Συγκλονιστικό ήταν το φινάλε στην κατηγορία του διπλού στους αγώνες ντριφτ (Drift) που έγιναν στο ΟΑΚΑ και κορυφώθηκαν με τους ημιτελικούς και τον τελικό παρουσία 15.000 θεατών στο ΟΑΚΑ. Είναι χαρακτηριστικό πως ο β ημιτελικός και ο τελικός κρίθηκαν μετά από πολύωρη εξέταση των βίντεο του αγώνα και ενώ το κοινό αποθέωνε τους τολμηρούς οδηγούς που έφτασαν τα αυτοκίνητα στα όρια τους εντός της διαδρομής του Ολυμπιακού Σταδίου.
1000 άλογα κάτω από το καπό
Οι πιο αδαείς έμειναν με ανοικτό το στόμα βλέποντας αυτοκίνητα με 800 και 1000 άλογα να ντριφτάρουν και να «σκάβουν» την άσφαλτο. Οι γνώστες του αθλήματος παραδέχτηκαν πως ο αγώνας ήταν ο καλύτερος που έχουν ζήσει στην Ελλάδα και ευχήθηκαν η ελληνική κυβέρνηση να τους φτιάξει σύντομα μία πίστα που θα είναι προσβάσιμη στο κοινό.
Το παιδί θαύμα
Νικητής αναδείχτηκε ο 19χρονος Σταύρος Γρύλλης από την Κω με αυτοκίνητο (Toyota AE86) μετά από σκληρή μάχη με τον Παναγιώτη Λαγό (BMW E36) στον τελικό. Ακόμα και στον τελικό χρειάστηκε ενδελεχή εξέταση των βίντεο για να αποφανθούν οι τρεις κριτές για το ποιος είναι ο νικητής.
Eυχαριστώ τον μπαμπά μου
«Ηταν ξεχωριστή εμπειρία. Δεν είχα αγωνιστεί μπροστά σε τόσο κόσμο. Μακάρι να καθιερωθεί αυτός ο αγώνας ή να αποκτήσουμε μία δική μας πίστα. Δείξαμε τη δυναμική μας και το κοινό μας. Ευχαριστώ τον πατέρα μου. Ετοιμάσαμε το αυτοκίνητο σε μία εβδομάδα», είπε ο Σταύρος Γρύλλης που στα 19 του χρόνια θεωρείται το μεγάλο αστέρι στο Drift.
Το βίντεο του τελικού…
20 μέτρα πριν το φινάλε
Εκεί που η αγωνία χτύπησε κόκκινο ήταν στον δεύτερο ημιτελικό μεταξύ του Παναγιώτη Λαγού και του Χρήστου Χατζαρά (BMW 3 E36), αμφότεροι έμπειροι και πολυνίκες οδηγοί με πολλές διεθνείς διακρίσεις. Στον β γύρο του β ημιτελικού και περίπου 20 μέτρα πριν τον τερματισμό το αυτοκίνητο του Χατζαρά έκανε τετακέ. Αρχικά φάνηκε πως το αυτοκίνητο του Λαγού (ροζ χρώμα) είχε ακουμπήσει τον Χατζαρά αλλά με την προσεκτική εξέταση του βίντεο φάνηκε πως κάτι τέτοιο δε συνέβη. Ωστόσο η ομάδα του Χατζαρά υποστήριξε πως νωρίτερα ο Λαγός είχε «ισιώσει» το αυτοκίνητο του και δεν είχε ντριφτάρει για να προλάβει τον αντίπαλο του.
Τέταρτος αναδείχθηκε ο Γιάννης Λυμπέρης (Toyota Starlet) που είχε μια άτυχη στιγμή στον ημιτελικό με τον Γρύλλη. Την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Νίκος Ζάχος (BMW 3 E30 FS) και ο Λάμπρος Πετρόπουλος (Toyota Starlet).
Τι έγινε στον συγκλονιστικό ημιτελικό…
Η απονομή βρήκε εκατοντάδες κόσμο εντός του ΟΑΚΑ και τους νικητές να δίνουν τα χέρια αλλά και ραντεβού για τους επόμενους αγώνες στη Ζάκυνθο και στις Σέρρες όπου υπάρχει η καλύτερη πίστα και θα γίνει κορυφαία διεθνή συνάντηση στο πρώτο δεκαήμερο Οκτωβρίου.
Απεριόριστη ιπποδύναμη
Να σημειωθεί πως στο διπλό ντριφτ δεν γίνεται διαγωνισμός ταχύτητας για το ποιος θα βγει πρώτος. Μετράει το ντριφτάρισμα (πλαγιολίσθηση) στα περάσματα (στροφές) και το δεύτερο αυτοκίνητο που ακολουθεί πρέπει να πιέσει οδηγικά το πρώτο χωρίς όμως να το ακουμπήσει. Κάθε αγώνας έχει από δύο γύρους, έναν για κάθε αυτοκίνητο που έχει την θέση του οδηγού (poll position). Δεν υπάρχει περιορισμός στην ιπποδύναμη των αυτοκινήτων και τα περισσότερα χρησιμοποιούν νίτρο για εκρηκτικές επιδόσεις.
Αφωνος ο Χαλιορής
Η διοργάνωση έγινε από την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος την υποστήριξη του Υφυπουργείου Αθλητισμού και του ΟΑΚΑ όπου μάλιστα παραβρέθηκε στην απονομή και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚΑ Κωνσταντίνος Χαλιορής ο οποίος δήλωσε εντυπωσιασμένος από το θέαμα και υποσχέθηκε ανάλογες διοργανώσεις και στο μέλλον.
Φωτογραφίες omae-epa.gr, Video ethnos.gr