Νέα επιδότηση στα καύσιμα, η οποία, ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καλύψει έστω και μέρος των πρωτόγνωρων αυξήσεων με τις οποίες είναι αντιμέτωποι οι πολίτες, ανακοίνωσε πριν από λίγο ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, μιλώντας στο υπουργικό Συμβούλιο. Mετά τις νέες εξαγγελίες, το… άρωμα εκλογών το φθινόπωρο έγινε πιο έντονο πάνω από την πολιτική σκηνή, με τα γαλάζια στελέχη να εκτιμούν ότι η προεκλογική περίοδος, έχει ανοίξει. Ατύπως, μεν, ουσιαστικά δε.
Άλλωστε, σε νέα συνέντευξή του που δημοσιεύεται σήμερα (Capital.gr ), ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε μεν ότι πρόθεσή του είναι να εξαντλήσει την τετραετία, διότι αυτό είναι θεσμικά ορθό και επιβεβλημένο, έσπευσε ωστόσο να προσθέσει ότι το φαινόμενο της Γαλλίας, κυρίως ως προς την αποχή, είναι πολύ νωπό για να το αγνοήσουμε και ότι μία πολύ παρατεταμένη προεκλογική περίοδος μεγάλης έντασης, θα οδηγήσει τους πολίτες να μην ασχολούνται για τα πολιτικά τεκταινόμενα.
Παρότι ο κ. Μητσοτάκης υποστήριξε ότι «οι πρωτοβουλίες έρχονται να ανακουφίσουν τους ασθενέστερους συμπολίτες μας, τη μεσαία τάξη, τον παραγωγικό ιστό, τον αγροτικό μας κόσμο, τον κόσμο του εμπορίου», είναι προφανές ότι αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό των ανατιμήσεων που εξανεμίζουν το εισόδημα των πολιτών και έχουν οδηγήσει εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις στο χείλος του «λουκέτου».
Το πακέτο της νέας επιδότησης του Fuel Pass δύο, αυξάνεται στα 80 ευρώ, κάτι που σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, θα οδηγήσει σε απομείωση της αύξησης στη βενζίνη κατά 44 λεπτά το λίτρο για 180 λίτρα καυσίμου, για τις αναγκαίες διαδρομές τριών μηνών, ενώ για τα νησιά, η επιδότηση θα είναι της τάξεως των 100 ευρώ.
Στη χώρα μας, ωστόσο, καταγράφονται από τις υψηλότερες τιμές καυσίμων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με πλέον χαρακτηριστικό το Λουξεμβούργο, οι πολίτες του οποίου, αν και απολαμβάνουν τον υψηλότερο κατώτατο μισθό, καταβάλλουν για τη βενζίνη λιγότερα από 2 ευρώ το λίτρο. Επιπρόσθετα, σε πολλά μεγάλα νησιά, η κατάσταση έχει ήδη ξεφύγει από κάθε όριο, με τις τιμές της αμόλυβδης να ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις τα 2,7 ευρώ το λίτρο. Όλα αυτά, όταν σε άλλες χώρες της Ε.Ε., όπως πχ η Ιταλία (1,78 ) και Γερμανία (2 ευρώ), οι τιμές δεν συγκρίνονται με την Ελλάδα.
Στοιχείο, με το οποίο βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι οι γαλάζιοι βουλευτές τόσο στις επαφές τους με τους ψηφοφόρους, όσο όμως και στην αντιπαράθεσή τους με τους συναδέλφους τους της αντιπολίτευσης, οι οποίοι εγκαλούν την κυβέρνηση για τη σταθερή άρνησή της να προχωρήσει σε μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) και αντ αυτού, καταφεύγει σε επιδοματική πολιτική, με πρόσκαιρα και ισχνά αποτελέσματα για τους πολίτες.
Στάση αναμονής τηρούν και οι αγρότες μετά τις σημερινές ανακοινώσεις για επίσπευση, για τις αρχές Αυγούστου, της επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το πετρέλαιο το οποίο αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022, διότι αυτό που τελικά έχει σημασία, όπως παραδέχονται και βουλευτές που εκλέγονται σε αγροτικές περιφέρειες, είναι πόσα χρήματα θα μπουν στην τσέπη των παραγωγών, που βρίσκονται σε κλοιό ακρίβειας.