Οι Έλληνες συνεχίζουν να δίνουν «ψήφο εμπιστοσύνης» στα αυτοκίνητα κατηγορίας Β, δηλαδή στα αυτοκίνητα πόλης με διαστάσεις κοντά στα 4 μέτρα. Σύμφωνα με τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται στη χώρα μας τους τελευταίους μήνες, ένας στους δύο Έλληνες οδηγούς (51,5%) επιλέγει τη συγκεκριμένη κατηγορία, τόσο γιατί έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις όσο και γιατί επιλέγει να έχει ένα αυτοκίνητο για όλες τις ημέρες του χρόνου.
Η κατηγορία Β μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 επιβάτες ή 5 επιβάτες με λίγες υποχωρήσεις, έχει ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ, δυνατούς κινητήρες και μπορούν να βγουν εκτός πόλης χωρίς να ανεβάσουν την κατανάλωση καυσίμου. Σε σχέση με πέρυσι, η αύξηση των πωλήσεων είναι 4,7%, δείχνοντας τη στροφή του Έλληνα προς αυτήν την κατηγορία. Στις τελικές επιλογές σημαντικό ρόλο παίζουν και οι πωλήσεις των SUV, που σε αυτήν την κατηγορία αγγίζουν το 22% του συνόλου των πωλήσεων, επιβεβαιώνοντας την τάση των οδηγών για αγορά αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου.
Αυτό οδήγησε στη μείωση των οδηγών (-5%) που επιλέγει μικρά (mini) αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα αυτή η κατηγορία να εμφανίσει περαιτέρω συρρίκνωση. Ο κύριος λόγος είναι ότι πλέον ο Έλληνας οδηγός δεν αγοράζει δεύτερο αυτοκίνητο, το οποίο -κατά βάση- ήταν μικρό για τις μετακινήσεις του στο κέντρο των πόλεων.
Αύξηση των πωλήσεων γνωρίζει και η κατηγορία C, δηλαδή τα οικογενειακά αυτοκίνητα που προσφέρουν πλέον μεγαλύτερους χώρους και υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας. Το 33% των Ελλήνων αγοράζει οχήματα αυτής της κατηγορίας, με τα SUV να παίζουν κυρίαρχο ρόλο, καθώς δύο στα τρία αυτοκίνητα είναι οχήματα ελεύθερου χρόνου.
Σταθερές μένουν οι πωλήσεις των μεγάλων και πολυτελών αυτοκινήτων που έχουν σταθερό κοινό εδώ και χρόνια και συνειδητά οι κάτοχοι δεν θέλουν να φύγουν από αυτήν την κατηγορία.
Παρά το γεγονός ότι η αγορά εν μέσω πανδημίας δεν πάει καλά ως προς τις πωλήσεις, η ηλεκτροκίνηση φαίνεται πως κερδίζει έδαφος.Είναι η μοναδική κατηγορία που σημειώνει αύξηση όταν όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες γνωρίζουν μείωση.
Σε ποσοστό 5% οι Έλληνες στρέφονται προς τον ηλεκτρισμό, δείχνοντας τις περιβαλλοντολογικές διαθέσεις τους. Εξίσου μεγάλο είναι το ποσοστό των υβριδικών αυτοκινήτων που πωλούνται στη χώρα μας, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς κοντά στο 22%, όταν πέρυσι ήταν μόλις 10%.
Μεγάλο μερίδιο από τις πωλήσεις συνεχίζει να διατηρεί ο τύπος αυτοκινήτου που κινείται με βενζίνη. Το 49% των αυτοκινήτων που έχει ταξινομηθεί το τελευταίο διάστημα έχει ως βασικό καύσιμο τη βενζίνη, όταν πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 55%.
Αντίθετα, πτώση σημειώνουν τα οχήματα που έχουν ως βασικό καύσιμό τους το πετρέλαιο, καθώς οι πωλήσεις εστιάζονται κοντά στο 21%, όταν πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν κοντά στο 27%. Όσον αφορά την επιλογή του υγραερίου και του φυσικού αερίου οι πωλήσεις παραμένουν σταθερά χαμηλές κοντά στο 1-1,5%.
Σημειώνεται, ότι οι Έλληνες αγοράζουν οχήματα ελεύθερου χρόνου. Το 47% είναι SUV, όταν πέρυσι η κατηγορία βρισκόταν κοντά στο 43%.