Οι συνεργασίες μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων αποτελούν καθοριστικό σημείο στη διαδικασία επανεκκίνησης των οικονομιών που βρίσκεται σε εξέλιξη σε διεθνές επίπεδο, μετά την πανδημία, σύμφωνα με έρευνες και στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία ερευνών, που συγκέντρωσε η ελληνική πολυεθνική εταιρία Generation Y με την ευκαιρία της συνεργασίας με το BCA College για τη δημιουργία του ΜSc in Digital Marketing, η σύμπραξη των δύο πλευρών διευρύνεται με μια σειρά επιπλέον δράσεων και πρωτοβουλιών.
Διαχρονικά, η συνεργασία ακαδημαϊκής κοινότητας και επιχειρήσεων έχει ως αποτέλεσμα την εκπόνηση δημοσιεύσεων και μελετών σε ένα ευρύ πεδίο θεμάτων όπως μεταξύ άλλων στους τομείς της ιατρικής, της βιολογίας, της φαρμακολογίας, του περιβάλλοντος, της οικονομίας και όλων των επιμέρους κλάδων της.
Η σχέση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων αποτελεί πλέον καθοριστικό παράγοντα ώθησης του καινοτόμου επιχειρείν, δίνοντας την ευκαιρία καινοτόμες ιδέες να γίνονται πράξεις, σε πολλούς τομείς της οικονομίας και όχι μόνον. Δημιουργούνται με τον τρόπο αυτό νέες βιώσιμες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την ποιότητα ζωής των πολιτών μέσω των προσφερόμενων καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών.
Η ανάθεση από τις επιχειρήσεις στα εκπαιδευτικά ιδρύματα διεξαγωγής μελετών (πχ η Microsoft ανακοίνωσε πως ανέθεσε μόνο το 2019 περίπου 1.775 μελέτες), προκειμένου να παράγουν τα καινοτόμα προϊόντα τους, προσφέρει σημαντικό εισόδημα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Stanford University και Οξφόρδη ανακοίνωσαν πως τα έσοδα από ερευνητικά προγράμματα για λογαριασμό επιχειρήσεων ανήλθαν στο πρόσφατο παρελθόν σε 107.000 δολάρια και 57.000 δολάρια αντίστοιχα, ανά ακαδημαϊκό στέλεχος. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ευρώπη τα τελευταία 5 χρόνια ξεπερνούν τις 100.000 συνεργασίες ετησίως μεταξύ πανεπιστημίων και επιχειρήσεων.
Σε μία συγκυρία, λοιπόν, όπου η συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών (academia – business) επεκτείνεται διεθνώς, έρχεται στη Ελλάδα να προστεθεί άλλη μία περίπτωση συνεργασίας, που στόχο έχει να ελαχιστοποιήσει την απόσταση που υπάρχει μεταξύ της ακαδημαϊκής γνώσης και της πρακτικής εμπειρίας.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για τη συνεργασία του BCA College, του βραβευμένου ιδιωτικού εκπαιδευτικού ιδρύματος της χώρας μας, με 50 χρόνια εμπειρίας στον χώρο του Management και διαθέτοντας ένα ιδιαίτερα προβεβλημένο και εκτιμητέο από την αγορά εργασίας Business School, και της Generation Y – International e-Business Hub, της ελληνικής πολυεθνικής στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού, με δραστηριότητα σε 24 χώρες και περισσότερα από 2.500 ενεργά projects σε όλο τον κόσμο. Στο πλαίσιο της συνεργασίας τους ανακοίνωσαν πρόσφατα τη συν-δημιουργία του μεταπτυχιακού προγράμματος MSc in Marketing (Digital Marketing).
Όπως επισημαίνεται είναι η πρώτη φορά που δημιουργείται πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών σε άμεση συνεργασία με ιδιωτική επιχείρηση και σκοπός του είναι να μεταλαμπαδεύσει στους εκπαιδευόμενους τη γνώση, την εμπειρία και την πολυδιάστατη επιχειρηματική οπτική του ακαδημαϊκού προσωπικού του BCA College και των έμπειρων στελεχών του ομίλου της Generation Y, τα οποία έχουν οδηγήσει εκατοντάδες επιχειρήσεις στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού αυτού προγράμματος, επιλεγμένα στελέχη της Generation Y θα παρουσιάζουν πραγματικές περιπτώσεις εργασιών, πελατών και έργων, καθώς και πώς έφτασαν στην επιτυχία, ξεπερνώντας πρακτικά εμπόδια που βρήκαν στο δρόμο τους.