Έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνδρες εμπλέκονται δύο φορές πιο συχνά σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα σε σχέση με τις γυναίκες, αλλά οι γυναίκες οι γυναίκες είναι πολύ πιο πιθανό να τραυματιστούν ως αποτέλεσμα ενός τροχαίου από ό,τι οι άνδρες.
Για αυτό φταίνε οι ζώνες ασφαλείας, καθώς οι περισσότερες από τις γυναίκες που τραυματίστηκαν ήταν σχετικά μικρού αναστήματος και η προτιμώμενη στάση τους στο κάθισμα σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες αποφέρουν χαμηλότερη προστασία από ότι συνήθως.
Φαίνεται δηλαδή ότι οι ζώνες ασφαλείας δεν έχουν σχεδιαστεί με τις γυναίκες στο μυαλό.
Μια νέα μελέτη του πανεπιστημίου της Virginia αναφέρει ότι αυτό όχι μόνο είναι αληθές, αλλά και τα ανδρείκελα που χρησιμοποιούν στις δοκιμές συγκρούσεων οι διάφοροι οργανισμοί και εταιρίες, για να αξιολογήσουν την ασφάλεια των επιβατών, είναι λάθος σχεδιασμένα.
Πιθανότατα, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές καταβάλλουν ελάχιστη προσπάθεια το να φτιάξουν ένα crash test dummy που να εκπροσωπεί το μεγαλύτερο μέρος των γυναικών κατά το σχεδιασμό τους.
Συγκεκριμένα, η έρευνα αναφέρει ότι οι πιθανότητες σοβαρών τραυματισμών ή θανάτου γυναικών σε ένα τροχαίο είναι 73% υψηλότερες από ό,τι για τους άνδρες, κάτι που μπορεί να έχει σχέση με το γεγονός ότι στις κρίσιμες δοκιμές ασφαλείας χρησιμοποιούνται συχνότερα τα “ανδρικά” ανδρεικέλα, που έχουν το μέσο ανδρικό σωματότυπο και βάρος.
Το crash test dummy “γυναικείου τύπου” παρουσιάστηκε στην βιομηχανία για πρώτη φορά το 2003, και μέχρι σήμερα δεν έχουν αλλάξει τα χαρακτηριστικά του. Αυτό έχει έχει ύψος μόλις 1,52 μ. και ζυγίζει μόλις 50 κιλά, κάτι που απλά δεν έχει καμία σχέση με τα χαρακτηριστικά και τις διαστάσεις της μέσης γυναίκας.
Σύμφωνα με τον Jason Forman, ένας από τους επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Virginia, αυτές οι διαφορές μεταξύ πραγματικότητας και δοκιμών έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν τους τρόπους με τους οποίους οι ζώνες ασφαλείας αλληλεπιδρούν με το σώμα και με τις υποκείμενες σκελετικές δομές των ανθρώπων.