Ακούγεται σαν η ονειρεμένη δουλειά: μια θέση σε μια βραβευμένη εταιρεία με σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον, απεριόριστες διακοπές, χωρίς αφεντικά στο κεφάλι σου, με τη δυνατότητα επιλογής του ωραρίου και το ψυγείο στην κουζίνα γεμάτο μπύρες.
Κι οι εργαζόμενοι στην εταιρεία μάρκετινγκ Reddico, που βραβεύτηκε πέρυσι ως μία από τις επιχειρήσεις με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στη Βρετανία, δεν έχουν λόγο να διαφωνήσουν.
«Είναι αναζωογονητική εμπειρία. Η ιδέα στηρίζεται στον αλληλοσεβασμό και τη λογική ότι όλοι είμαστε ενήλικες. Το μόνο που πρέπει να φροντίζεις είναι να μην επηρεάζουν αρνητικά οι επιλογές σου κάποιο άλλο μέλος της ομάδας», λέει ο Ντέιβ Χάτον, υπάλληλος της εταιρείας.
Ο επικεφαλής του τμήματος επιχειρήσεων της Reddico «ζήλεψε» τις πρακτικές που εφάρμοσαν η Netflix και η Virgin Management κι αποφάσισε να τις εφαρμόσει στην εταιρεία του για να βελτιώσει το εργασιακό περιβάλλον επιτρέποντας στους υπαλλήλους τους να παίρνουν όση άδεια επιθυμούν.
«Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν ωράριο εννιά το πρωί με πέντε το απόγευμα, αλλά δεν αποδίδουν τα καλύτερα αποτελέσματα», λέει ο Λιουκ Κάιτ.
«Οι άνθρωποι εδώ εργάζονται με διαφορετικά ωράρια, ανάλογα με τον τρόπο ζωής τους, αλλά στο τέλος οι ώρες που απασχολούνται είναι σχεδόν παρόμοιες με τη μέση εργάσιμη εβδομάδα. Κάποιοι τα καταφέρνουν να σηκώνονται νωρίς το πρωί για δουλειά, ορισμένοι αποδίδουν καλύτερα το βράδυ. Υπάρχουν και κάποιοι που έρχονται στη διάρκεια της ημέρας, πάνε σπίτι τους για λίγες ώρες και επιστρέφουν το βράδυ».
Χάρη στη νέα της, χαλαρή πολιτική η Reddico βραβεύτηκε πέρυσι ως η εταιρεία με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην περιοχή του Κεντ και μια από τις κορυφαίες στη χώρα και κατάφερε να εκτοξεύσει τα έσοδά της.
Οι αλλαγές προωθήθηκαν όταν η εταιρεία, που ιδρύθηκε προ εξαετίας, κάλεσε τους υπαλλήλους της να μετάσχουν σε μια έρευνα που αποκάλυψε τα κενά στο σύστημα και τους προβληματισμούς τους.
«Αν και προσφέραμε διάφορα στο προσωπικό, όπως τραπέζι του πινγκ πονγκ για χαλάρωση και ένα ψυγείο γεμάτο μπύρες, δεν ήταν αυτό που πραγματικά ζητούσαν. Παρατήρησα ότι δεν είχαμε αρκετή ευελιξία και υπεράριθμους προϊσταμένους», λέει ο Κάιτ.
Έτσι εισήγαγε βαθμιαία την ιδέα των απεριόριστων ρεπό και διακοπών, του ωραρίου κατ’ επιλογήν και την κατάργηση των προϊσταμένων και το προσωπικό ανταποκρίθηκε.
Έμπειροι εργαζόμενοι που αποκαλούνται πλέον «επικεφαλής τμημάτων» και «προπονητές» αντικατέστησαν τους μάνατζερ, παρέχοντας την απαιτούμενη καθοδήγηση, χωρίς να διαθέτουν πραγματική εξουσία. Αποτέλεσμα όλων αυτών να βελτιωθεί αισθητά το εργασιακό περιβάλλον στην εταιρεία.
Μολονότι η ιδέα των απεριόριστων ρεπό ακούγεται ελκυστική, είναι πάντως δίκοπο μαχαίρι. Η πίεση του ανταγωνισμού για την προσέλκυση της προσοχής του προϊστάμενου, που θα ανοίξει τον δρόμο για προβιβασμό μπορεί να οδηγήσει ορισμένους εργαζομένους στην απόφαση να μην πάρουν τις κανονικές τους άδειες.
«Πρέπει να καθησυχάσουμε το προσωπικό ότι δεν τίθεται θέμα να πάρουν ρεπό ή άδεια. Εμείς παρατηρούμε τους υπαλλήλους μας για να διασφαλίσουμε ότι παίρνουν αρκετά ρεπό, πράγμα που είναι πολύ σημαντικό», λέει ο Κάιτ.
Το ερώτημα είναι αν το προσωπικό είναι όντως πιο ευχαριστημένο με το νέο εργασιακό περιβάλλον. Και σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας, η απάντηση είναι καταφατική.
Υπάλληλοι αξιολόγησαν ανωνύμως τη Reddico και απέσπασε ποσοστό 96% σ’ όλες τις κατηγορίες, από την ευημερία μέχρι την ομαδική δουλειά και την «κουλτούρα» στο χώρο εργασίας.
Σύμφωνα με την λέκτορα Ψυχολογίας, Γουέντι Άιρντεϊλ, αρκετές θεωρίες υποστηρίζουν την ιδέα των απεριόριστων ρεπό και διακοπών.
«Τα άτομα που είναι περισσότερο ικανοποιημένα από τις δουλειές τους είναι πιο αποδοτικά», λέει. «Γι’ αυτό και οι εταιρείες που βελτιώνουν το εργασιακό τους περιβάλλον επιτρέποντας στο προσωπικό τους να επιλέγει τα ωράρια εργασίας ή προσφέροντάς τους τη δυνατότητα απεριόριστων ρεπό έχουν τους πιο αποδοτικούς εργαζομένους».
Πηγή:iefimerida.gr