Από την στιγμή που θα πέσει στο τραπέζι η ιδέα να δημιουργηθεί ένα καινούργιο αυτοκίνητο, όλοι οι εμπλεκόμενοι από τον πρόεδρο της μάρκας μέχρι τον δοκιμαστή που θα βάλει την υπογραφή του για την οδηγική αρτιότητα του νέου μοντέλου, έχουν ένα στόχο, πως θα κερδίσουν το παιχνίδι στη κατηγορία που ανήκει ο νέος τους παίκτης.
Ουσιαστικά, ελάχιστα μοντέλα μπορούν να ανατρέψουν τις ισορροπίες στην αγορά γιατί εισέρχονται πολλοί παράγοντες που αποδυναμώνουν την ικανότητα ακόμη και των πιο αξιολόγων μοντέλων.
Στις εξαιρέσεις, κυρίαρχη θέση κατάλαβε η Kia, η κορεάτικη μάρκα που ξεπετάγεται μπροστά εκεί που δεν την περιμένεις και πριν πεις κίμινο, βάζει γκολ. Η πρωτοφανής επιτυχία της στο Ηνωμένο Βασίλειο τους τελευταίους μήνες δεν είναι τυχαία και επιβεβαιώνει την πραγματική της αξία.
Στόχος η κορυφή
Αναλύοντας τα επίσημα στοιχεία του ολοκαίνουργιου Kia Sportage, ακόμη και ο πιο δύσπιστος παρατηρητής οφείλει να παραδεχθεί ότι η μάρκα βρίσκεται μπροστά σε μια επιτυχία. Η νέα της πρόταση στη κατηγορία των SUV, εκτιμάται ότι θα πρωταγωνιστήσει και στην Ελλάδα. Μάλιστα αν η παραγωγή στο εργοστάσιο ομαλοποιηθεί το μοντέρνας σχεδίασης όχημα ελεύθερου χρόνου μπορεί να χτυπήσει και την κορυφή.
Για την σχεδίαση, τι να σημειώσουμε; Είναι μια ευφυής ιδέα που αποτυπώθηκε με τον καλύτερο τρόπο.
Καθώς όμως βιώνουμε την κρίση της ενέργειας, το ενδιαφέρον μας στρέφεται και στον τομέα των κινητήρων. Εδώ το ολοκαίνουργιο Kia Sportage, παρέχει το πιο πλήρες πακέτο.
Η πρώτη γενιά ευρωπαϊκών προδιαγραφών έκδοση του Sportage στην αξιόλογη 28χρονη ιστορία του, με τη νέα αρχιτεκτονική N3 συμβάλει ουσιαστικά στον περιορισμό των ρύπων αφού προσφέρεται και σε plug-in υβριδική έκδοση.
Kia Sportage 1.6, 265 ίππων T-GDi Plug-in Hybrid
Ο βραβευμένος κινητήρας 1.6 T-GDI της Kia, διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού (CVVD), μια εξελιγμένη τεχνολογία που ελέγχει τη διάρκεια του ανοίγματος των βαλβίδων για να βελτιώσει δραματικά την απόδοση, την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Εκτός από την τεχνολογία CVVD, ο κινητήρας 1.6 επωφελείται από μια νέα και βελτιστοποιημένη διαδικασία καύσης, προηγμένες τεχνολογίες ψύξης και τεχνικές μείωσης των τριβών, συμπεριλαμβανομένου ενός προηγμένου ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης θερμότητας και της χρήσης ρουλεμάν χαμηλής τριβής.
Στο PHEV, η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετείται κεντρικά μεταξύ των δύο αξόνων εξασφαλίζοντας ισορροπημένη κατανομή βάρους και ανάλογα πρακτικούς, άνετους και ευέλικτους εσωτερικούς χώρους.
Για το Sportage Plug-in Hybrid, ο κόμπακτ turbo κινητήρας αποτελεί μέρος ενός προηγμένου συνόλου συστημάτων μετάδοσης που συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 66,9 kW και μια μπαταρία πολυμερούς ιόντων λιθίου 13,8 kWh. Αυτός ο συνδυασμός αποδίδει συνολική ισχύ 265 ίππων, εκ
των οποίων οι 180 ιπποι προέρχονται από τον κινητήρα T-GDI. Το υπερσύγχρονο πακέτο μπαταριών στο PHEV Sportage διαθέτει μια μονάδα διαχείρισης υψηλής τεχνολογίας που ελέγχει συνεχώς την κατάσταση της μπαταρίας, συμπεριλαμβανομένων παραγόντων όπως του ρεύματος, της τάσης, της διάγνωσης βλαβών κ.α.. Επίσης, το πακέτο διαθέτει μια προηγμένη μονάδα παρακολούθησης των στοιχείων της μπαταρίας που ελέγχει την τάση και τη θερμοκρασία τους.
Kia Sportage 1.6, 230 ίππων T-GDi Hybrid
Το HEV Sportage επωφελείται από τον κινητήρα 1.6 T-GDI. Συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 44,2 kW και μπαταρία λιθίου ιόντων 1,49 kWh. Η συνολική ισχύς του συστήματος του HEV Sportage είναι 230 ίπποι. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα της δεύτερης σειράς, με αποτέλεσμα ο χώρος των ποδιών να είναι ο ίδιος με εκείνον που συναντάμε στις συμβατικές εκδόσεις των Sportage.
Kia Sportage 1.6, 150-180 ίππων T-GDi Mild-hybrid
Ο κινητήρας 1.6 T-GDI διατίθεται στη νέα γενιά Sportage με 150 και 180 ίππους και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) που έχει εξελιχθεί για τη μείωση των εκπομπών και τη βελτιστοποίηση της κατανάλωση συνδυάζοντας βέλτιστη απόδοση με σπορ επιδόσεις.
Kia Sportage 1.6 CRDi 136 ίπποι Mild-hybrid
Ο αποδοτικός κινητήρας ντίζελ 1.6 είναι διαθέσιμος με 136 ίππους. Διαθέτοντας προηγμένες τεχνολογίες ελέγχου SCR των ρύπων, ο πετρελαιοκινητήρας εξαλείφει σε μεγάλο βαθμό τους ρύπους, όπως τα NOx και τα μικρό-σωματίδια. Ο ντιζελ 136 ιππων διατίθεται με τεχνολογία MHEV, μειώνοντας περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων και ενισχύοντας την απόδοση.
Αυτόματο κιβώτιο
Το νέο Sportage συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT). Ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (MT) είναι επίσης διαθέσιμο, ενώ ένα έξυπνο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (iMT) προσφέρεται αποκλειστικά για τα μοντέλα 48V Hybrid. Τόσο το Sportage Hybrid όσο και το Sportage Plug-in Hybrid είναι εξοπλισμένα με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (6AT) τελευταίας γενιάς.
Τετρακίνηση
Για να ανταποκριθεί σε όλες τις απαιτήσεις των πελατών, το νέο Sportage διατίθεται είτε με τετρακίνηση (AWD) είτε με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD). Το Sportage Plug-in Hybrid προσφέρεται στάνταρ με την τεχνολογία AWD.
Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 29.990 ευρώ.