Σε ελληνικά χέρια βρίσκεται η αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα μας. Το μερίδιο των Ελλήνων εισαγωγέων αυτοκινήτων ξεπέρασε το 2018 το 66% του συνόλου των ταξινομήσεων στα καινούρια Ι.Χ., ενώ αντίθετα οι θυγατρικές εταιρείες των αυτοκινητοβιομηχανιών περιορίστηκαν στο ένα τρίτο της αγοράς.
Πρόκειται για μία ελληνική ιδιαιτερότητα, καθώς στα περισσότερα κράτη – μέλη της ΕΕ δραστηριοποιούνται κυρίως τα ίδια τα εργοστάσια και οι εγχώριοι εισαγωγείς αποτελούν σαφή μειοψηφία.
Ωστόσο, το μικρό μέγεθος της εγχώριας αγοράς, η ικανότητα των Ελλήνων εισαγωγέων και οι σταθεροί και πολύχρονοι δεσμοί τους με τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν συμβάλλει με τον τρόπο τους σε αυτό το φαινόμενο.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο όμιλος Θεοχαράκης υπήρξε το 1961 ο πρώτος επίσημος αντιπρόσωπος της τότε Datsun και σημερινής Nissan σε όλη την Ευρώπη και εξακολουθεί να την εκπροσωπεί στην πατρίδα μας ακόμη και σήμερα.
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε, ότι οι περισσότεροι Ελληνες επιχειρηματίες δεν περιορίζονται μόνον στην εισαγωγή επιβατηγών ή επαγγελματικών οχημάτων, αλλά επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και στον τομέα των λιανικών πωλήσεων με δικά τους δίκτυα.
Επίσης αντιπροσωπεύουν παράλληλα εταιρείες μοτοσικλετών, ενοικίασης και μακροχρόνιας μίσθωσης οχημάτων, ελαστικών, ηχοσυστημάτων, εξωλέμβιων μηχανών, γεωργικών μηχανημάτων κλπ.
Ας δούμε όμως τους μεγαλύτερους Έλληνες εισαγωγής της εγχώριας αγοράς καινούριων επιβατηγών μοντέλων με βάση τις μάρκες που αντιπροσωπεύουν και τα μερίδια αγοράς τους το 2018.
Nα διευκρινίσουμε, ότι δεν αναφέρουμε σε κάποιους ομίλους ορισμένες μάρκες, οι οποίες μόλις ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται (όπως η DS Automobiles του ομίλου Συγγελίδη και η CUPRA του ομίλου Βασιλάκη) ή ορισμένες πανάκριβες με σχεδόν μηδενικές πωλήσεις, όπως η Bentley του ομίλου Kosmocar.
[insider]