Τα 4 σούπερ μάρκετ που «έφαγαν» πρόστιμα μέχρι και 319.000 ευρώ

Advertisement

«Καμπάνες» έπεσαν σε τέσσερις πολύ γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ μετά από ελέγχους της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς, για παράβαση του νόμου περί αισχροκέρδειας και για διαφορετική́ τιμή στο ταμπελάκι στο ράφι και στην ταμειακή μηχανή.

Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε σήμερα, Πέμπτη (16/2) ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης τα πρόστιμα είναι:

Στο ΑΒ Βασιλόπουλος 319.900 ευρώ (που είναι το δεύτερο μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί σε σούπερ μάρκετ) ενώ δημοσιοποιήθηκε το όνομα και άλλων αλυσίδων αν και τα πρόστιμα είναι χαμηλότερα από 50.000 ευρώ διότι είναι υπότροπες.

Advertisement

Πρόκειται για την εταιρεία Lidl στην οποία επιβλήθηκε πρόστιμο 26.680 ευρώ ενώ πρόστιμο επιβλήθηκε και στην εταιρεία Γαλαξίας 21.387 ευρώ και 9.380 ευρώ στην εταιρεία Κρητικός και υπάρχουν και συστάσεις σε άλλες δυο εταιρείες.

«Οι αλυσίδες ισχυρίζονται ότι υπάρχουν και ανθρώπινα λάθη αλλά δεν δικαιολογούνται πολλά λάθη» σημείωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι τα πρόστιμα θα λειτουργήσουν παιδαγωγικά. Η παρούσα πολιτική ηγεσία θα πράξει το καθήκον της για τον έλεγχο της αγοράς, πρόσθεσε.

«Τα πρόστιμα», σημείωσε ο υπουργός, «δεν σημαίνει ότι κατά κανόνα παραβιάζουν τον νόμο αλλά, όχι σε λίγες περιπτώσεις, υπήρξε παραβίαση του ποσοστού κέρδους σε ένα τμήμα προϊόντων και εντός και εκτός καλαθιού, σε μεγαλύτερο κομμάτι εκτός καλαθιού».

Ο υπουργός κάλεσε τις αλυσίδες λιανεμπορίου να είναι προσεκτικές διότι όπως τόνισε «δεν είμαστε διατεθειμένοι να χαριστούμε, θα υπερασπιστούμε τα συμφέροντα των καταναλωτών. Οι νόμοι είναι ισχυροί και εφαρμόζονται και σε άλλες χώρες ενώ σταθερά ο πληθωρισμός τροφίμων στη χώρα μας να είναι πολύ κάτω του μέσου όρου οπότε τα μέτρα λειτουργούν».

Advertisement

Σούπερ μάρκετ: Η μεγάλη αλλαγή που φέρνει πρόστιμα

Στο μεταξύ γνωστοποιήθηκε στην ίδια συνέντευξη Τύπου ότι υπογράφεται σήμερα υπουργική απόφαση και θα υπάρξει χρονικό περιθώριο ενός μήνα για να αλλάξουν όλα τα ταμπελάκια σε όλα τα σούπερ μάρκετ και να είναι ευκρινής η τιμή κιλού ή λίτρου.

Συγκεκριμένα, θα πρέπει να αυξηθεί το μέγεθος της γραμματοσειράς και για τις δύο τιμές, ώστε ο καταναλωτής να κάνει μόνος του τη σύγκριση για τις αυξήσεις.

Σε διαφορετική περίπτωση, η μη συμμόρφωση των σούπερ μάρκετ, θα επιφέρει στις αλυσίδες πρόστιμα.

Advertisement

Η αλλαγή γίνεται, ώστε ο καταναλωτής να προστατευτεί από τα «κόλπα» των εταιρειών με τις συσκευασίες των προϊόντων και την ποσότητα που περιέχουν.

«Να μην είναι εφικτή σε καμία περίπτωση η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού με βάση τις συσκευασίες, ο καταναλωτής θα ελέγχει αν έχει αυξηθεί η τιμή της μονάδος», είπε ο κ. Γεωργιάδης.

Πηγή

Advertisements

Δείτε και αυτά:

Advertisement