν οι πωλήσεις του 2017 των τότε δύο εταιρειών, της ΕΥΣ και της Ι. & Σ. Σκλαβενίτη, πριν συγχωνευθούν.

Advertisement

Με βάση τις υπάρχουσες προβλέψεις για το 2019 η αύξηση των πωλήσεων αναμένεται να συνεχιστεί και να ξεπεράσει τα 2,6 δισ. ευρώ. Εάν οι εκτιμήσεις επιβεβαιωθούν, τότε η αύξηση θα φτάσει το 10%.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι κατά τη διάρκεια του 2017 ο όμιλος Σκλαβενίτη κατόρθωσε να καταγράψει πωλήσεις ύψους 2,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων η Ι. & Σ. Σκλαβενίτης είχε 1,4 δισ. ευρώ και η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ) 653 εκατ. ευρώ για μόνο 10 μήνες – από τη 1η Μαρτίου 2017.

Επίσης 198 καταστήματα έχουν ήδη ανακαινιστεί πλήρως κι έχουν επανέλθει σε κανονική λειτουργία, ενώ παράλληλα ενισχύθηκαν σημαντικά οι πρόσθετες υπηρεσίες των 33 hyper markets Σκλαβενίτης, με παιδότοπους, εστιατόρια, αρτοπωλεία κ.α.

Advertisement

Απομένουν προς ανακαίνιση 113 Καταστήματα τα οποία σχεδιάζεται να ανακαινιστούν εντός του 2019 και το συνολικό κόστος των επενδύσεων θα υπερβεί τα 75 εκατ. ευρώ.

Υπό πίεση τα μεγέθη της ΑΒ Βασιλόπουλος

Υπό πίεση παρέμειναν τα οικονομικά μεγέθη της ΑΒ Βασιλόπουλος το 2018, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η μητρική Ahold Delhaize.

Όπως αναφέρει ο όμιλος, «στην Ελλάδα, οι συγκρίσιμες πωλήσεις παρέμειναν υπό πίεση ως αποτέλεσμα κινήσεων των ανταγωνιστών.

Advertisement

Ειδικότερα, οι πωλήσεις στον τομέα Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στον οποία ανήκει η Ελλάδα, διαμορφώθηκαν στα 1,6 δισ. ευρώ έναντι 1,55 δισ. ευρώ το τέταρτο τρίμηνο του 2017, καταγράφοντας άνοδο 3,5%. Για το σύνολο του 2018, οι καθαρές πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 6 δισ. ευρώ από 5,79 δισ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.

Να σημειωθεί ότι φέτος η ΑΒ Βασιλόπουλος κλείνει 80 χρόνια λειτουργίας, καθώς από το πρώτο μπακάλικο του Γεράσιμου Βασιλόπουλου στην οδό Βουλής έχει φτάσει να αριθμεί 460 καταστήματά της σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Η ΑΒ την προσεχή τριετία σχεδιάζει να επενδύει 50-60 εκατ. ετησίως, δημιουργώντας τουλάχιστον 10 καταστήματα το χρόνo, ενώ στόχος της είναι να επεκταθεί σε ακόμα περισσότερες περιοχές σε όλη την Ελλάδα.

Advertisement

Μy Market: Επενδύσεις 150 εκατ ευρώ από την ΜΕTRO

Περισσότερα από 150 εκατ ευρώ επένδυσε την τελευταία τριετία η METRO ΑΕΒΕ για να ανακαινίσει όλα τα καταστήματα του Βερόπουλου, τον οποίο εξαγόρασε το 2016, και να τα μετατρέψει σε My Market

Ο τζίρος της ελληνικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ ξεπερνά πλέον το 1,2 δισ. ευρώ, όταν ο αντίστοιχος τζίρος πριν ολοκληρωθεί η εξαγορά ήταν 763 εκατευρώ.

Μάλιστα, τα τελευταία τρία χρόνια ο τζίρος έχει αυξητική τάση, καθώς το 2016 ήταν 1,12 δισ. ευρώ, το 2017 1,17 δισ. ευρώ και το 2018 έκλεισε στο 1,23 δισ. ευρώ.

Advertisement

Το δίκτυο σήμερα της αλυσίδας αριθμεί 274 καταστήματα, απασχολώντας περισσότερους από 10.500 εργαζομένους.

Τα My Market προχωρούν άμεσα στο επαναλανσάρισμα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, προσθέτοντας 100 νέους κωδικούς.

Παράλληλα, εισέρχονται δυναμικά και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, δημιουργώντας σε συνεργασία με το ηλεκτρονικό κατάστημα welovesupermarket.gr την πρώτη λιανεμπορική αλυσίδα που παραδίδει παραγγελίες πανελλαδικά, ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.

Advertisement

Mάλιστα, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα θα παραδίδει και φρέσκα προϊόντα και προϊόντα κοπής (κιμάς, τυρί κ.λπ.).

Χρονιά σταθμός το 2018 για την Μασούτης

Χρονιά – σταθμός για την βορειοελλαδίτικη εταιρεία σουπερμάρκετ Μασούτης αποδεικνύεται το 2018, καθώς κατάφερε να αποκτήσει ισχυρή παρουσία στην Αθήνα μέσω της εξαγοράς της Προμηθευτικής αλλά και να διευρύνει περαιτέρω το δίκτυο της με το άνοιγμα αυτόνομων καταστημάτων τόσο εντός όσο και εκτός Λεκανοπεδίου.

Μέσα στο 2018 η αλυσίδα άνοιξε δύο νέα καταστήματα σε Παλαιό Φάληρο και Γαλάτσι, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς στοχεύει στην ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης του δικτύου της Προμηθευτικής η οποία αριθμεί 57 καταστήματα.

Advertisement

Η αλυσίδα εκτός από την Αττική προχώρησε χτες στα εγκαίνια ενός ακόμη καταστήματος στην καρδιά της Θεσσαλονίκης.

Το κατάστημα της αλυσίδας Διαμαντής Μασούτης ΑΕ επιφάνειας 650 τμ και ύψους επένδυσης περί τις 700.000 ευρώ σχεδιάστηκε ώστε να ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες του καταναλωτή.

Με τη δημιουργία του συγκεκριμένου καταστήματος η εταιρεία αριθμεί, πανελλαδικά, 332 καταστήματα διαθέτοντας ισχυρή παρουσία σε Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Ήπειρο, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα, Στερεά Ελλάδα, Αττική και Βόρειο Αιγαίο.

Advertisement

Για την επόμενη χρονιά τα σχέδια της εταιρείας προβλέπουν επενδύσεις περίπου 25 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 15 καταστημάτων, εκ των οποίων 10 στην Αθήνα, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην πρωτεύουσα.

Υπενθυμίζεται ότι το 2017 έκλεισε για τη Μασούτης με υποχώρηση του τζίρου της στα 761 εκατ. ευρώ από 800,5 εκατ. ευρώ το 2016, απόρροια των απωλειών που είχαν όλες οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ λόγω της επαναδραστηριοποίησης του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό τον έλεγχο της Σκλαβενίτης.

Μέσω της οργανικής ανάπτυξης που επιφέρει η εξαγορά της Προμηθευτικής η εταιρεία αναμένεται να ενισχύσει τον τζίρο της το 2019. Η Προμηθευτική, από την πλευρά της, είδε τον τζίρο της να αυξάνεται το 2017, καθώς από τα 110,66 εκατ. ευρώ, το 2016, αυξήθηκε πέρυσι σε 116,65 εκατ. ευρώ.

Advertisement

Κρητικός: Άνοιξε το χορό των εξαγορών

Στην εξαγορά της θεσσαλονικιώτικης αλυσίδας σουπερμάρκετ ΜΑΚΟ, προχώρησε η αλυσίδα Κρητικός, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της στην πόλη.

Η αλυσίδα ΜΑΚΟ διαθέτει δίκτυο 11 καταστημάτων και είναι συμφερόντων του Κώστα Μαλαμίδη.

Με την νέα αυτή κίνηση η αλυσίδα Κρητικός εγκαινιάζει πρώτη το νέο κύκλο εξαγορών και συγχωνεύσεων που αναμένουν όλοι μέσα στο 2019.

Η αλυσίδα Κρητικός πλέον μετρά πάνω από 300 καταστήματα, ενώ μέσα στους τελευταίου 20 μήνες πραγματοποίησε τρεις εξαγορές με την τελευταία (στα μέσα του καλοκαιριού) να αφορά την αλυσίδα σουπερμάρκετ ΜΕΡΙΜΝΑ η οποία δραστηριοποιείται στο Νομό Αττικής και πιο συγκεκριμένα στις περιοχές Αγίου Δημητρίου, Αλίμου, Βύρωνα, Άνω Γλυφάδας, Ηλιούπολης, Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας, Περιστερίου και Ταύρου.

Μέσα στο 2018, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ έχει ήδη ανοίξει 14 νέα καταστήματα, συνεχίζοντας την υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου των 20 τουλάχιστον νέων καταστημάτων

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών εκτιμάται για το 2018 σε 326 εκατομμύρια ευρώ και για το 2019 σε 360 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές της καταστάσεις της εταιρείας, το 2017 έκλεισε με τζίρο 217,3 εκατ. ευρώ από 179,6 εκατ. ευρώ το 2016 και με ενοποιημένα έσοδα της τάξεως των 229,8 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι τα έσοδά της το 2017 είναι μερικώς ενοποιημένα με τα έσοδα της CRM Αριάδνη. Κατά την περυσινή χρήση το καθαρό προ φόρων αποτέλεσμά της ανήλθε σε 2,1 εκατ. ευρώ από 1,86 εκατ. ευρώ το 2016 και τα ενοποιημένα της κέρδη ανήλθαν το 2017 σε 2,19 εκατ. ευρώ.

[πηγή]

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement