Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Επενδύσεις 60 εκατ. ευρώ έως το 2025

Advertisement

Τον επενδυτικό της σχεδιασμό συνεχίζει απρόσκοπτα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία για την υποστήριξη των παραγωγικών αλλά και των βιώσιμων επενδύσεων, παρά το δύσκολο περιβάλλον που έχουν διαμορφώσει τα αυξημένα κόστη και οι πληθωριστικές πιέσεις.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, στο πλαίσιο παρουσίασης των αποτελεσμάτων της μελέτης κοινωνικού και οικονομικού αποτυπώματος της εταιρείας για το 2021, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την υλοποίηση επενδύσεων ύψους 60 εκατ. ευρώ την τετραετία 2022-2025 που αφορούν στη συνεχή βελτιστοποίηση των ζυθοποιείων, δράσεις αυτοματοποίησης, αναβάθμιση παγίων κ.ά. Παράλληλα η χρήση «πράσινης» ενέργειας είναι στις προτεραιότητες της εταιρείας καθώς η μητρική έχει δεσμευτεί για μηδενικό αποτύπωμα το 2030.

Εστιάζοντας στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία λόγω του αυξημένου λειτουργικού κόστους, ο κ. Δανιηλίδης εκτίμησε ότι «η πληθωριστική κρίση δεν θα κρατήσει πολύ και στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία δεν αναπροσαρμόζει τους σχεδιασμούς της». Ωστόσο, εξέφρασε μια συγκρατημένη ανησυχία για το 2023. Όπως είπε η αύξηση του λειτουργικού κόστους εφέτος είναι μικρότερη από αυτή που αναμένεται το 2023 καθώς τη φετινή χρονιά το κόστος των πρώτων υλών σε γυάλινες συσκευασίες, αλουμίνιο και κριθάρι υπολογίστηκε με παλαιότερες τιμές. Στο πλαίσιο αυτό χαρακτήρισε αναπόφευκτες τις ανατιμήσεις την επόμενη χρονιά, σημειώνοντας ωστόσο ότι οι όποιες αυξήσεις στις τελικές τιμές θα κινηθούν σε λογικά πλαίσια καθώς «γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια από όλους να κρατήσουμε κάποια ισορροπία ώστε να μην πιεστεί η κατανάλωση».

Advertisement

Για την πορεία της συνολικής αγοράς ο ίδιος υπογράμμισε ότι εφέτος θα είναι μια καλή χρονιά για τον κλάδο και σε αυτό βοήθησε ο τουρισμός, το HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering) καθώς επίσης και η ανάγκη του Έλληνα καταναλωτή να διασκεδάσει. Εκτίμησε μάλιστα ότι συνολικά οι όγκοι θα επιστρέψουν στα επίπεδα που βρίσκονταν το 2019, προ πανδημίας. Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, οι πωλήσεις της οποίας στο εννεάμηνο παρουσίασαν αύξηση 22%, εκτίμησε ότι το 2022 θα κλείσει με καλές επιδόσεις. Τη θετική της πορεία ενισχύει η συνεργασία διανομής των προϊόντων της Bacardi που έχει αναλάβει τα τελευταία δύο χρόνια. Παράλληλα, η εταιρεία επιδιώκει να ενισχύσει περαιτέρω την εξωστρέφειά της με τις εξαγωγές να καταλαμβάνουν σχεδόν διψήφιο ποσοστό στον συνολικό κύκλο εργασιών και ταυτόχρονα να «τρέχουν» με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία εξάγει σε Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Νότια Κορέα.

Το οικονομικό αποτύπωμα

Σύμφωνα με τα ευρήματα μελέτης κοινωνικού και οικονομικού αποτυπώματος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2021, η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της ανέρχεται στα 686 εκατ. ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας. Μάλιστα, συγκριτικά με την προηγούμενη μελέτη του 2017, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, αύξησε κατά 66 εκατ. ευρώ τη συνολική συνεισφορά της στο ΑΕΠ, υποστηρίζοντας το εισόδημα 68.817 πολιτών.  Σύμφωνα με την μελέτη, για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς της εταιρείας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 6,52 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία.

Η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα εκτιμάται στα 505 εκατ. ευρώ, ποσό που αποτελεί το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους για το 2021. Παράλληλα, 26.468 θέσεις εργασίας υποστηρίζονται άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα από την εταιρεία, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης.

Advertisement

Τα ευρήματα της μελέτης, η οποία εκπονείται για τέταρτη φορά, αναδεικνύουν τη σταθερή προσήλωση της εταιρείας στη στρατηγική της δέσμευση να

«Παράγει ένα Καλύτερο Αύριο», επενδύοντας στο περιβάλλον, τις τοπικές κοινωνίες, την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και τους εργαζομένους της. Η μελέτη των κοινωνικών και οικονομικών επιδράσεων των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος και καλύπτει το χρονικό διάστημα από 1/1/2021 έως 31/12/2021. Ο υπολογισμός της κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης της εταιρείας βασίστηκε στο μοντέλο «εισροών-εκροών».

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement