«Ποτέ στο παρελθόν δεν είχε η Ελλάδα στη διάθεσή της τέτοιου ύψους χρηματοδοτικές δυνατότητες, για να αλλάξει το μέλλον της», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς, στον χαιρετισμό του στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
«Με το βλέμμα στο σήμερα, αλλά κυρίως στραμμένο και στο αύριο, θέλω να σας διαβεβαιώσω με τον πλέον σαφή και πανηγυρικό τόνο ότι το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της χώρας μας, που εγκρίθηκε πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποτελεί την πιο συγκεκριμένη και πιο αδιαμφισβήτητη εγγύηση για τη μετάβαση σε μία πιο νέα και πιο ευρωπαϊκή Ελλάδα» επισήμανε. Όπως τόνισε ο κ. Σχοινάς, «η μελλοντική ευρωπαϊκή Ελλάδα θα είναι πράσινη, ψηφιακή, εξωστρεφής, αλλά και με ισχυρότερο κοινωνικό κράτος που θα εγγυάται τη συνοχή και την ανθεκτικότητα στις κάθε είδους προκλήσεις και απειλές».
«Με τα 30,5 δισ. ευρώ που προβλέπει σε επιδοτήσεις και δάνεια, η χώρα μας θα είναι μία από τις πιο ωφελημένες από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και αυτό το πρόγραμμα θα αναμορφώσει την Ελλάδα για δεκαετίες. Σε αυτό το ποσό της ανάκαμψης θα πρέπει να προστεθεί και ένας ισόποσος χρηματοδοτικός φάκελος από το πολυετές χρηματοδοτικό πλαίσιο. Με άλλα λόγια, δύο ΕΣΠΑ μαζί για τα επόμενα επτά χρόνια», υπογράμμισε.
Σύμφωνα πάντα με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «με αποφασιστικότητα, αυτοπεποίθηση και ωριμότητα, η ευρωπαϊκή Ελλάδα, αλλάζει σελίδα. Με την κοινωνία και την οικονομία να πατούν σε πιο σταθερές βάσεις. Όπως πάντα με την Ευρώπη για ακόμα μία φορά μαζί μας και δίπλα μας».
Με αφορμή τα 40 χρόνια από την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ έκανε μία μικρή αναδρομή σε σχέση με τη συμβολή της ΕΕ στην ανάπτυξη της χώρας μας, λέγοντας: «Σε αυτές τις δεκαετίες χάρη στους κοινοτικούς πόρους και τις πολιτικές συνοχής της ΕΕ, η Ελλάδα πέτυχε να ολοκληρώσει πολυάριθμα καίρια έργα στους τομείς των μεταφορών, της ψηφιακής υποδομής, της επιχειρηματικότητας, της ενέργειας, του περιβάλλοντος, της υγειονομικής και κοινωνικής περίθαλψης». Και συνέχισε: «Έργα σταθμοί που όχι μόνο βελτίωσαν τις ζωές των Ελλήνων, αλλά άνοιξαν έναν κύκλο θέσεων εργασίας, παράπλευρων οικονομικών δραστηριοτήτων, ανάπτυξης με βιώσιμα περιβαλλοντικά πρότυπα και διασφάλισαν παράλληλα την περιφερειακή ανάπτυξη και συνοχή».
Όπως είπε ο κ. Σχοινάς, «στην προγραμματική περίοδο 2014-2020 διατέθηκαν περί τα 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε δικτυακές υποδομές, στους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας. Αξιοσημείωτη αναβάθμιση των εθνικών συστημάτων μεταφοράς ενέργειας και η ενίσχυση της συνδεσιμότητας της χώρας με Ευρωπαϊκά και διεθνή δίκτυα μεταφορών».
Επιπλέον, στον χαιρετισμό του, ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα βραβεία της εκδήλωσης που κέρδισαν τα έργα για την αναβάθμιση του Αεροδρομίου Μακεδονία και για την ηλεκτρική διασύνδεση Πελοποννήσου – Κρήτης. «Και στα δύο έργα η συνεισφορά και η στήριξη της Ευρώπης ήταν έκδηλη και εξόχως καθοριστική για την ολοκλήρωσή τους», τόνισε.
Το έργο για το Αεροδρόμιο «Μακεδονία», στο οποίο είχε και προσωπική συμβολή ο αντιπρόεδρος, υποστηρίχθηκε με 155 εκατομμύρια ευρώ από την ΕΕ. «Αναβάθμισε και επέκτεινε τον διάδρομο απογείωσης και προσγείωσης του αεροδρομίου, εξέλιξη που οδήγησε σε αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας και στη δυνατότητα διεξαγωγής υπερατλαντικών πτήσεων. Αυτό που πριν από λίγα χρόνια ήταν απλά ένας στόχος τώρα γίνεται πραγματικότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου, μήκους 135 χλμ, τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως, «η κατασκευή της κατέστη δυνατή χάρη στα κοινοτικά κονδύλια. Το Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης συνέβαλε με 95 εκατομμύρια ευρώ και η διασύνδεση αυτή θα παρέχει στην Κρήτη φθηνότερη και ασφαλέστερη παροχή ενέργειας», τόνισε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν.
Όπως ανέφεραν οι διοργανωτές του Συνεδρίου, δημοσιογράφοι Νίκος Καραγιάννης και Φώτης Φωτεινός, «με το 4ο κατά σειρά Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών επιχειρείται η αποτύπωση των πιο πρόσφατων εξελίξεων, προοπτικών, αλλά και προκλήσεων στους δύο αλληλένδετους κλάδους».