Η απειλή ενός καλοκαιριού χάους αιωρείται πάνω από τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια εδώ και εβδομάδες. Τον Αύγουστο -που είναι όμως και ο βασικός μήνας των διακοπών για εκατομμύρια Ευρωπαίους- ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα ακυρώσουν σχεδόν 16.000 πτήσεις λόγω απεργιών και έλλειψης προσωπικού.
Έκθεση της εταιρείας συμβούλων Cirium εκτιμά ότι το 2% των ταξιδιών που είχαν προγραμματιστεί για τον Αύγουστο στη Γηραιά Ήπειρο έχουν ακυρωθεί.
Αν και τα πράγματα είναι διαφορετικά ανάλογα με το αεροδρόμιο, την αεροπορική εταιρεία και τη χώρα, συνολικά, οι απεργίες λόγω εργασιακών διαφορών, η αυξανόμενη ζήτηση μετά το κλείσιμο του κορωνοϊού και οι ελλείψεις προσωπικού, έχουν δημιουργήσει μια τέλεια καταιγίδα που οδήγησε τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες να ακυρώσουν συνολικά 15.788 προγραμματισμένες πτήσεις για τον μήνα Αύγουστο, σύμφωνα με έκθεση της Cirium.
Πρώτη σε ακυρώσεις η Turkish Airlines
Η Turkish Airlines είναι η εταιρεία με τον μεγαλύτερο αριθμό ακυρωμένων πτήσεων στην Ευρώπη, με 4.408 πτήσεις. Σε αυτή την περίπτωση, η αεροπορική εταιρεία επηρεάζεται και από τον πόλεμο της Ουκρανίας, αφού το ένα τέταρτο αυτών των ακυρώσεων είναι για τη Ρωσία, ενώ οι μισές για την Κωνσταντινούπολη.
Ακολουθούν η British Airways με 3.600 ακυρώσεις, η easyJet (2.045), η Lufthansa (1.888) και η Wizz Air (1.256). Σε επιστολή προς τους υπαλλήλους της, η γερμανική Lufthansa ήταν μία από τις πρώτες που προειδοποίησε για τις επιπτώσεις που θα είχε η έλλειψη προσωπικού στην ακριβή τήρηση των πτήσεων και την ποιότητα των υπηρεσιών της αεροπορικής εταιρείας κατά τη διάρκεια αυτού του καλοκαιριού.
Σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας συμβούλων Mabrian Technologies, η οποία συγκρίνει τον αριθμό των προγραμματισμένων πτήσεων, μεταξύ 1ης και 15ης Ιουλίου, ακυρώθηκαν 1.482 πτήσεις στη Γερμανία, ποσοστό 6,12% του συνόλου,1.060 στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 3,20% όλων των πτήσεων,637 στην Ιταλία, 2,30%, και 423 στην Ισπανία, 1,08%.
Σύμφωνα με την εταιρεία, αν και το απόλυτο νούμερο είναι υψηλό, σε γενικές γραμμές «ο αντίκτυπος δεν είναι τόσο ανησυχητικός» με βάση το ποσοστό των ακυρώσεων σε όλες τις προγραμματισμένες πτήσεις. «Γενικά, σε όλη την Ευρώπη, οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκουν εναλλακτικές πτήσεις σε πολλές περιπτώσεις, επομένως ο αριθμός των ατόμων που πρέπει να ακυρώσουν τα σχέδια είναι πιθανώς αρκετά χαμηλός », προσθέτει η Cirium .
Και ενώ η Ισπανία βρίσκεται στο κάτω μέρος της ποσοστιαίας κατάταξης, η Γερμανία βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα με ποσοστό 6%. «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η γερμανική συνδεσιμότητα ήταν πιο αργή από τις περισσότερες στην ανάκαμψη μέχρι το 2019, επομένως αυτό θα μπορούσε να καθυστερήσει ακόμη περισσότερο την ανάκαμψη», αναφέρει η ανάλυση.
Σημαντικός είναι και ο αντίκτυπος στο Ηνωμένο Βασίλειο, του οποίου το κύριο αεροδρόμιο, το Χίθροου, ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει τη χωρητικότητά του σε 100.000 καθημερινούς επιβάτες έως τις 11 Σεπτεμβρίου και ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες να μην πουλήσουν περισσότερα καλοκαιρινά εισιτήρια για να αποφευχθούν καθυστερήσεις και ουρές ή ακυρώσεις την τελευταία στιγμή.
Η αεροπορική εταιρεία της Emirates επέκρινε ότι αυτή η απόφαση αποτελεί «κατάφωρη περιφρόνηση για τους καταναλωτές», καθώς αναγκάζονται να «αρνηθούν θέσεις σε δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες που έχουν πληρώσει και έχουν κάνει κράτηση μήνες νωρίτερα».