Παρουσίαση της αμιγώς ηλεκτρικής BMW iX

Advertisement

Η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX, προστίθεται στην γκάμα των προτάσεων μηδενικών ρύπων της πολυτελούς γερμανικής μάρκας. Είναι το πιο καινούργιο μοντέλο της εταιρίας που έχει στόχο τη δραστική μείωση των ρύπων και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Αξιοποιεί την 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive που προσφέρει μηδενικούς ρύπους, ηλεκτρική τετρακίνηση και μεγάλη αυτονομία. Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive που χρησιμοποιεί και η επίσης αμιγώς ηλεκτρική BMW i4, περιλαμβάνει μία μονάδα κίνησης που συγκεντρώνει τον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο σε ένα κέλυφος, και επιπλέον μπαταρίες υψηλής τάσης με την τελευταία τεχνολογία κυψελών, προηγμένα ηλεκτρονικά ισχύος και την καινοτόμα μονάδα συνδυασμένης φόρτισης (Combined Charging Unit) για ταχεία και αποδοτική φόρτιση.

Οι εκδόσεις που διατίθενται από το λανσάρισμα χρησιμοποιούν έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και έναν ακόμα στον πίσω άξονα, που μαζί παράγουν ισχύ 385 kW/523 ίππων στην xDrive50 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά WLTP: 23,0 – 19,8 kWh/100 χλμ.) και 240 kW/326 ίπποι στην xDrive40 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά WLTP: 22,5 – 19,4 kWh/100 χλμ.).

Advertisement

Η δομή του αμαξώματος, η σχεδιαστική φιλοσοφία και η ρύθμιση του πλαισίου είναι προσαρμοσμένες ώστε να πετυχαίνουν ένα συνδυασμό οδηγικής άνεσης και σπορ συμπεριφοράς, αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση.

Η κατασκευή αλουμινένιου χωροδικτυώματος και η χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFRP) στο Carbon Cage – στην οροφή, τα πλαϊνά και το πίσω τμήμα – συντελούν στη μείωση του βάρος. Μία σειρά αεροδυναμικών μέτρων συμβάλλουν στην επίτευξη συντελεστή οπισθέλκουσας Cd σε 0,25. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης συνδυάζεται με προηγμένη διαχείριση ολίσθησης τροχών κοντά στον ενεργοποιητή (near-actuator wheel slip limitation). Η τεχνολογία πλαισίου μπορεί να αναβαθμιστεί προαιρετικά με την προθήκη αερανάρτησης δύο αξόνων, Integral Active Steering ή φρένα Sport.

Η BMW iX έχει σχεδιαστεί από μέσα προς τα έξω. Διακρίνεται για την ευρυχωρία και το πολυτελές εσωτερικό.

Advertisement

Είναι το πρώτο μοντέλο που θα διατίθενται με τη νέα γενιά του συστήματος απεικόνισης και λειτουργίας iDrive, το οποίο αναβαθμίζει την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος και τη μετατρέπει σε φυσικό διάλογο. Βασίζεται στο BMW Operating System 8 και σχεδιάστηκε με έμφαση στη λειτουργία της οθόνης αφής του συστήματος BMW Curved Display και στη λεκτική επικοινωνία με τον προσωπικό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant, που επίσης έχει αναβαθμιστεί εκτενώς.

Η BMW iX κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ. Αναμένεται στην αγορά το Νοέμβριο του 2021.

Τιμές στην ελληνική αγορά, ixDrive40 326 ίπποι από 86.450 ευρώ και ixDrive50 523 ίπποι από 103.750 ευρώ.

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement