Και όταν λέμε νέα λίστα Πέτσα, θα το αντιληφθείτε κι εσείς ότι ισχύει λόγω των ανισοτήτων που υπάρχουν στο μοίρασμα του δημοσίου χρήματος.
Η ΕΥΔΑΠ έδωσε καταρχάς 1.000.000 ευρώ διαφήμιση σε sites από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως την 9η Νοεμβρίου 2022. Ενδεικτικά, κάποια από τα ποσά:
- Mononews… 45.000 ευρώ
- όμιλος DPG (newsbomb, CNN κ.α.)… 43.000 ευρώ
- Political… 39.000 ευρώ
- Liberal… 39.000 ευρώ
- bnb daily… 28.200 ευρώ
- Αnatropinews… 27.200 ευρώ
- Newsit… 20.000
- News 247… 13.000 ευρώ
- Protothema… 12.000 ευρώ
- Zougla… 8.500 ευρώ
- anattica… 3.710 ευρώ
- Ethnos… 2.500 ευρώ
- ieidiseis… 1.000 ευρώ
Οι Data Journalists σημειώνουν χαρακτηριστικά:
«Στις λίστες της για το διαδίκτυο, εντοπίσαμε ένα άγνωστο στο ευρύ κοινό σάιτ, μάλιστα συνδρομητικό, το bnb daily που φαίνεται να έλαβε 28.200 ευρώ. Όταν, για παράδειγμα, το Newsit δεν ξεπέρασε τις 20.000 και το ieidiseis τα 1.000 ευρώ. Το bnb daily προμοτάρεται ως επιχειρηματικό site, αλλά από τη στιγμή που είναι συνδρομητικό, δημιουργείται ένα κρίσιμο ερώτημα σχετικά με το ποια ανταπόκριση μπορεί να υπάρχει για ένα διαφημιστικό banner για την ΕΥΔΑΠ;
»Ένα άλλο άγνωστο στο ευρύ κοινό site, το Αnatropinews, έλαβε 27.200 ευρώ, όταν το News 247 δεν ξεπέρασε τις 13.000 ευρώ. Επίσης, μια ΜΚΟ με τίτλο «Συμμαχία για την Ελλάδα» έλαβε διαφημιστική δαπάνη 9.500 ευρώ, ενώ το site «anattica» πήρε 3.710 ευρώ, σύμφωνα με τις επίσημες λίστες που φέρνουμε στο φως.»
Η δεύτερη λίστα είναι για ακόμα 532.000 ευρώ που μοιράστηκαν σε εφημερίδες το πρώτο 9μηνο του 2022, από την 1η Ιανουαρίου 2022 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. Εδώ να δείτε διαφορές που δεν δικαιολογούνται με τίποτε, με κανένα κριτήριο.
- Παραπολιτικά (όμιλος)… 111.000 ευρώ
- ΝΕΑ, ΒΗΜΑ… 55.500
- Καθημερινή… 43.500
- Πρώτο Θέμα… 32.000
- Παρασκήνιο… 19.800
- Real Group… 18.000
- One Voice… 12.000
- Κόσμος 2022… 10.000 ευρώ (περιοδικό)
- Μπαμ… 10.000
- Καρφί… 5.000
- Εφημερίδα των Συντακτών… 4.000
- Lifo… 4.000
- Kontra… 2.500
- Ριζοσπάστης… 2.500
Σύμφωνα με τους Data Journalists, «σημαντικές δυσαρμονίες, όμως, εντοπίζονται με το χαμηλής δυναμικότητας έντυπο One Voice με 12.000 ευρώ, την εφημερίδα Μπαμ με 10.000 ευρώ και την εφημερίδα Παρασκήνιο με 19.800 ευρώ. Πώς η ΕΥΔΑΠ εξηγεί αυτά τα ποσά, όταν για παράδειγμα o όμιλος Real φαίνεται να έλαβε μόλις 18.000 ευρώ και η Εφημερίδα των Συντακτών, με δεδομένη τη δυναμική της, το ποσό των 4.000 ευρώ, ενώ άλλα σημαντικά έντυπα δεν είναι καν στη λίστα;».
από την efsyn.gr/Δημήτρης Κανελλόπουλος