Ο Έλληνας Αν.Λασκαράτος που έχει τρέξει δίπλα στον ανιψιό του Σένα

Ανδρέας Λασκαράτος. ΑΠΕ-ΜΠΕ/Andrea Lorenzina

Στα 34 του χρόνια, ο Ανδρέας Λασκαράτος είναι ο Έλληνας οδηγός αγώνων που στέφθηκε πρωταθλητής στο Asian Le Mans Series 2021 (ALMS 2021) στην κατηγορία LMP2 Am. Μια πρώτη θέση, που συνοδεύτηκε από τέσσερις πρωτιές σε ισάριθμους αγώνες μέσα στην ιδιότυπη, προστατευμένη από την πανδημία, σειρά αγώνων του συγκεκριμένου πρωταθλήματος. «Μια πρώτη θέση που “ περιλαμβάνει” σε κάθε της βήμα την Ελλάδα», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Έλληνας πρωταθλητής, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM».

Για να στεφθεί πρωταθλητής ο Έλληνας οδηγός αγώνων πέτυχε ένα «νταμπλ» στην πίστα Dubai Autodrome Circuit, πριν αγωνιστεί ξανά δύο φορές, αυτή τη φορά στο φαντασμαγορικό Yas Marina Circuit στο Αμπου Ντάμπι, το οποίο είναι γνωστό και για το Grand Prix της Formula 1 που φιλοξενεί.

«Η αγωνιστική οδήγηση σε αυτό το επίπεδο είναι πρωταθλητισμός. Δεν είναι εύκολη μια διαδρομή σε υψηλό επίπεδο καθώς στο παγκόσμιο στερέωμα υπάρχουν αρκετοί ταλαντούχοι οδηγοί που έχουν περισσότερη υποστήριξη σε σχέση με εμάς τους Έλληνες, έστω και αν αυτό αλλάζει κάπως τελευταία. Γι’ αυτή τη διαδρομή απαιτούνται πάρα πολλές ώρες προπόνησης και προετοιμασίας. Αναγκαία όπλα η επιμονή, η υπομονή, ο ιδρώτας και τα δάκρυα πολλές φορές», αναφέρει.

Το ξεκίνημα

«Όπως συμβαίνει με τους περισσότερους οδηγούς αγώνων και εγώ ξεκίνησα από μια πίστα καρτ στα δέκα μου χρόνια. Είναι η αφετηρία για όλους τους οδηγούς. Έτσι ξεκίνησε ο πρωταθλητής της F1 Λούις Χάμιλτον. Με πολλούς γνωστούς οδηγούς όπως π.χ τον ανιψιό του Άιρτον Σένα, Μπρούνο Σένα έχουμε συνυπάρξει σε πίστες καρτ», εξηγεί ο Ανδρέας Λασκαράτος. Λέει ακόμη πως μετά το ξεκίνημα των αγωνιστικών καρτ οδήγησε μονοθέσια και στην Ελλάδα αλλά και εκτός και κατέληξε, ύστερα από ένα διάστημα, να αγωνίζεται και στο εξωτερικό «σε κατηγορίες όπως το παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής και στις 24 ώρες του Le Mans». Ο Έλληνας οδηγός αγώνων είχε, μάλιστα, κατακτήσει τη δεύτερη θέση στη σεζόν 2019/2020 στην κατηγορία LMP3 του Asian Le Mans Series.

Τι σημαίνει «αγώνας αντοχής»

Ο Έλληνας αθλητής επέστρεψε στον θεσμό του Asian Le Mans Series ως επίσημος οδηγός της ομάδας Era Motorsport, που μερικές εβδομάδες νωρίτερα είχε μάλιστα κερδίσει στον φημισμένο 24ωρο Αγώνα της Daytona των ΗΠΑ. Το αγωνιστικό του αυτοκίνητο, ένα Oreca 07-Gibson #18 με κινητήρα έναν ατμοσφαιρικό V8 των 4200 κ.εκ και ισχύ 603 ίππους, μοιράστηκε στις πίστες με τον Βρετανό Kyle Tilley και τον Αμερικανό Dwight Merriman.

Όπως τα μονοθέσια της F1, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα αυτά είναι φτιαγμένα από ανθρακονήματα και άλλα «εξωτικά» υλικά, που σχηματίζουν το αεροδυναμικό όχημα, αλλά σε αντίθεση με την Formula 1, στα μονοθέσια των αγώνων αντοχής το κόκπιτ θυμίζει εκείνο ενός μαχητικού αεροσκάφους και είναι κλειστό.

«Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό υπάρχουν ουσιαστικά δύο “ είδη” πρωταθλημάτων. Είναι όσα αφορούν “ σπριντ” συναγωνισμό όπως π.χ αυτοί της Formula 1 με τους αγώνες να έχουν μικρή σχετικά διάρκεια, και τα πρωταθλήματα αντοχής που ξεκινούν από τις τέσσερις ώρες και στα οποία εναλλάσσονται οδηγοί στο τιμόνι. Ένα τέτοιο είναι και το πρωτάθλημα ALMS», εξήγησε ο κ. Λασκαράτος.

Visit Greece

Ο Έλληνας αθλητής εξήγησε ακόμη πόσο σημαντικό είναι για τον ίδιο τo γεγονός ότι έχει την υποστήριξη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. «Είναι μεγάλη υπόθεση το να έχω το Visit Greece να με “ συνοδεύει” και θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού. Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο οι εικόνες του αγώνα αντοχής του Le Mans -και άρα η Ελλάδα μέσω του Visit Greece- φτάνουν κάθε χρόνο σε 800 εκατομμύρια τηλεοπτικούς δέκτες», τονίζει ο κ. Λασκαράτος. «Χαίρομαι ιδιαίτερα που με επιτυχίες σαν αυτή, εξασφαλίζουμε την καλύτερη δυνατή προβολή της χώρας μας», κατέληξε.

ΑΜΠΕ/Σωτήρης Κυριακίδης, Αναστασία Καρυπίδου

Δείτε και αυτά: