Πώς πήραν το όνομα τους 8 διάσημες εταιρείες

Advertisement

Φοράτε τα αγαπημένα σας Nike και τo παντελόνι Gap και πηγαίνετε για καφέ στο κοντινότερο Starbucks.

Μετά το γεύμα με έναν φίλο για μεσημέρι αποφασίζετε πως είναι η κατάλληλη στιγμή για ένα δροσιστικό επιδόρπιο αναζητάτε στο Google το πιο κοντινό Häagen-Dazs και καταλήγετε με ένα cream and cookies ανά χείρας.

Οι παραπάνω εταιρείες είναι γνωστές σε όλους και πολλοί από εμάς τις χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους. Ωστόσο, λίγοι από εμάς πραγματικά γνωρίζουν τι σημαίνουν.

Advertisement

Το όνομα μιας εταιρείας είναι δίνει την πρώτη καλή εντύπωση στον πελάτη, πρέπει να είναι ιδιαίτερο, εύκολο να αποτυπωθεί στη μνήμη και φυσικά απλό, δηλαδή συνήθως μικρό κι εύηχο.

Η επιλογή του εμπορικού σήματος μπορεί να αποτελεί την αρχή του παντός και πολλές φορές για την επιλογή του καταβάλλονται υπεράνθρωπες προσπάθειες.

Ανά περιπτώσεις μάλιστα χάρη στην ονοματοδοσία μιας άκρως επιτυχημένης εταιρείας εφευρίσκονται ακόμα και νέες λέξεις, γκουκλάρω, τουιτάρω κοκ.

Advertisement

Από που όμως εμπνεύστηκαν το όνομά τους τα εμπορικά σήματα των μεγαλύτερων εταιρειών του πλανήτη;

#8: Η Pepsi και η δυσπεψία

Ο εφευρέτης της Pepsi, Caleb Davis Bradham, ήθελε αρχικά να γίνει γιατρός. Ωστόσο μια οικογενειακή κρίση τον ανάγκασε να εγκαταλείψει το όνειρο της ιατρικής και να συμβιβαστεί με αυτό της φαρμακευτικής, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.

Advertisement

Η αρχική του εφεύρεση, γνωστή ως «ποτό του Brad’s», ήταν ένα μείγμα ζάχαρης, νερού, καραμέλας, λεμονιού και μοσχοκάρυδου. Τρία χρόνια αργότερα, ο Bradham αποφάσισε να μετονομάσει το ποτό σε Pepsi, για τον απλό λόγο ότι πίστευε πως βοηθούσε στην πέψη, λήφθηκε από τη λέξη δυσπεψία, που σημαίνει δυσπεψία.

#7: Τι Googol, τι Google

To μακρινό 1996, οι Page και Brin, μεταπτυχιακοί φοιτητές στο Πανεπιστήμιο του Στάντφορντ, ετοίμαζαν μια μηχανή αναζήτησης την οποία και είχαν ονομάσει BackRub, λόγω της ανάλυσης που πραγματοποιούσε στα back links του web.

Advertisement

Μετά την ραγδαία εξέλιξη κι ανάπτυξη της βέβαια, σχεδόν ένα χρόνο αργότερα, οι φοιτητές έπρεπε να επινοήσουν ένα πιο εύηχο και εύκολο όνομα για το δημιούργημά τους.

Καθώς έκαναν brainstorming μαζί με άλλους φοιτητές του πανεπιστημίου, ο Sean Anderson πρότεινε τη λέξη googolplex, την οποία ο Larry Page απλοποίησε σε googol (και οι δύο λέξεις αναφέρονται σε δύο πολύ μεγάλους αριθμούς, ένα googol αντιστοιχεί σε μία μονάδα, ακολουθούμενη από 100 μηδενικά).

Το όνομα φάνηκε απόλυτα ταιριαστό και με την όλη ιδέα αφού το όραμά τους ήταν η περίφημη μηχανή τους να διαχειριστεί έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών.

Advertisement

Όσο για το πώς το googol έγινε google ήταν ένα απλό λάθος στην πληκτρολόγηση, το οποίο άρεσε σε όλους περισσότερο κι έτσι τον κράτησαν.

#6: Adidas

Εάν πολλοί έχετε διαβάσει ότι το όνομα της Adidas είναι το ακρωνύμιο της φράσης «All Day I Dream About Soccer» κάνετε λάθος.

Advertisement

Σύμφωνα με τους LA Times το όνομα της εταιρείας προέκυψε από το όνομα του ιδρυτή της τον Adolf Dassler, ο οποίος ξεκίνησε να κατασκευάζει αθλητικά παπούτσια όταν επέστρεψε από τον πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Αντί για Adolf τον φώναζαν Adi, οπότε το Adidas είναι ο συνδυασμός αυτού του Adi με τα τρία πρώτα γράμματα από το επώνυμό του.

Advertisement

#5: Το τζίνι και το Rolex

Ο ιδρυτής της Rolex, Hans Wilsdorf, ήθελε ένα εμπορικό σήμα που θα μπορούσαν να το προφέρουν εύκολα οι καταναλωτές σε όλες τις γλώσσες.

«Προσπάθησα να συνδυάσω τα γράμματα του αλφαβήτου με κάθε δυνατό τρόπο», ανέφερε ο Wilsdorf, σύμφωνα με την Rolex.

«Αυτό μου έδωσε μερικές εκατοντάδες ονόματα, χωρίς ωστόσο κανένα από αυτά να ακούγεται αρκετά σωστό στα αφτιά μου. Έως ότου ένα πρωί καθώς κατηφόριζα σε έναν δρόμο του Λονδίνου ένα «τζίνι» ψιθύρισε στο αφτί μου «Rolex».

Advertisement

#4: Zara από το Ζορμπά

Ο ιδιοκτήτης των Zara, Amancio Ortega, ήθελε αρχικά να ονομάσει τα καταστήματά του από το περίφημο φιλμ του 1964 «Zorba the Greek». Ωστόσο αυτό δεν κράτησε για πολύ.

Το πρώτο κατάστημα, το οποίο άνοιξε στην La Coruña το 1975, έτυχε να απέχει δύο τετράγωνα μακριά από μια ταβέρνα που είχε το όνομα Zorba σύμφωνα με τους New York Times.

Advertisement

O Ortega είχε ήδη φτιάξει το καλούπι για τα γράμματα της ταμπέλας του μαγαζιού του όταν ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας του είπε ότι θα δημιουργούσε σύγχυση στους πελάτες το να υπάρχουν δύο μαγαζιά με διαφορετικό αντικείμενο σε τόσο κοντινή απόσταση στον ίδιο δρόμο.

Σε μια προσπάθεια να ανασυνθέσει τα γράμματα ώστε να δίνουν ένα διαφορετικό όνομα κατέληξε να παραλείψει μερικά και να χρησιμοποιήσει εις διπλούν κάποια άλλα.

Advertisement

#3: Κι όμως το ΙΚΕΑ δεν είναι σουηδική λέξη

Ακόμα κι αν νομίζετε ότι το IKEA είναι κάποια σουηδική λέξη που δεν καταλαβαίνετε, κάνετε λάθος.

Ο ιδρυτής Ingvar Kamprad επέλεξε το εμπορικό σήμα συνδυάζοντας τα αρχικά του ονόματός του IK με τα πρώτα γράμματα του αγροκτήματος και του χωριού, όπου μεγάλωσε στη νότια Σουηδία: το Elmtaryd και το Agunnaryd.

#2: O Moby-Dick δίνει όνομα στα Starbucks

Σε συνέντευξή του στους The Seattle Times, ο συνιδρυτής της Starbucks Gordon Bowker ανέφερε την ιστορία επιλογής του συγκεκριμένου ονόματος για τα καταστήματά του.

Όπως εξήγησε στην αρχή εξέταζαν μια λίστα από λέξεις που ξεκινούν με «st» καθώς νόμιζαν όταν ο συνδυασμός αυτός των γραμμάτων στην αρχή μιας λέξης δείχνει ισχύ.

Τότε κάποιος μπήκε στο δωμάτιο με ένα παλιό χάρτη ορυχείων των Cascades και Mount Rainier όπου ένα από τα παλιά ορυχεία της περιοχής ονομαζόταν Starbo». Μόλις είδα το Starbo, θυμήθηκα τον πρώτο σύντροφο του Melville – ονόματι Starbuck – στο «Moby-Dick».

#1: Gap όπως λέμε χάσμα γενεών

Το πρώτο κατάστημα Gap άνοιξε το 1969 με στόχο να πουλά τζιν που στρώνουν ωραία και είναι ποιοτικά. Το όνομα μάλιστα όπως αναφέρει ο ιστότοπος  της εταιρείας  ήταν εμπνευσμένο από το χάσμα γενεών (generation gap).

[insider]

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement