Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 TD Q4: Ιταλικό ταπεραμέντο

Advertisement

Η Alfa Romeo Stelvio με το ιταλικό ταπεραμέντο που διαθέτει, γοητεύει όλους γύρω της. Δεν περνάει απαρατήρητη και διατηρεί αναλλοίωτο το DNA της στο πέρασμα του χρόνου. Η πολυτέλεια, η άνεση και οι επιδόσεις είναι τα στοιχεία που την χαρακτηρίζουν και την κάνουν πρωταγωνίστρια στην κατηγορία.

Από το 2107 που πρωτοπαρουσιάστηκε κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω της όλα τα βλέμματα. Σήμερα, η νέα γενιά έχει γίνει ακόμη καλύτερη. Βελτίωσε πολλά στοιχεία και έκανε μικρές επεμβάσεις τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό. Η εμφάνισή της δεν άλλαξε σημαντικά. Παρέμεινε ελκυστική και διατήρησε το καλλίγραμμο και μυώδες αμάξωμα. Με διαστάσεις 4,687 μέτρα στο μήκος 1,903 μ. στο πλάτος και 1,632 μ. στο ύψος προσφέρει απλόχερα χώρους και άνεση. Τα μεγάλα εμπρός φώτα με τους ενεργούς προβολείς Βi-xenon, η όμορφη μάσκα με το σήμα της εταιρείας και το χυτό πίσω μέρος με το μικρό παρμπρίζ είναι στοιχεία που την χαρακτηρίζουν.

Στην έκδοση Sprint που είχαμε για δοκιμή ξεχωρίζουν οι όμορφες ζάντες 19» με τις μαύρες δαγκάνες των φρένων, οι δύο απολήξεις της εξάτμισης και η μεγάλη αεροτομή που εκτός από την σκίαση μειώνουν την αεροδυναμική. Στοιχεία που αναδεικνύουν περαιτέρω το σπορ ύφος του αυτοκινήτου, ενώ το ιδιαίτερο χρώμα είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει οπτικά στο δρόμο.

Advertisement

Το εσωτερικό παρέμεινε πολυτελές. Με μαλακά και πολυτελή υλικά, με καφέ ταμπά δερμάτινο σαλόνι, με πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, οι Ιταλοί επιβεβαίωσαν το στιλ τους. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχει οθόνη και αναλογικά όργανα. Στο multimedia σύστημα των 8,8 ιντσών ο οδηγός έχει στη διάθεσή του όλη την απαραίτητη πληροφόρηση.

Το infotainment προσφέρει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, μπορεί να υποστηρίξει Android Auto και Apple CarPlay, ασύρματη φόρτιση κινητού και φυσικά θύρες USB, συμβατικές και type-C. Ολες οι λειτουργίες της οθόνης αφής γίνονται και από κουμπιά που βρίσκονται πάνω στην κονσόλα, χωρίς να υπάρχει απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Επίσης, το μοντέλο διαθέτει όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) προσφέροντας επίπεδο αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ενώ υπάρχουν σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού. Όσο για τους χώρους αυτοί είναι άφθονοι. Κυρίως στους πίσω επιβάτες, που δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα σε πολύωρο ταξίδι. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 525 λίτρα και καλύπτει αυξημένες ανάγκες μετακίνησης. Μάλιστα υπάρχουν και ράγες πρόσδεσης αεροπορικού τύπου στο πάτωμα.

Η ψυχή του μοντέλου είναι ο αλουμινένιος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 2.2 λίτρων που αποδίδει 190 ίππους και 450 Nm ροπής. Γραμμικός και δυνατός από τις χαμηλές στροφές δεν αφήνει περιθώρια προβληματισμού. Συνεργάζεται άριστα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων με τη κίνηση να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Υπάρχουν το σύστημα DNA των οδηγικών προφίλ που σημαίνουν Dynamic, Natural και Advanced Efficiency. Ανάλογα με το πρόγραμμα διαφοροποιείται ο ήχος του κινητήρα και η απόκριση του τιμονιού, ενώ υπάρχει και παραμετροποίηση του κινητήρα.

Advertisement

Από τη στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα η Alfa Romeo χρειάζεται 7,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Γρήγορο και σβέλτο, παρά τις μεγάλες διαστάσεις του το μοντέλο μπορεί να κινηθεί χωρίς πρόβλημα μέσα στην πόλη. Και όλα αυτά χωρίς να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου. Η μέση κατανάλωση καυσίμου με το 70% των μετακινήσεων να γίνονται μέσα στην πόλη κυμάνθηκε στα 8 λίτρα/100χλμ. Εκτός πόλης η μέση κατανάλωση έπεσε στα 5,7 λίτρα/100χλμ. Επίσης, ο μικρός κύκλος στροφής προσφέρει πρακτικότητα. Με καλά και υπάκουα φρένα, κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, από τα 100 χλμ./ώρα μέχρι τη στάση χρειάζεται 36,20 μέτρα.

H ύπαρξη της τετρακίνησης στην πράξη αποδεικνύεται εξαιρετική και εγγυάται τη σωστή οδηγική συμπεριφορά και την άριστη ποιότητα κύλισης. Το βάρος των 1.745 κιλών δίνει στιβαρότητα και σιγουριά, ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο την οδηγική εμπειρία. Η τιμή κτήσης της έκδοσης που οδηγήσαμε είναι 54.450 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση ξεκινάει από τα 46.850 ευρώ.

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement