Με τα 500 εκατ. «φλερτάρει» η Ελληνικά Γαλακτοκομεία

Advertisement

Με τζίρο 500 εκατ. ευρώ «φλερτάρει» φέτος ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία, ο οποίος μεσούσης της συγκυρίας των έντονων προκλήσεων υλοποιεί ένα εντατικό αναπτυξιακό πλάνο, προσβλέποντας σε ρυθμό ανάπτυξης έως 5% ετησίως για τις επόμενες χρήσεις.

Όπως αναφέρει, μιλώντας στη «Ναυτεμπορική», ο Μιχάλης Σαράντης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία, «η εκτίμησή μας είναι ότι ο όμιλος θα αγγίξει τα 500 εκατ. ευρώ για την οικονομική χρήση του 2022, έναντι των 427 εκατ. ευρώ το 2021. Για την εξέλιξη των επόμενων ετών εκτιμούμε μια ανάπτυξη της τάξης του 4%-5% για κάθε έτος, η οποία θα προέλθει από την ωρίμανση των υφιστάμενων αγορών, τη διείσδυση σε νέες αγορές και φυσικά από τις εξαγορές που πραγματοποιήθηκαν στο τρέχον έτος».

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο νέων εξαγορών στην εγχώρια αγορά, ο ίδιος επισημαίνει ότι «η απόκτηση της ΑΓΝΟ αποτελεί για εμάς μια σημαντική πρόκληση και για τον λόγο αυτόν έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας. Για την ώρα δεν εξετάζουμε κάτι άλλο». Με τους προβολείς να στρέφονται στην ΑΓΝΟ, φέρεται ότι έχει ήδη δρομολογηθεί το λανσάρισμα στην έναρξη του 2023 περί των δέκα κωδικών σε γάλα και γιαούρτι, οι οποίοι σε πρώτη φάση θα διατεθούν στην Κεντρική Μακεδονία.

Advertisement

Υπενθυμίζεται ότι η ΑΓΝΟ πέρασε στον έλεγχο της Ελληνικά Γαλακτοκομεία τον φετινό Μάρτιο, ενώ η πιο πρόσφατη επεκτατική κίνηση του ομίλου αφορά την απόκτηση, στις αρχές Σεπτεμβρίου, του 100% των μετοχών της United Milk Co., θυγατρικής εταιρείας της Δέλτα στη Βουλγαρία. Σημειώνεται ότι στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου, πέρα από τα ισχυρά σήματα Όλυμπος, Ροδόπη και Τυράς, από το 2020 έχουν ενταχθεί επίσης τα σήματα Δουμπιά και Κλιάφα.

Έχοντας αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στα εγχώρια επιχειρηματικά deals της περιόδου 2020-2022, πλέον ο αναπτυξιακός σχεδιασμός της Ελληνικά Γαλακτοκομεία εστιάζει στην παραγωγική ενδυνάμωση των γραμμών παραγωγής εντός και εκτός συνόρων.

«Το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων της επόμενης τριετίας πρόκειται να απορροφήσουν οι αγορές του εξωτερικού και συγκεκριμένα η κατασκευή του νέου εργοστασίου παραγωγής χαλουμιού στην Κύπρο και η αναβάθμιση του Logistic Center στην Ρουμανία», σημειώνει ο κ. Σαράντης.

Advertisement

Το λειτουργικό κόστος

Τα πλάνα του ομίλου αναπτύσσονται σε μια ιδιαίτερα έντονα πληθωριστική συγκυρία, με την ενεργειακή κρίση και το κόστος πρώτων υλών να εκτοξεύουν το λειτουργικό κόστος. «Το κόστος της ενέργειας κυμαίνεται σε υπερδιπλάσια ποσοστά σε σχέση με πέρυσι. Η επιβάρυνση του ενεργειακού κόστους ανά μήνα αγγίζει τα 2 εκατ. ευρώ.

Αυτό οδήγησε στην κατακόρυφη αύξηση του κόστους λειτουργίας, το οποίο μας ανάγκασε να προχωρήσουμε σε ανατιμήσεις στην αγορά.

Παράλληλα, όπως αναφέρει ο ίδιος, «η ενεργειακή κρίση οδήγησε σε αύξηση του κόστους ζωοτροφών, με αποτέλεσμα η κτηνοτροφία και κατ’ επέκταση η παραγωγή του εγχώριου γάλακτος να μειώνεται σταδιακά».

Πηγή

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement