Την αντικατάσταση των παλαιάς τεχνολογίας αυτοκινήτων με κίνητρα, όπως η μείωση φόρων στα «καθαρά» ΙΧ και αντικίνητρα, με την αύξηση τελών κυκλοφορίας στα ρυπογόνα στοχεύει η κυβέρνηση.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Skai ο υπουργός Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής τόνισε πώς στην Ελλάδα κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας που ρυπαίνουν.
Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση είναι θετική στην μείωση της φορολογίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα 5ετίας προδιαγραφών Euro 5 και Euro 6, «προκειμένου ο πολίτης να μπορεί να αντικαταστήσει το αυτοκίνητό του με ένα πιο καθαρό».
Για το ίδιο λόγο θα ανακοινωθούν και κίνητρα για την απόκτηση ενός καινούργιου, αντιρυπαντικής τεχνολογίας ΙΧ, χωρίς να διευκρινίσει ποια θα είναι αυτά.
Δηλώσεις έκανε στο Έθνος της Κυριακής και ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρ. Σταϊκούρας ο οποίος και αποκάλυψε αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας από το 2020:
«Το σύστημα των τελών κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων. Πρέπει να ενσωματωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας αναφορικά με τους εκπομπές ρύπων, ενώ πρέπει να γίνει και δικαιότερο για τους κατόχους αυτοκινήτων, λαμβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια.
Κάθε αλλαγή θα κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανομής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα μας.
Επιδιώκουμε οι αποφάσεις μας να είναι αποτέλεσμα σωστής αξιολόγησης της υφιστάμενης κατάστασης αλλά και ορθής εκτίμησης των επιπτώσεων των όποιων αλλαγών. Ως εκ τούτου, όταν είμαστε έτοιμοι θα προχωρήσουμε στις αποφάσεις μας».