H προτεραιοποίηση συναισθημάτων, «κλειδί» επιτυχίας για τον επιχειρηματικό μετασχηματισμό

Advertisement

Στα ανθρώπινα συναισθήματα έχουν τις ρίζες τους οι σύνθετοι παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχία ή την αποτυχία ενός επιχειρηματικού μετασχηματισμού, σύμφωνα με μελέτη της EY και του Saϊd Business School του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που βασίστηκε σε έρευνα μεταξύ 935 ηγετικών στελεχών, καθώς και 1.127 εργαζόμενους από 23 χώρες και 16 κλάδους της οικονομίας.

Οι ηγέτες που δίνουν προτεραιότητα στα συναισθήματα του ανθρώπινου δυναμικού κατά τη διαδικασία του εταιρικού μετασχηματισμού, έχουν 2,6 φορές περισσότερες πιθανότητες να πετύχουν, σε σχέση με όσους δεν το κάνουν, σύμφωνα με την έρευνα. Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (52%) σε μετασχηματισμούς υψηλής απόδοσης, δήλωσαν ότι ο οργανισμός τους, τους παρείχε τη συναισθηματική υποστήριξη που χρειάζονταν, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Αντίθετα, η συναισθηματική πίεση στο ανθρώπινο δυναμικό αυξάνεται κατά 136%, κατά τη διάρκεια ενός μετασχηματισμού που δεν αποδίδει.

Ένας επιτυχημένος μετασχηματισμός είναι κρίσιμος για την ανάπτυξη των οργανισμών, ενώ, η έρευνα διαπιστώνει, ότι η τάση για αλλαγή κερδίζει έδαφος, με το 85% των ερωτηθέντων να έχουν εμπλακεί σε δύο ή περισσότερους σημαντικούς μετασχηματισμούς, τα τελευταία πέντε χρόνια. Ταυτόχρονα, το ποσοστό αποτυχίας για έργα μετασχηματισμού παραμένει πεισματικά υψηλό, με το 67% των ερωτηθέντων να έχει βιώσει τουλάχιστον έναν μετασχηματισμό με χαμηλή απόδοση κατά το ίδιο διάστημα.

Advertisement

Η έρευνα διαπιστώνει ότι η πιθανότητα επιτυχίας του μετασχηματισμού μπορεί να αυξηθεί μέσω της μεγιστοποίησης του συναισθηματικού αντίκτυπου των ακόλουθων έξι βασικών παραγόντων:

1. Προσαρμόστε και καλλιεργήστε τις ηγετικές δεξιότητες: Το ανθρώπινο δυναμικό κατατάσσει την ηγεσία ως τον κορυφαίο παράγοντα, ανεξάρτητα από την επιτυχία ή την αποτυχία του μετασχηματισμού.

2. Δημιουργήστε όραμα που εμπνέει και μπορεί να πιστέψει το ανθρώπινο δυναμικό: Σχεδόν οι μισοί (49%) από τους ερωτηθέντες σε έναν μετασχηματισμό υψηλής απόδοσης ανέφεραν ότι το όραμα ήταν σαφές και συναρπαστικό σε σύγκριση με το 27% όσων συμμετείχαν σε μετασχηματισμό χαμηλής απόδοσης.

Advertisement

3. Δημιουργήστε μια κουλτούρα που ενσωματώνει και ενδυναμώνει τις απόψεις όλων: Οι ηγέτες πρέπει να αξιοποιήσουν τα σωστά συναισθήματα των εργαζόμενων για να μπορέσουν να τους κρατήσουν αφοσιωμένους και να τους παρακινήσουν, παρέχοντας, παράλληλα, αρκετή συναισθηματική υποστήριξη για την πρόληψη του άγχους και της εξουθένωσης.

4. Ορίστε ξεκάθαρες ευθύνες και προετοιμαστείτε για την αλλαγή: Οι ηγέτες θα πρέπει να δημιουργήσουν τη δομή και την πειθαρχία, αλλά και τη δημιουργική ελευθερία, που θα επιτρέπει στους εργαζόμενους να εξερευνούν και να καινοτομούν, δημιουργώντας παράλληλα την απαραίτητη αυτονομία για τη λειτουργία του οργανισμού.

5. Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία για να προωθήσετε δράσεις με ορατά αποτελέσματα: Οι ηγέτες θα πρέπει να αποδείξουν την αξία των νέων προσεγγίσεων που υποστηρίζονται από την τεχνολογία και να αξιοποιήσουν το παράδειγμα και τη θετική επιρροή των πρώτων χρηστών, για να εξασφαλίσουν την υποστήριξη του ανθρώπινου δυναμικού.

Advertisement

6. Βρείτε τους καλύτερους τρόπους σύνδεσης και συνδημιουργίας: Οι ηγέτες πρέπει να δημιουργήσουν έναν ασφαλή χώρο, όπου μπορούν να αναδυθούν νέοι τρόποι εργασίας που θα καλλιεργήσουν την καινοτομία, τη δημιουργική εμπλοκή και την ικανοποίηση των εργαζόμενων.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, o Αχιλλέας Αρβανίτης, εταίρος στο τμήμα συμβουλευτικών υπηρεσιών και επικεφαλής του τμήματος Business Transformation της EY στην Ελλάδα, δήλωσε: «Σε μια εποχή σαρωτικών αλλαγών, ο μετασχηματισμός των επιχειρήσεων αποτελεί πλέον μονόδρομο. Ο μετασχηματισμός αυτός θα καθορίσει το μέλλον της επιχείρησης, αλλά, σε μεγάλο βαθμό, και των ανθρώπων της.

Η εμπειρία μας δείχνει ότι οι αλλαγές δεν οδηγούν πάντα στα επιθυμητά αποτελέσματα, κατά κανόνα, επειδή, συχνά, υποτιμάται ο ανθρώπινος παράγοντας. Για να στεφθεί με επιτυχία ο μετασχηματισμός, οι επικεφαλής των επιχειρήσεων οφείλουν να επικοινωνήσουν με πειστικό τρόπο το όραμα που καθοδηγεί τις αλλαγές που σχεδιάζουν και να συνυπολογίσουν τον καθοριστικό ρόλο των συναισθημάτων των εργαζομένων για να εξασφαλίσουν την ενεργητική συμμετοχή τους στο εγχείρημα».

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement