Σε εξέλιξη οι έρευνες των ρουμανικών αρχών για τα αίτια του δυστυχήματος στην καρδιά του Βουκουρεστίου. Η αστυνομία συντάσσει δικογραφία εις βάρος του οδηγού του τουριστικού λεωφορείου με τον ίδιο να δηλώνει (MEGA) πως «δεν θα μπορούσε κανένας» να αποφύγει την πρόσκρουση και πως ακολούθησε την πορεία που του έδειξε το GPS.
Εξιτήριο για πέντε τα Χριστούγεννα
Θρηνώντας το χαμό ενός ανθρώπου πέντε άτομα πήραν χθες, Χριστούγεννα, εξιτήριο και σήμερα ακόμη ένα άτομο ενδέχεται να πάρει επίσης. Στο μεταξύ, δύο άτομα νοσηλεύονται ακόμα στα νοσοκομεία του Βουκουρεστίου. Μια 62χρονη γυναίκα που αποσωληνώθηκε από το Σάββατο καθώς και ένας 58χρονος ο οποίος υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση.
Συνολικά, τραυματίστηκαν 16 άνθρωποι στο λεωφορείο που είχε ξεκινήσει από τον Βόλο και τη Λάρισα με 47 επιβαίνοντες και φέρεται να παραβίασε το όριο ύψους δρόμου στο κέντρο της ρουμανικής πρωτεύουσας με συνέπεια να προσκρούσει σε μεταλλική δοκό για τη σήμανση.
Βίντεο-ντοκουμέντο που μετέδωσε τηλεοπτικό μέσο της Ρουμανίας, επιβεβαιώνει ότι ο οδηγός άλλαξε λωρίδα την τελευταία στιγμή και μπήκε σε δρόμο που δεν επιτρέπονται ψηλά οχήματα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το τουριστικό λεωφορείο να προσκρούσει στην προειδοποιητική πινακίδα και η οροφή του να πιεστεί προς τα μέσα, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα για τους επιβάτες.
Σύμφωνα με ειδικούς, το γεγονός ότι ο επαγγελματίας οδηγός του λεωφορείου δεν αντέδρασε στο συμβάν, κάνει τις αρχές να διερευνούν το ρόλο που πιθανώς έπαιξε το σύστημα πλοήγησης στο δυστύχημα. Εκτιμάται ότι το σύστημα GPS τον οδήγησε λάθος, προτείνοντας αυτή τη διαδρομή ως τη συντομότερη, αν και η πλοήγηση αφορά τα συμβατικά οχήματα και όχι λεωφορεία ή φορτηγά.
Ο δικηγόρος του οδηγού
Ο Αλέξανδρος Ματθαίου, ο δικηγόρος του οδηγού, μίλησε (OPEN) το πρωί της Δευτέρας αναφέροντας πως ο πελάτης του δεν γνωρίζει την συγκεκριμένη λεπτομέρεια για το GPS.
«Με το GPS τελευταία στιγμή έπρεπε να διαλέξει προς τα πού θα πάει και διάλεξε σε δευτερόλεπτα το τούνελ. Είχε και την άλλη γραμμή στα δεξιά του τούνελ αλλά ο άνθρωπος σκέφτηκε πώς να κινηθεί. Μετά που έγινε η τραγωδία μου είπε εγώ δεν μπόρεσα να δω τις πινακίδες γιατί είχε κίνηση. Έριξα μια ματιά να δω πριν το τούνελ, αλλά δεν μπόρεσα».
Ο δικηγόρος τόνισε πως ο οδηγός δεν είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα και ότι υπήρχε μια πινακίδα που δεν μπόρεσε να δει του έκρυβε την ορατότητα ένα λεωφορείο.
«Οδηγούσε από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το Βουκουρέστι και σταμάτησε αρκετές φορές για διάλειμμα. Δεν ήταν κουρασμένος», ανέφερε.
«Οι ευθύνες είναι αλλού. Το τούνελ αυτό το κάνανε ανακαίνιση όλο το καλοκαίρι και λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο. Από τότε μέχρι σήμερα είχαμε 6-7 ατυχήματα και παλιά στο τούνελ αυτό περνούσαν και φορτηγά και λεωφορεία χωρίς προβλήματα. Δεν συμφωνώ με το σύστημα αυτό, αυτό τον περιοριστή. Είναι πολύ βαρύς. Αν ήταν πιο ανάλαφρη η κατασκευή δεν θα δημιουργούνταν αυτό το πρόβλημα», σημειώνει ο κ. Ματθαίου.
«Η αστυνομία έκανε μια συνάντηση με τους επιβάτες στο ξενοδοχείο και τους διάβασε τα δικαιώματά τους. Έχουν το δικαίωμα να καταθέσουν μήνυση και κατά του οδηγού», είπε ακόμη.
«Ο πελάτης μου είναι ακόμα στο στάδιο του υπόπτου, δεν τον κατηγορούνε», κατέληξε.
Αναπάντητα ερωτήματα
Σε κάθε περίπτωση, παραμένουν τα ερωτήματα για τις συνθήκες του δυστυχήματος, τις οποίες ερευνούν οι αρχές της Ρουμανίας.
Σύμφωνα με το Euronews, ειδικοί οδικής ασφάλειας αναρωτιούνται γιατί έφυγε η μεταλλική κατασκευή από τη βάση της και αφήνουν υπόνοιες για ελαττωματική κατασκευή.
«Ήταν μία κατασκευή με θεμέλια πάνω από το έδαφος και είχε κάποιες λεπτές βίδες. Όταν λοιπόν κόλλησε πάνω της το λεωφορείο, οι βίδες έφυγαν γιατί δεν είχαν κάποιοι εσωτερικό σύστημα στήριξης. Έφυγαν από την τσιμεντένια βάση, η κατασκευή έπεσε και πλάκωσε την οροφή του λεωφορείου. Κανονικά, θα έπρεπε κάτω από την κατασκευή να υπάρχουν θεμέλια αρκετών κυβικών μέτρων από μπετόν. Και επίσης εσωτερικά της κατασκευής υπάρχει χοντρή σιδερένια ενίσχυση» λέει ο Βαλεντίν Τσιομπάνου, ειδικός οδικής ασφάλειας.
Όπως αναφέρει το Euronews, οι δημοτικές αρχές ανακοίνωσαν πως θα παράσχουν όλα τα στοιχεία για την μεταλλική κατασκευή μόνο στις αρμόδιες ερευνητικές αρχές και δεν πρόκειται να τα δημοσιοποιήσουν, κάτι που προκάλεσε νέα ερωτηματικά στους ειδικούς.